Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، علی آقامحمدی در نشست اعضای صندوق نوآوری و شکوفایی اظهارداشت: فاصله علمی ایران با جهان توسعه یافته هنوز زیاد است و باید هر روز کوتاه‌تر شود.

وی افزود: برای این منظور باید سراغ مرزشکنی‌های علمی برویم  و از پروژه‌های بزرگ و توسعه علمی کشور حمایت کنیم که نقش پیشران توسعه دانش بنیان کشور را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی برای تقویت زیرساخت علمی کشور، با توجه به انباشت دانشی مطلوب در تیم کارشناسان و مدیران خود، باید برای تخصیص منابع هم به نقاط کلیدی توسعه دانش‌بنیان و هم به پروژه‌های با اهمیت و بزرگ توجه کند، بیان کرد: بنابراین پیشنهادم این است که با سایر بازیگران صنعت، همکاری داشته باشید، همکاری با صنعت وخدمات در سطح ملی را در سیاست‌های صندوق توسعه داده و با بزرگان صنعت و فناوری کشور همکاری کنید.

آقامحمدی ادامه داد: صندوق نوآوری باید از رشد تقاضا در کشور برای خرید محصولات ملی بومی حمایت کند چراکه گاهی لازم است تقاضای بازار تجمیع شده و بر اساس اندازه‌های بزرگ مورد حمایت قرار بگیرد تا هزینه‌های آن کاهش یابد،  پیشنهاد می‌کنم که برای تامین مالی زنجیره‌های صنعت و خدمات در اندازه‌های بزرگ با سایر نهادهای تامین مالی به ویژه بخش غیردولتی همکاری کنید تا آنها نیز در جریان حمایت از شرکت های دانش بنیان فعال شوند.

وی همچنین بر ضرورت به کارگیری نوآوری در حل معضلات اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد وگفت: موضوع حمایت از شرکت‌های بزرگ و کمک به تحقیق و توسعه در این شرکت‌ها بسیار می‌تواند گره‌گشا باشد و از سوی دیگر بهره‌گیری از تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ برای توسعه نوآوری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که شرکت‌های بزرگ به واسطه فعالیت در محیط واقعی و شناخت مختصات اقتصاد کشور ظرفیت بالایی برای همکاری در توسعه دانش و نفوذ فناوری در زنجیزه ارزش کشور دارند، گفت: امروز تولید بخش کوچکی از ارزش افزوده صنعت را به خود اختصاص می‌دهد و دانش فنی در کنار بازاریابی و مدیریت بالاترین ارزش افزوده را ایجاد می‌کنند،  از سوی دیگر ایجاد نمونه‌های موفق با همکاری شرکت‌ها و کارآفرینان بزرگ امکان جهش بخش دانش‌بنیان و به تبع آن ورود به مراحل بعدی توسعه را فراهم خواهد کرد، لذا در کنار اقدامات و پیشرفت‌های انجام شده در صندوق نوآوری و شکوفایی به‌جاست که از ظرفیت شرکت‌های بزرگ صنعتی نیز استفاده شود.

در ابتدای این نشست علی وحدت رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با یادآوری افزایش شرکت‌های دانش بنیان به بیش از پنج هزار شرکت در کشور، به تشریح عملکرد این صندوق در دوره سوم استقرار هیات عامل در تامین مالی اکوسیستم نوآوری در کشور پرداخت.

وی گفت: صندوق نوآوری از ابتدای سال گذشته تاکنون نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور اعطا و نقش خود را به خوبی در توسعه اقتصاد دانش بنیان ایفا کرده است، در طول همین مدت نیز بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت نامه برای شرکت‌های دانش بنیان صادر شده است، این ضمانت نامه‌ها در سال ۹۸ به تسهیل انعقاد قرارداد فروش محصولات دانش بنیان به ارزشهفت هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان بین نهادها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش بنیان شده است، ضمن اینکه زمان صدور این ضمانت ‌نامه‌ها در صندوق نوآوری به کمتر از یک هفته کاهش یافته است.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: عملکرد یک سال و نیم اخیر این صندوق بیش از ۴.۳ برابر کل عملکرد صندوق از ابتدای تاسیس بوده است، این صندوق هم‌اکنون با همکاری با ۱۵ بانک عامل در کشور، ۶ نوع خدمت تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کند، همچنین با ارائه ۵۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۲ صندوق پژوهش و فناوری، زمینه فعالیت گسترده این صندوق‌ها در سراسر کشور فراهم کرده‌ایم.

وحدت خاطرنشان کرد: در بخش سرمایه‌گذاری جسورانه نیزباوجود این که صندوق تا سال ۹۸ عملکردی در این حوزه نداشته است، اکنون بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری از مسیر مشارکت در صندوق‌های جسورانه بورسی، هم‌سرمایه‌گذاری و مشارکت در تجاری ‌سازی پروژه‌ها انجام شده است،.

وی ادامه داد: خدمات جدید این بخش که در راستای حمایت از ورود سرمایه‌ بخش خصوصی به زیست‌بوم نوآوری است، همچون اوراق نوآوری و ضمانت سرمایه‌گذاری نیز در سال ۹۹ اجرایی شده و شرکت‌ها اکنون امکان بهره‌مندی از این خدمات را دارند.
 

برچسب‌ها علی آقامحمدی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی آقامحمدی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان علی آقامحمدی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان میلیارد تومان شرکت های بزرگ سرمایه گذاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی گفت: شعار سال جاری، مشارکت مردم در جهش تولید است، از همین رو باید بیشترین توجه را به شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان معطوف کنیم، چراکه نخبگان ما ایده‌های بسیار خوبی دارند.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره تأثیر توجه به اقتصاد دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم در جهش تولید اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه مقام معظم رهبری در سیاست‌گذاری‌های انجام شده، اقتصاد مردمی بوده است.

وی افزود: توجه به این موضوع که پایه و اساس اقتصاد کشور مبتنی بر دانش و فناوری داخلی قرار بگیرد، همواره مورد توجه سیاست‌گذاران بوده است، شرکت‌های دانش بنیان نیز در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته‌اند و مجلس شورای اسلامی، قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کرد که ظرفیت‌های بسیار خوبی در این قانون برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور پیش‌بینی شده است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم اقتصاد کشور مبتنی بر دانش و دانش فنی داخلی باشد، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را باید در دستور کار خود قرار دهیم، در برنامه هفتم توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش بنیان شده است.

جوکار گفت: شعار سال جاری، مشارکت مردم در جهش تولید است، از همین رو باید بیشترین توجه را به شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان معطوف کنیم، چراکه نخبگان ما ایده‌های بسیار خوبی دارند.

وی بیان کرد: ایده‌های نخبگان را می‌توان تجاری‌سازی کرد و مشکلاتی که در بازه زمانی اخیر در حوزه فناوری در کشور داشته‌ایم را می‌توانیم با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد دانش پایه حل کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای رشد و توسعه، کار را باید به دست جوانان فعال در شرکت‌های دانش بنیان بسپاریم تا کشور به سمت تولید پیش برود، ظرفیت‌های قانونی زیاد و تسهیلات تکلیفی بسیاری در قانون بودجه برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته و در قانون قید شده است که برای اعطای تسهیلات باید برای شرکت‌های دانش بنیان اولویت قائل شویم.

جوکار افزود: از سوی دیگر، از لحاظ ساختاری باید ساختاری را داشته باشیم که شرکت‌های دانش بنیان احساس اطمینان از آینده خود داشته باشند، در حال حاضر در پارک‌های علم و فناوری و شهرک‌های علم و فناوری، نوآوری‌های بسیاری در حال وقوع است.

وی ادامه داد: باید ساختارهای مستقلی به این شهرک‌ها داده شود و با اعطای تسهیلات و حمایت‌های ویژه زمینه‌ای را برای آنها فراهم کنیم که با کمترین وابستگی شروع به کار و فعالیت کنند.

کد خبر 751672

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاهی
  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • رونمایی از بسته حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۳
  • تبدیل جزیره قشم به قطب نوآوری و فناوری
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • نقش آفرینی جزیره نوآور قشم در دیپلماسی فناوری و نوآوری در سطح بین المللی
  • ایجاد یک میلیون ظرفیت تولید موتورهای فوق کم‌مصرف با ارائه تسهیلات ۸۰۰ میلیاردی
  • جزیره قشم به قطب نوآوری و فناوری تبدیل می‌شود
  • جزیره قشم به جزیره نوآور کشور تبدیل می‌شود
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴