Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@16:34:12 GMT

بهبودیافتگان کرونا، مجددا مبتلا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۹۲۶۱

بهبودیافتگان کرونا، مجددا مبتلا می‌شوند

خبرگزاری میزان- رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از امکان مجدد بهبودیافتگان کرونا به این بیماری خبر داد. تاریخ انتشار: 12:47 - 04 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۰۶۱۰

خبرگزاری میزان- پیام طبرسی رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، در خصوص امکان ابتلای مجدد به ویروس کرونا گفت: احتمال ابتلای مجدد به این بیماری وجود دارد و افرادی به ویژه در کادر درمان مشاهده می‌شوند که اسفند و فروردین دچار این بیماری شده بودند و مجدد به آن مبتلا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون مرگ و میر ناشی از ابتلا مجدد به کرونا نداشته ایم، ادامه داد: در میان بیمارانی که مجددا گرفتار این بیماری شده اند، موارد شدید هم وجود داشته است و این گونه نیست که ابتلای مجدد موجب خفیف شدن این بیماری شود.

بیشتر بخوانید:  توزیع کیت تشخیص کرونا در استان‌های قرمز

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه فاصله بین ۲ ابتلا در موارد مشاهده شده حدود ۲ تا ۳ ماه بوده است، بیان کرد: اینکه گفته می‌شود ممکن است این افراد بهبود پیدا نکرده باشند صحیح نیست چرا آن‌ها در دوره قبلی بیماریشان بهبود یافته بودند و علائم آن‌ها برطرف شده بود و مجدد با همان علائم گرفتار شدند.

طبرسی  با بیان اینکه هم اکنون در تمام دنیا ثابت شده است که آنتی بادی که بعد از ابتلا به کرونا ایجاد می‌شود، با گذشت ۴ تا ۵ افت پیدا می‌کند، افزود: اینکه فردی به کرونا مبتلا شود اصلا ملاک این نیست به به طور مجدد گرفتار آن نشود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • امارات سطح هشدار آب و هوایی خود را مجددا افزایش داد
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟