Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه بیش از ۴۵۰ نمونه در بانک خون بندناف استان ذخیره سازی شده است، گفت: در چهار ماه اخیر و در بحران کرونا، ۶۸ درصد نسبت به سال گذشته در ذخیره سازی رشد داشتیم. - اخبار استانها -

سیدعزیز موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: بانک خون بند ناف از سال 84 ذیل پژوهشگاه رویان تاسیس شد و دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف در گلستان هم خرداد 97 در جهاد دانشگاهی استان آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بانک خون بند ناف گلستان یکی از 30 نمایندگی در کشور است و در شهرهای گرگان و گنبدکاووس دفتر فعال داریم که تمام بیمارستان‌های سطح استان را که دارای زایشگاه هستند پوشش می‌دهند.

موسوی با اشاره به ویژگی‌های خون بند ناف، خاطرنشان کرد: سلول‌های بنیادی قدرت تکثیر، تقسیم و خودترمیمی دارند و به درمان بیماری‌های لاعلاج یا صعب العلاج مانند سرطان خون، فلج مغزی و تالاسمی کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: شیمی درمانی برای بیماران سرطان خون حدود 25 درصد پاسخ دهی دارد اما درمان از طریق سلول‌های بنیادی بین 80 تا 90 درصد نتیجه بخش است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی: از ابتدای سال 550 نمونه خون بند ناف در استان ذخیره شده استدانش جعفری تشریح کرد؛ چگونه بند ناف اقتصاد را از نفت قطع کنیم؟تحلیلی بر بیانات امروز امام خامنه‌ای| چگونه بند ناف اقتصاد را از نفت ببریم؟

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه سلول‌های بنیادی خون بند ناف خون‌ساز است و در درمان بیماری‌های خونی تاثیر زیادی دارد، گفت: پس از به دنیا آمدن نوزاد، ضمائم زایمان مانند بند ناف و خون بند ناف به عنوان زباله دفن می‌شود در حالی که سرشار از سلول‌های بنیادی است.

موسوی اضافه کرد: در یک دهه گذشته سه هزار و 500 پیوند سلول بنیادی در کشور انجام شده در صورتی که هر ساله به بیش از سه هزار پیوند نیاز داریم.

وی ادامه داد: علم پزشکی در 10 سال آینده به سمت پزشکی بازساختی می‌رود و پایه و اساس آن سلول‌های بنیادی هستند و مردم باید به سمتی بروند که سلول‌های بنیادی نوزادی که متولد می‌شود را ذخیره کنند.

موسوی تصریح کرد: بیماران سرطانی پس از شیمی درمانی باید ماهانه 12 تا 30 میلیون تومان برای دارو هزینه کند تا حدود 25 درصد بهبود یابند اما درمان با سلول‌های بنیادی 80 درصد بوده و هزینه ذخیره سازی خون بند ناف چهار میلیون تومان و مدت آن 30 سال است.

وی یادآور شد: افراد بی بضاعت را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌کتیم تا بتوانند ذخیره سازی سلول‌های بنیادی را انجام دهند، بانوان باردار در هفته سی و ششم دوران بارداری و پدر نوزاد می‌توانند از طریق سایت www.rsct.ir ثبت نام و برای نهایی شدن و عقد قرارداد به دفاتر ما مراجعه کنند.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به عملکرد بانک خون بند ناف استان، گفت: در چهار ماه اخیر و در بحران کرونا، 68 درصد نسبت به سال گذشته در ذخیره سازی رشد داشتیم، از زمان تاسیس بانک خون بند ناف در گلستان بیش از 450 نمونه در استان ذخیره سازی شده و مردم باید بدانند این یک مدل سرمایه گذاری، پس انداز سلامتی و آیتده نگری است.

موسوی افزود: برای کاهش هزینه‌های درمانی خود و فرزند در آینده باید از این ذخیره سازی استفاده کرد و در واقع برای 30 سال نگهداری فقط چهار میلیون هزینه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این پس انداز سلامتی باعث می‌شود تمام خانواده‌ها بتوانند از آن استفاده کنند و خانواده‌های آسیب پذیر و قشر ضعیف هم با دریافت تسهیلات از خدمات بانک خون بهره مند می‌شوند.

موسوی یادآور شد: افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌توانند تا 30 درصد از تخفیف بانک خون بند ناف استفاده کنند، خانواده‌هایی که فرزند اول آنها دچار بیماری سرطان است اگر برای فرزند دوم خود ذخیره سازی انجام دهند، شامل تخفیف 50 تا 100 درصدی خواهند شد.

وی اضافه کرد: هر ذخیره سازی خون بند ناف در کشورهای دیگر دوهزار دلار هزینه دارد و اگر با هزینه‌های بین المللی مقایسه کنیم بسیاری از کشورها علاقه به ذخیره سازی در ایران دارند زیرا هزینه‌ها در ایران کمتر است.

سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دقیق در ذخیره سازی سلول‌های بنیادی، اظهار داشت: این فرصت فقط یک بار در زندگی هر نوزاد رخ می‌دهد و خانواده‌ها باید از آن استفاده کنند زیرا آینده خود و فرزندشان در گرو این فرصت است. این ذخیره سازی به درمان بیماری و کاهش هزینه‌ها در آینده کمک می‌کند و امیدواریم این فرهنگ در جامعه ما شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تمام خانواده‌ها در صورت رعایت پروتکل‌های سلامت می‌توانند از ذخیره سازی سلول‌های بنیادی استفاده کنند، در صورت استفاده از مشروبات الکلی، اعتیاد، عفونت مجاری ادراری و غیره در حالی که دوره درمان طی نشده باشد امکان ذخیره سازی سلول‌های بنیادی وجود ندارد.

به گفته وی، لازمه استفاده از سلول‌های بنیادی این است که فرهنگ زندگی، تغذیه و درمان اصلاح شود و به طور مثال مادران باردار باید آگاه شوند که از چه داروهایی استفاده کنند.

انتهای پیام/588/ح

R41471/P/S6,70/CT15 بیشتر بخوانید... گلستان| بزرگترین بانک خون بندناف خاورمیانه در ایران وجود دارد ۴۰ هزارپیوند با استفاده از سلول‌های بنیادی بندناف انجام شده است بیرجند| ۱۲۰ هزار نمونه خون بندناف در بانک خون رویان ذخیره شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گلستان| بزرگترین بانک خون بندناف خاورمیانه در ایران وجود دارد ۴۰ هزارپیوند با استفاده از سلول‌های بنیادی بندناف انجام شده است بیرجند| ۱۲۰ هزار نمونه خون بندناف در بانک خون رویان ذخیره شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ لیگ برتر فوتبال| پوکر قهرمانی پرسپولیس روی سکوی نفتی/ طلسم و رکوردها با هم شکستند + جدول ۲ معاون وزیر بهداشت: مشهد در وضعیت بحران ابتلا به کرونا قرار دارد / مردم ‌به هیچ عنوان به این شهر سفر نکنند‌ ۳ متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن در استان‌ها چکار کنند؟ ۴ خبر خوش حریرچی برای پرستارانی که در اوج کرونا به‌کارگیری شدند/ به مرور همه را استخدام می‌کنیم+ فیلم ۵ اختصاصی| پاسخ کارگران هپکو به دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند/ اعتراضات صنفی است+ فیلم ۶ قم در شرایط هشدار شیوع مجدد کرونا قرار دارد ۷ کمک‌هزینه ازدواج به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی ‌پرداخت می‌شود+ فیلم ۸ نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: سقف تسهیلات ودیعه مسکن ۱۰۰میلیون تومان تعیین شد/ ‌قرارداد رسمی ‌الزامی شد مهمترین اخبار استانها ‌قدردانی معاون وزیر بهداشت از رعایت مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی در حرم رضوی / مسافرت در شرایط کنونی ‌توصیه نمی‌شود آیت‌الله خاتمی در گفت‌وگو با تسنیم: نماز جمعه مقتدر فرهنگی پشتیبان همیشه انقلاب اسلامی است محدودیت‌های جدید مقابله با کرونا در خراسان رضوی اعمال می‌شود / تشدید سخت‌گیری در مساجد و حسینیه‌ها سخنگوی باشگاه سپاهان: حال عمومی قلعه‌نویی خوب است/ تا پایان فصل خبری از انتخاب مدیرعامل نیست مهمترین اخبار تسنیم روحانی: ایجاد دوگانه عزاداری و سلامت غلط است/مراسم های محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود لبنان|سفر بی‌ثمر وزیرخارجه فرانسه برای لبنانی‌ها/ امیدها به طرح نجات غربی‌ها بر باد رفت عراق| خروج تروریست‌های آمریکایی‌ از پایگاه «بسمایه» در بغداد خوشرو: همکاری با چین راهبردی است/ شکست آمریکا در منزوی کردن ایران اولین گام مجلس یازدهم برای مبازره با جرائم اقتصادی با تدوین یک طرح+متن طرح درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان ذخیره سازی سلول های بنیادی سلول های بنیادی بانک خون بند ناف خون بند ناف استفاده کنند خون بندناف خانواده ها هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد

ایتنا - ذخیره سازی داده‌های جدید به صورت سه بعدی با استفاده از نور می‌تواند میلیون‌ها فیلم را روی یک دیسک نگه دارد!
تحقیقات جدید در حال بررسی روشی نوآورانه برای بسته بندی بایت‌های بسیار بیشتر در همان فضای فیزیکی روی یک دیسک نوری است.

این رویکرد مبتنی بر ذخیره‌سازی داده‌های نوری مبتنی بر نور (ODS) است که برای نوشتن دی‌وی‌دی‌ها استفاده می‌شود، اما این مدل می‌تواند سه بُعدی کار ‌کند. این به معنای صدها لایه به جای یک لایه است که منجر به جهش عظیم در ظرفیت می‌شود.

تیم تحقیقاتی این روش ذخیره سازی گفت: ما در مورد پتابیت‌ها روی یک دیسک صحبت می‌کنیم که معادل یک هزار تریلیون بیت است، معادل قرار دادن حدود یک میلیون فیلم با کیفیت استاندارد روی چیزی به اندازه یک دی‌وی‌دی. 

این رویکرد با یک محیط ذخیره سازی جدید به نام AIE-DDPR - یا نور مقاوم در برابر انتشار ناشی از تشعشعات، ارائه می‌شود. این، لایه‌ای نازک است که امکان نوشتن داده‌ها را با وضوح فوق العاده بالا فراهم می‌کند.

این پیشرفت تا حدی از طریق الگوهای نور اعمال شده به سطح، بخشی از طریق رنگ در فیلم، و بخشی از طریق ترکیب مولکول‌های موجود در فیلم که نور را جذب کرده و به آن واکنش نشان می‌دهند، به دست می‌آید.

امید این است که فناوری جدید بتواند به غلبه بر برخی از محدودیت‌های مرتبط با نحوه ذخیره مقادیر زیادی از اطلاعات دیجیتال در حال حاضر کمک کند. 

محققان اعلام کردند «مراکز داده مبتنی بر فناوری‌های ذخیره سازی اصلی مانند دستگاه‌های فلش نیمه هادی و هارد دیسک دارای بار انرژی بالا، هزینه‌های عملیاتی بالا و طول عمر کوتاه هستند.»

توجه به این نکته مهم است که هنوز چند چالش مهم وجود دارد که باید روی آن‌ها کار کرد. این فناوری قبل از اینکه بتوان به طور عملی از آن استفاده کرد، باید سریع‌تر و کارآمدتر شود، اگرچه محققان در حال حاضر ایده‌هایی در مورد چگونگی تحقق این امر دارند.

اگر روش جدید ذخیره سازی داده‌ها را بتوان با موفقیت توسعه داد، مزایای بالقوه آن مشخص است: مراکز داده‌ای که فضای کمتری را اشغال می‌کنند، نگهداری آنها ارزان‌تر است و در حین عملیات انرژی کمتری مصرف می‌کنند. 

ظرفیت فعلی ODS باید افزایش یابد تا به طور کامل نیازهای مرکز داده را برآورده کند. با این حال افزایش تراکم رسانه‌های نوری همچنان یک چالش است.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • اروپایی‌ها چقدر برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند؟
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • امکان ذخیره‌سازی میلیو‌ن‌ها فیلم روی یک دیسک فراهم شد
  • نامه سرپرست سازمان خصوصی‌سازی به تاج درباره پرسپولیس و استقلال
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید