Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس دستورالعمل نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح، این فرماندهی برای به دست گرفتن کلیه گذرگاه‌های مرزی و اجرای قانون در آن‌ها با هدف مقابله با سوءاستفاده مالی، فساد و اتلاف بیت‌المال، اعزام نیروهای امنیتی را به این گذرگاه‌ها آغاز کرده است.

بر این اساس، شمار نیروهای امنیتی تعیین شده مطابق ماهیت و کارکرد هر گذرگاه مرزی خواهد بود و از این پس مسئولیت محافظت از همه خروجی مرزهای بر عهده ارتش عراق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک ادامه داد که گذرگاه‌های مرزی دریایی شامل «ام قصر شمالی، ام قصر جنوبی، ام قصر میانی و خور زبیر» و زمینی متشکل از «شلمچه، بدره، المندریه، صفوان، القائم، طرابل، الشیب، زرباتیه، ابوسفوس و آرار» است.

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق تاکید کرد: نیروهای ارتش حفاظت از گمرکات ۱۰ گذرگاه زمینی و چهار مرز دریایی را برعهده خواهند گرفت و با هرگونه سوءاستفاده و از سوی هر فرد و گروه مقابله خواهند کرد.

«عمر الوائلی» مدیر گذرگاه‌های مرزی عراق چهارشنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که اقدام‌های جدی و قاطعانه‌ای برای اجرای قانون و کنترل همه گذرگاه‌های مرزی با هدف کمک به درآمدهای ملی و اقتصاد کشور از سوی دولت انجام خواهد شد.

الوائلی گفت که به همین منظور و با هدف یکپارچه‌سازی مدیریت گذرگاه‌های مرزی، نیروهایی از فرماندهی عملیات مشترک عراق، در گذرگاه مرزی مستقر می‌شوند.

«الشمری» فرمانده عملیات مشترک عراق نیز گفته بود که هدف اصلی از این برنامه، یکپارچه‌سازی مدیریت کنترل گذرگاه‌های مرزی، تامین امنیت و مبارزه با فساد است.

الکاظمی نخست‌وزیر عراق ۲۱ تیر در سفر به گذرگاه‌های مرزی «منذریه» (خسروی) و «مندلی» (سومار) برای شرکت در آیین بازگشایی آنها، کنترل این دو معبر را به نیروهای ارتش و «الحشد الشعبی» واگذار کرده بود.

وی چند روز پیش‌تر کنترل گذرگاه‌های مرزی استان بصره را نیز به ارتش واگذار کرده بود. 

برچسب‌ها منذریه شلمچه مصطفی الکاظمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منذریه شلمچه مصطفی الکاظمی منذریه شلمچه مصطفی الکاظمی فرماندهی عملیات مشترک عملیات مشترک عراق گذرگاه های مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و سومین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد ارتش این کشور به مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی در بخش جنوبی جبهه حمله کرده است.

 گزارش‌های اولیه حاکی از سه انفجار در مرکز اودسا است.

طبق گزارش راشا تودی، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تاسیسات نظامی، نیروها و تجهیزات اوکراینی مورد اصابت حملات هوایی، موشکی و توپخانه‌ای قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری نووستی پیش از این به نقل از نیروهای محلی گزارش داد که ارتش روسیه یک مقر اوکراینی را در مرکز شهر بندری اودسا هدف قرار داده است.

براساس آنچه تاکنون گزارش شده، سه انفجار در منطقه رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی مقر فرماندهی اوکراین با قدرت بیشتری بوده است.

«اولگ کیپر» رئیس اداره منطقه‌ای اودسا ضمن تایید این گزارش، گفت که در این حمله از موشک بالستیک استفاده شده و دست‌کم سه نفر کشته‌ شده‌اند.

روسیه بارها تاکید کرده است که طی عملیات نظامی خود فقط مراکز نظامی اوکراینی را هدف قرار می‌دهد و هیچ اقدامی علیه زیرساخت‌های غیرنظامی انجام نمی‌دهد.

خبرگزاری نووستی هم‌چنین گزارش داد که روسیه یک منطقه استقرار نیروهای اوکراینی در حومه «خارکیف» شهری در مرز روسیه را بمباران کرد و علاوه بر این از حمله دیگری به انبار تجهیزات نظامی در منطقه «نیکولایف جنوبی» خبر داد که به انهدام این انبار منجر شده است.

موج تازه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، پس از آن آغاز شد که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اخیرا متعهد شد که عملیات‌های این کشور را به مراکز لجستیکی و انبارهای اوکراین که با تجهیزات نظامی غربی پُر شده، تشدید کند.

او پیشتر درباره کمک جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که به‌تازگی پس از موافقت مجالس نمایندگان آمریکا تصویب شد، گفت: «این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.»

 

 

 

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت