Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمان گفت: برای مقابله با این بیماری باید یک برنامه ریزی دراز مدت داشته باشیم و نباید در مورد این بیماری کوتاه مدت فکر بکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمد جواد فدایی شنبه (4 مرداد) در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه ستاد ملی با حضور رئیس جمهور، استانداران و روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور به صورت ویدئو کنفرانس موارد مختلفی بحث و از جمله وضعیت استان ها گزارش و نکته ای که تاکید شد این بود که ما برای مقابله با این بیماری باید یک برنامه ریزی دراز مدت داشته باشیم و نباید در مورد این بیماری کوتاه مدت فکر بکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

استاندار کرمان افزود: بحث دراز مدت هم، بر روی نظارت تمرکز دارد؛ بنابراین ما باید نظارت را خیلی جدی بگیریم و با متخلفان از رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی باید با قاطعیت برخورد بشود که مورد تاکید رئیس جمهور نیز بود.

 

 

 

وی ادامه داد: موضوع دیگر، بحث عزاداری شیعیان و ارادتمندان امام حسین(ع) در ماه های محرم و صفر بود که در جلسه ستاد ملی بحث شد که عزاداری را نباید تعطیل کنیم و در عین حال باید به سلامت مردم نیز توجه کنیم بنابراین عزاداری ها باید با رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی برگزار شود، تراکم جمعیت در مراسم باید کمتر و زمان مراسم باید کوتاه تر باشد و نذوراتی که مردم دارند سعی شود بیشتر به صورت نقدی یا به صورت مواد خام توزیع شود و اگر به صورت غذای پخته می خواهد عرضه شود باید حتماً در تولید و تهیه آن ها ضوابط بهداشتی رعایت شود و توزیع نیز به صورت بسته بندی باشد که برای این موضوع دستور العملی تهیه شده  که این دستورالعمل به استان ها ابلاغ می شود و ما هم در استان همین دستورالعمل را اجرا می کنیم.

 

 

فدایی در خصوص برگزاری کنکور سراسری، اظهار داشت: کنکور سراسری در همان تاریخی که تعیین و اعلام شده با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و اگر ضرورت داشته باشد ممکن است تعداد روزهای برگزاری امتحان را افزایش دهند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در جلسه ای که در ستاد استانی داشتیم، بحث عمده ما نظارت بر واحدهایی بود که باید از لحاظ رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی کنترل شوند؛ در مجموع در استان ۵۹ هزار و۶۶۴  واحد داریم که باید بر آن ها نظارت شوند که با کمک گرفتن از ۸۵۰ بازرس این نظارت ها صورت می گیرد و علاوه بر آن نیز گشت بهداشتی ویژه کووید 19 را داریم که در این گشت، یک قاضی حضور دارد و با حضور قاضی اگر لازم باشد این گشت ها وارد منازل و یا جاهایی می شوند که تجمعات را بدون رعایت ضوابط بهداشتی برگزار کردند و این تجمعات را با حکم قاضی تعطیل می کنند.

 

 

وی ادامه داد: مواردی ظرف این چند روز بوده که این تجمعات تعطیل شده و در اکثر شهرستان ها این گشت ویژه تشکیل شده و در بعضی شهرستان ها هنوز باید تشکیل شود که ضمن تشکر از دستگاه قضائی، خواهش داریم که کمک کنند تا در شهرستان های دیگر که قاضی در این گشت ها حضور ندارد، یک قاضی معرفی کنند.

 

 

 

استاندار خاطر نشان کرد: بحث دیگر در مورد برگزاری دعای عرفه بود که با توجه به اینکه این دعا در فضای باز برگزار می شود و در فضای باز می توان فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را رعایت کرد و همچنین می توان از ماسک استفاده کرد، در مجموع امکان برگزاری دعای عرفه با رعایت ضوابط بهداشتی وجود دارد و قرار شد دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی جلسه ای داشته باشند و دستورالعملی تهیه کنند که اگر آن دستور العمل رعایت بشود می توان این دعا را در یک شرایطی برگزار کرد.

 

 

وی در پاسخ به اینکه با توجه به افزایش آمار فوتی ها و مبتلایان، آیا نباید تغییری در رویکرد ستاد مقابله با کرونا صورت بگیرد؟ گفت: این آمار در استان های دیگر و حتی کشورهای دیگر نیز به همین ترتیب بود و بعد از آن پیش بینی می شد که با بازگشایی، این اتفاق بیفتد زیرا پیش بینی می شد که احتمالاً ضوابط و پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، به همین دلیل از همان ابتدا تاکید و تمرکز بر رعایت ضوابط بهداشتی شد.

 

فدایی ادامه داد: در 8 روز گذشته وضعیت ابتلا در استان کرمان ثابت بوده است و امیدواریم با اقداماتی که در استان کلید خورده شاهد کاهش تعداد مبتلایان و فوتی ‌های ناشی از کرونا باشیم.

 

 

وی بیان کرد: در حال حاضر استان کرمان از هر 100 هزار نفر، 11.5 نفر بر اثر بیماری کرونا فوت می‌کنند که متوسط کشوری تقریبا 18.5 است و ما از این موضوع نگران هستیم بنابراین باید سعی بر اجرای پروتکل ‌ها و جدیت در نظارت ‌ها داشته باشیم تا بتوانیم این ابتلا را کاهش دهیم.

 

 

استاندار خاطر نشان کرد: این را بارها گفتیم که الان تنها راه برای کاهش ابتلا و کاهش فوتی، رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی است و همه باید کمک کنند تا این کارها صورت گیرد تا شاهد مبتلایان بیشتری نباشیم.

 

 

وی در خصوص کمبود نیرو و کمبود امکانات پزشکی در بیمارستان ها، ادامه داد: این بحث تخصصی است و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی باید توضیح دهند اما تا الان کمبودی گزارش نشده است و اگر که کمبود باشد قطعاً برای رفع آن تلاش و اقدام می شود.

 

 

فدایی در خصوص نظارت بر قیمت ماسک، بیان کرد: ماسک دو مسئله دارد؛ یکی تامین پارچه است که سازمان صمت سایتی را معرفی کرد تا هر کسی می خواهد ماسک تولید کند و پارچه می خواهد در آن سایت ثبت نام می کند و پارچه را به آن می دهند و مسئله دوم اینکه ماسک را چه کسی بفروشد؟ که این نیز گفته شد مراکز را مشخص کنند که آیا فقط در داروخانه ها است و یا لوازم پزشکی و یا اصناف هم هستند که سازمان صمت قرار شد تا جلسه بعدی تعیین تکلیف کند.

 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این قیمت نیز دو گونه است؛ یکی بحث قیمت دولتی است که زمانی مواد اولیه به قیمت دولتی می دهید، قیمت ماسک نیز باید دولتی باشد که این شامل همه نمی شود یعنی به اندازه نیاز مواد اولیه دولتی نیست بنابراین آن بخشی که غیردولتی است مانند بقیه کالاها، فروشنده باید فاکتور خرید را داشته باشد و سود مجاز هم به آن اضافه شود که مورد کنترل هستند.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مصوبات کرونا استانداری کرمان رعایت پروتکل ها و ضوابط بهداشتی خاطر نشان رعایت ضوابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی