Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@00:29:16 GMT

اپل، آیفون جاسوسی می‌سازد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۱۰۵۶

اپل، آیفون جاسوسی می‌سازد

شرکت "اپل" در حال همکاری با یک شرکت زیرمجموعه "سامسونگ" و یک شرکت چینی است تا آیفون‌های آینده، مجهز به لنزهای دوربین پریسکوپ شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، تمامی آیفون‌ها از سال ۲۰۲۲ میلادی، می‌توانند مجهز به دوریبن‌های قدرتمند با لنز تله فوتو پریسکوپ شوند. لنز تله فوتو نوع خاصی لنز با قابلیت فوکوس در فاصله‌های دور است و میتواند به عنوان ابزار جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لنزهای پریسکوپ که برای بزرگنمایی نوری از آینه‌ استفاده می‌کنند، سال گذشته در گوشی‌های هوآوی P۳۰ Pro معرفی شدند.

زوم این دوربین با استفاده از فناوری بزرگنمایی نوری پریسکوپ، ۵x بوده و می‌تواند با نرم‌افزاری اضافه شده، تا ۵۰ برابر هم زوم کند.

در عین حال، گوشی سامسونگ گلکسی "S۲۰ Ultra" هم می‌تواند با استفاده از بزرگنمایی نوری ترکیبی و زوم دیجیتالی هوش مصنوعی خود، تا ۱۰۰ برابر بزرگنمایی کند.

هنوز مشخص نشده که ظرفیت زوم لنزهای جدید گوشی‌های آینده آیفون تا چه اندازه خواهد بود. اما این فناوری نسبت به قابلیت زوم آیفون ۱۱ بهبود خواهد یافت و می‌تواند تا ۵۰ برابر زوم کند.

در این پروژه، سامسونگ الکترو-مکانیکس(SEMCO) و شرکت چینی "سانی اوپتیکال"( Sunny Optical) با اپل همکاری خواهند کرد تا طی چند سال آتی، این فناوری خارق‌العاده را به گوشی‌های آیفون وارد کنند.

انتظار می‌رود که این شرکت‌ها به ترتیب در نیمه دوم ۲۰۲۰ و اوایل ۲۰۲۱ میلادی وارد زنجیره تامین‌کنندگان شرکت اپل شوند.

احتمالا این لنزها در گوشی‌های آیفون ۱۴ شرکت اپل استفاده خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آيفون لنز دوربين سامسونگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی عمر باتری گوشی گلکسیS۲۵ را بیشتر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، گزارشی جدید حاکی از آن است که احتمالا شرکت سامسونگ در سری اس ۲۵، بدون نیاز به افزایش ظرفیت فیزیکی باتری از هوش مصنوعی برای ارتقای عمر آن استفاده می کند. تکنیک بهبود باتری با هوش مصنوعی ایده جدیدی نیست. حالت AI Power Saving سامسونگ در دستگاه های این شرکت فعالیت های پس زمینه را براساس الگوهای کاربر بهبود می دهد. با این وجود جدیدا شایعات حاکی از ارائه روش جدیدی برای ذخیره شارژ باتری است.

این روش به جای محدود کردن عملکرد سی پی یو و جی پی یو یا دستکاری فعالیت های پس زمینه گوشی، فرایندهای غیر ملزوم پس زمینه که شارژ مصرف می کنند را حذف می کند تا عمر طولانی تر آن تضمین شود.

هرچند به نظر نمی رسد چنین فرایندی نیازمند سیستم هوش مصنوعی پیچیده ای باشد اما احتمالا این فرایند پیچیده تر از چیزی است که به نظر می رسد. طبق گزارش ها سیستم هوش مصنوعی جدید عمر باتری گلکسی اس ۲۵ اولترا را ۵تا۱۰ درصد افزایش می دهد.

سامسونگ در محصولات جدید خود از هوش مصنوعی استفاده می کند.

در سری گلکسی اس ۲۴ از Galaxy AIرونمایی شد که پیش بینی می شود این سیستم در موبایل های تاشو آینده مانند Z۶ نیز ارتقا یابد. پر واضح است که این شرکت کره ای هوش مصنوعی را به عنوان یک گزینه متمایز کننده کلیدی موبایل هایش در مقابل رقبا می داند و احتمالا در سری اس ۲۵ این فناوری را بیش از پیش در دستگاه به کار گیرد.

کد خبر 6099147 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • افزایش فروش آیفون در چین
  • تخفیف‌های آیفون در چین کارساز شد
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۱۹ اردیبهشت) + بررسی و مشخصات iPhone 13
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت ارزان‌ترین گوشی هوشمند
  • نوستالژی نوکیا تکرار می‌شود!
  • معرفی 10 اپلیکیشن محبوب ایرانی که باید روی گوشی‌ آیفون نصب کنید
  • آیفون ۱۵پرومکس، پرفروش‌ترین گوشی جهان شد
  • هوش مصنوعی عمر باتری گوشی گلکسیS۲۵ را بیشتر می‌کند
  • وضعیت رجیستر شدن آیفون 14 پرو مکس
  • آینده اپل چگونه خواهد بود؟