Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:02:55 GMT

هشدار پلیس به محتکران کالاهای بهداشتی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۹۷۷۲

هشدار پلیس به محتکران کالاهای بهداشتی

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: از اسفند سال گذشته بیماری کرونا در کشور مردم را درگیر خود کرده و در این میان افراد سودجو و فرصت طلب از فضا و التهاب بوجود آمده سوء استفاده کرده و اقدام به گرانفروشی و احتکار کالاهای بهداشتی برای کسب سود و منفعت خارج از عرف اسلامی می کنند که ناراحتی و نگرانی هموطنان را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در موج اول و دوم شیوع کرونا پلیس امنیت اقتصادی به خوبی و قاطعانه با محتکران و اخلالگران بازار کالاهای بهداشتی در چارچوب قانون برخورد کرده است افزود: در شرایطی که همه باید پشتیبان یکدیگر بوده تا بر بیماری کرونا غلبه کنیم این دسته افراد سودجو و فرصت طلب با خودخواهی تنها به فکر پر کردن جیب های خود بوده و سلامت و جان دیگران برایشان اهمیتی ندارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی همه روزه همانند روزهای ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشور فعالیت داروخانه ها و واحدهای صنفی عرضه کننده لوازم بهداشتی را زیر نظر دارد تا با شناسایی افراد فرصت طلب مانع دست یابی آنها به اهدافشان شود که خوشبختانه تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

سردار مقیمی ادامه داد: در هفته گذشته کارآگاهان پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی در نقاط مختلف کشور در بازدید از دو هزار و ۳۱۳ باب داروخانه، انبار و مرکز پخش کالاهای بهداشتی پس از شناسایی مراکز پخش متخلف ، بیش از یک میلیون و ۸۱ هزار عدد انواع کالاهای بهداشتی شامل: انواع ماسک، دستکش،محافظ صورت(شیلد) لباس پزشکی(گان) به همراه یک هزارو ۴۱۶ لیتر انواع ضدعفونی کننده(محلول،الکل و...) را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: در این راستا کارآگاهان پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی ۵۵ باب مرکز پخش متخلف را پلمب و ۱۳ محتکر را دستگیر کردند که پس از تشکیل پرونده کالاهای مکشوفه به وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و محتکران دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره تعزیرات در استان های هدف شدند.

سردار مقیمی ضمن اشاره به اینکه عزم و اراده پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه قضائی برای برخورد با محتکران و اخلالگران اقتصادی امروز جدی تر ار هر زمان دیگری است گفت: پلیس امنیت اقتصادی به عنوان مدافعان امنیت اقتصادی کشور تا لحظه ریشه کن شدن بیماری کرونا در کنار مدافعان سلامت و مردم بوده و با اشرافیت اطلاعاتی مانع از اخلال در توزیع و عرضه کالاهای بهداشتی در کشور خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از هموطنان خواست در صورت اطلاع و آگاهی از هرگونه فعالیت غیرقانونی اقتصادی و احتکار هرنوع کالا، موضوع را از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

برچسب‌ها پلیس امنیت اقتصادی احتکار اقلام ضد کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس امنیت اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی کالاهای بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد

سرهنگ  محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی، از وجود یک انبار احتکار باتری خودرو در شهرستان بابل مطلع شدند.

او افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با هماهنگی قضایی و همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان بابل در بازدید از انبار مورد نظر ۳۰۰ عدد باتری قاچاق خودرو را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ضمن بیان اینکه انبار کشف شده در سامانه جامع اداره صمت ثبت نشده بود، گفت: کارشناسان ارزش کشفیات مذکور را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند و مالک انبار پرونده را دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۱۰ خودرو
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • کشف ۳۱ هزار و ۹۲۰ نخ سیگار قاچاق در کرمان
  • باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد
  • توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد
  • سوخت قاچاق توقیف شد