Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:02:14 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی چهارم مرداد ایسنا

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۱۵۳۸

پربازدیدترین اخبار سیاسی چهارم مرداد ایسنا

تاکید رییس جمهور بر برگزاری عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی/ مقایسه سند همکاری ایران و چین با سایر قراردادهای تاریخی/ اطلاعیه سفارت ایران در ایتالیا درباره صدور روادید دانشجویان/ بازدید دریادار سیاری از صنایع تانک سازی شهید زرهرن/ واکنش‌هابه تعرض جنگنده‌ آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید امروز مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید آنها را در این گزارش مرور کنید.

عزاداری محرم چه در مناطق قرمز و چه سفید باید برگزار شود

به گزارش ایسنا، تاکید رییس جمهور بر برگزاری عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در صدر اخبار پر مخاطب قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: همه جا باید عزاداری امام حسین (ع)برگزار شود، چه در شهر و چه در روستا، چه در جایی که قرمز است یا سفید است. اما زمان عزاداری و وجود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و یک فضای باز و فاصله گذاری هم لازم است.

وی همچنین افزود: زمان عزاداری هم می‌تواند کنترل و محدود شود، مثلا چهار یا پنج روز باشد  چون می‌تواند ما را با مشکل در زمینه شیوع کرونا مواجه کند.

مقایسه سند همکاری ایران و چین با سایر قراردادهای تاریخی

دومین خبر پربازدید امروز، مقایسه سند همکاری ایران و چین با سایر قراردادهای تاریخی توسط یک پژوهشگر روابط بین‌الملل بود.

احمدی با اشاره به اینکه قابلیت بهره‌گیری از همکاری ۲۵ ساله با چین در شرایط کنونی تحریم وجود دارد، گفت: به لحاظ حقوقی، مقایسه برنامه همکاری ایران و چین با قراردادهای تاریخی که ایران به طور معمول پس از شکست در نبردها با کشورهای خارجی منعقد کرده است تفاوت دارد. این تفاوت بدان جهت است که ایران به عنوان کشور شکست خورده در یک نبرد نظامی بخشی از اراضی و قلمرو سرزمینی خود را واگذار می کند. عهدنامه های مذکور بخشی از قلمرو سرزمینی کشور را به عنوان غرامت واگذار می نمودند حال آن که در متن موسوم به برنامه همکاری ۲۵ ساله مطلبی در خصوص واگذاری زمین و انتقال حاکمیت آن به طرف خارجی موجود نمی باشد. برنامه مذکور در ماهیت با عهدنامه های تاریخی یاد شده تفاوت دارد.

اطلاعیه سفارت ایران در ایتالیا درباره صدور روادید دانشجویان

اطلاعیه سفارت ایران در ایتالیا، درباره روند صدور روادید برای افراد شاغل یا دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در آن کشور هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سفیر ایتالیا در تهران نیز ضمن تاکید بر اولویت قراردادن موضوع صدور روادید بازگشت به ایتالیا برای آن دسته از هموطنان شاغل یا دانشجویان ایرانی که نیاز به صدور این روادید پیدا می‌کنند، ابراز امیدواری کرد طی روزهای آینده این روند آغاز شود.

بازدید دریادار سیاری از صنایع تانک سازی شهید زرهرن

خبر بازدید معاون هماهنگ کننده ارتش از مرکز بهینه سازی، نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش هم از دیگر اخبار پربازدید بود.

وی در این بازدید از خط بازسازی و اورهال تانک اسکورپیون، خط بازسازی و اورهال تانک چیفتن و تانک تی ۷۲ بازدید به عمل آورد.

درصد بالایی از تجهیزات ارتش در داخل تولید می‌شوند

همچنین دریادار سیاری در جریان این بازدید با اشاره به خودکفایی ارتش در تامین بسیاری از تجهیزات مورد نیاز خود، تاکید کرد: استفاده از تحهیزات ساخت داخل یکی از مولفه های توان بازدارندگی است؛ در همین راستا امروز درصد خیلی بالایی از تجهیزات ارتش تولید داخل هستند.

سیلی‌هایمان به موقع و فراموش نشدنی است

واکنش یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به تعرض جنگنده‌ آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی هم از پرمخاطب‌ها بود.

ابراهیم رضایی در رشته توییتی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: در ۴۰ سال گذشته آموخته ایم عقلانی باشیم ولی می دانند سیلی هایمان به موقع و فراموش نشدنی است.

واکنش رضایی به مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی

در همین رابطه محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار توییتی، با استفاده از هشتگ‌ اخراج امریکا از منطقه در واکنش به ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ماهان نوشت: هیچ اقدامی بی پاسخ نمی‌ماند، چه آمریکا باشد چه رژیم صهیونیستی.

 دیگر اخبار مرتبط با موضوع تعرض جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایرانی را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

وزیر لبنانی خواستار شکایت بیروت از آمریکا در پی تعرض به هواپیمای ماهان شد

اقدام آمریکا نقض آشکار معاهده های بین المللی و اقدامی تروریستی بود

تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی تجسم اقدامات تروریستی آمریکا علیه غیرنظامیان بی‌گناه است

کمیسیون امنیت ملی به موضوع تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایران ورود می‌کند

باید نسبت به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ماهان برخورد قاطع شود

آمریکا مانند گروه‌های مافیایی و راهزنان رفتار می‌کند

واکنش سخنگوی سازمان ملل به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران

دفتر حافظ منافع ایران در قاهره: شاهد سقوط هم‌زمان اخلاقی و بین‌المللی آمریکا هستیم

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عزاداری محرم سند همکاری ایران و چین تعرض به هواپیمای ماهان هواپیمای مسافربری ایران هواپیمای مسافربری ایرانی آمریکایی به هواپیمای همکاری ایران و چین جنگنده های آمریکایی قراردادهای تاریخی تعرض جنگنده صدور روادید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟

طبق آمارها تقریبا تمام دانشگاه‌های آمریکایی که محل تجمعات و اعتراضات هستند، محل تحصیل قشر مرفه، ثروتمند و حتی اقشار سیاسی آمریکایی هستند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، طبق آمارها تقریبا تمام دانشگاه‌های آمریکایی که محل تجمعات و اعتراضات هستند، محل تحصیل قشر مرفه، ثروتمند و حتی اقشار سیاسی آمریکایی هستند.همچنین بسیاری از دانشگاه‌های مشهور آمریکایی همواره محل تربیت نخبه‌های سیاسی برای سیاست‌های آمریکا بوده است.

 

.

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)
  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • فیلم| دانشجویان معترض آمریکایی جزو کدام اقشار جامعه هستند؟
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • چرا روس‌ها تشنه کپی پهپاد ایرانی هستند؟
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • رویارویی میلیمتری جنگنده روس و پهپاد اوکراینی