Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی مقصودی روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این کتابخانه خیرساز افزود: این کتابخانه در زمین اهدایی شهرداری سبزوار در دو طبقه به مساحت ۴۴۵ متر مربع در منطقه شمال غربی این شهر ساخته می‌شود.
وی با اشاره به این که بیشتر کتابخانه‌های شهرستان سبزوار با مشارکت خیران احداث شده است ادامه داد: پارسال خیران کتابخانه‌ساز سبزوار با اهدای پنج قطعه زمین معادل ۲۰ میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه در این شهرستان کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او اضافه کرد: با ساخت این کتابخانه‌ها خلا کمبود فضای کتابخانه‌ای در مناطق غرب و شمال غرب این شهر برطرف می‌شود.
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار نیز گفت: بیشتر کتابخانه‌های سبزوار در هسته مرکزی این شهر متمرکز شده است و مناطق حاشیه‌ای آن با دارا بودن ۲۰ درصد از جمعیت ۲۵۰ هزار نفری این شهر محروم از کتابخانه عمومی است.
معصومه فلاحی افزود: ساخت کتابخانه مرکزی که یکی از مطالبات عمومی و جدی مردم شهرستان سبزوار بوده است هم در ماههای آینده آغاز می شود.

وی ادامه داد: امسال با اختصاص افزون بر سه میلیارد ریال برای ساخت کتابخانه عمومی شهر روداب، دو میلیارد ریال برای کمک به ساخت کتابخانه مرکزی و یک میلیارد ریال برای نوسازی کتابخانه عمومی ناوی از محل اعتبارات شهرستان، گام مهمی در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای شهرستان سبزوار برداشته می شود. 
شهرستان سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۱۰ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی است که حدود ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در آنها موجود است.

برچسب‌ها سبزوار مشارکت های مردمی طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار مشارکت های مردمی سبزوار مشارکت های مردمی میلیارد ریال کتابخانه عمومی شهرستان سبزوار ساخت کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۹۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این دومین اثر ، ذبیح الله صابری از شاعران گنابادی است.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد در این مراسم که در کتابخانه عمومی شهید مطهری گناباد برگزار شد، با اشاره به قدمت ساختمان این کتابخانه گفت: با توجه به مرکزیت کتابخانه در شهر، مراجعان متعددی به این مرکز فرهنگی مراجعه می‌کنند، اما فضای فیزیکی کتابخانه بویژه سالن‌های مطالعه پاسخگوی حجم مراجعین نیست.
احمد مظلوم افزود: مخزن کتاب نیز با مشکل فضا مواجه است و با توجه به قدمت بالای ساختمان، ایجاد کتابخانه‌ای با فضای بیشتر و ساختمان ایمن‌تر در مرکز شهر گناباد ضروری به نظر می‌رسد.
 کتاب نخست ذبیح الله صابری شاعر گنابادی با عنوان زخم پنجه پاییز نیز در سال ۱۴۰۱ رونمایی شده است.

 

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم