Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@19:30:33 GMT

کاهش ۱۲ میلیارد دلاری ارزش صادرات نفت خام عربستان

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۲۰۳۴

کاهش ۱۲ میلیارد دلاری ارزش صادرات نفت خام عربستان

ارزش صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه مه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال حدود ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافت.

به گزارش ایمنا به نقل از شانا، داده‌های رسمی ریاض روز پنجشنبه (دوم مردادماه) نشان داد که ارزش صادرات سالانه نفت عربستان سعودی در ماه مه نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۵ درصد یا نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل آمار این کشور اعلام کرد که مجموع ارزش صادرات عربستان - از جمله صادرات کالاهای غیرنفتی مانند مواد شیمیایی و پلاستیکی - در ماه مه در مقایسه با ماه آوریل، ۱.۶ درصد یا حدود ۱۶۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

عربستان سعودی، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، امسال به دلیل بحران ویروس کرونا و کاهش درآمدهای نفتی با رکود اقتصادی عمیقی روبه‌رو است.

داده‌های منتشرشده توسط مؤسسه جودی (Joint Organizations Data Initiative -JODI) در تاریخ ۱۶ ژوئیه (جمعه، ۲۷ تیرماه) نشان داد که صادرات نفت خام عربستان در ماه مه به پایین‌ترین سطح در ۹ سال گذشته سقوط کرد.

ارسال محموله‌ها در این ماه به شش میلیون و ۲۰ هزار بشکه در روز رسید که کمترین سطح صادرات از اکتبر ۲۰۱۰ است. این در حالی است که مقدار صادرات این کشور تنها یک ماه پیش از آن، ۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه در روز بود.

افت صادرات عربستان در حالی رخ داد که سطح تولید نفت خام ریاض در این ماه به روزانه هشت میلیون و ۴۸۶ هزار بشکه در روز - کمترین میزان از دسامبر ۲۰۱۰ - رسید. بالاترین مقدار تولید عربستان سعودی روزانه ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار بشکه و در ماه آوریل بود. سعودی‌ها یک ماه پیش از آن موفق به افزایش ذخیره‌سازی نفت خام از سطح حداقلی ۱۴۳ میلیون و ۵۰۲ هزار بشکه در ۱۶ سال اخیر و رساندن آن به ۱۴۷ میلیون و ۵۶۱ هزار بشکه شده بودند.

کد خبر 435482

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نفت خام نفت قیمت نفت صادرات نفت ارزش صادرات نفت عربستان عربستان سعودی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عربستان سعودی هزار بشکه ارزش صادرات ماه مه نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده Oic به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

دیگر خبرها

  • صادرات نفت عراق کاهش یافت
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • واردات نفت خام آسیا در ماه آوریل کاهش یافت
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد