Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی گفت: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان از ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰، نسبت به ثبت‌نام اولیه دریافت وام ودیعه مسکن اقدام کنند.

ابوالقاسم سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جزئیاتی از شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن به مستاجران در آذربایجان شرقی اظهار کرد: به دلیل محدودیت منابع بانکی، وام ودیعه مسکن با اولویت خانواده های ۵ نفره به بالا و افرادی که تازه تشکیل خانواده داده اند و برای اولین بار خانه اجاره می کنند و نیز مستاجران حقوق‌بگیر ثابت یا تحت پوشش سازمان‌های حمایتی پرداخت خواهد شد، اگر مستاجر مشمول این وام شناخته شود وام ودیعه توسط بانک به صاحب خانه وی پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صاحب خانه باید اصل وام را پس از یک سال در موقع اتمام قرارداد اجاره به بانک بازگرداند و مستاجر نیز در این یک سال باید ۱۳ درصد از سود واحد را به بانک عامل پرداخت کند.

وی با بیان این‌که در قالب این طرح در تهران ۵۰ میلیون تومان، کلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود، افزود: این تسهیلات با نرخ سود 13 درصد و با سررسید یک‌ساله به مستاجران پرداخت می‌شود.

سلطانی خاطرنشان کرد: جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رفاه حال متقاضیان، ثبت‌نام از متقاضیان وام ودیعه مسکن با استفاده از سامانه پیامکی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: متقاضیان آذربایجان شرقی می‌توانند از ساعت 10 صبح (امروز) چهارم مردادماه جاری با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی 300073640 از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت‌نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که مهلت ثبت‌نام در ساعت 24 روز پنج‌شنبه نهم مردادماه جاری به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد: متقاضیان باید در سامانه TEM.MRUD.IR که همان سامانه طرح اقدام ملی مسکن است ثبت نام کنند و بر اساس اولویت‌های تعیین شده افراد مشمول این تسهیلات انتخاب می‌شوند.

وی افزود: مستأجران متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن باید قرارداد ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات را در اختیار داشته و کد رهگیری دریافت کرده باشند.

سلطانی با اشاره به شرایط ثبت‌نام برای متقاضیان این طرح، خاطرنشان کرد: دارا بودن اجاره نامه دارای کد رهگیری، پنج سال سابقه سکونت در همان شهر و خرید و فروش ملک نداشتن از سال۸۴ برای دریافت وام الزامی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی طرح ملی مسکن مستأجران وام مسکن آذربایجان شرقی وام ودیعه مسکن ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: بر اساس برش استانی، سهمیه آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد و در بخش شهری تعداد ۸۹ هزار واحد بود که ۳۹ هزار واحد تعریف و ۳۷ هزار واحد قرارداد بسته شده و ۲۶ هزار واحد تحویل نیز داده شده است.

مالک رحمتی، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جلسه شورای مسکن آذربایجان شرقی که با حضور وزیر راه برگزار شد، گفت: ۳۵ درصد از سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن عملیاتی شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سرعت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان مدتی کاهش یافته بود که با دستور وزیر محترم شاهد رشد این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش خودمالکی شهری تعداد ۴۰ هزار واحد سهمیه داریم که همگی به بانک معرفی شده‌است، گفت: ۱۰ هزار واحد تا به امروز عملیاتی شده است. 

رحمتی ادامه داد: در خودمالکی روستایی نیز سهمیه ۴۸ هزار واحدی داشتیم که ۲۳ هزار واحد به بانک معرفی و ۱۴ هزار واحد نیز عملیاتی شده است.

رحمتی با بیان اینکه تعداد ۲۹ هزار واحد در طرح بازآفرینی شهری داریم که ۱۶ هزار واحد پروانه گرفته‌اند، اظهار کرد: ۷۵۰ هکتار زمین روستایی برای این طرح به تازگی تأمین شده و ۱۵ الی ۱۰ هزار واحد نیز در این زمین ساخته خواهد شد.

وی به تأمین زمین ۵۰۰ هکتاری در روستای شادآباد مشایخ تبریز اشاره کرد و گفت: در مجموع نزدیک به هزار و ۱۰۰ هکتار زمین برای واحدهای نهصت ملی مسکن تأمین می‌شود که در این صورت می‌توانیم در دو سال پیش رو شاهد رشد اجرای این طرح در استان باشیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل