Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا ابراهیمی گفت: در هفته‌های اخیر ۹۰۰ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب از سطح شهر شیراز ساماندهی و در مراکز ماده ۱۶ و تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶، دوره درمان را سپری می‌کنند.

او اظهار کرد: براساس دستورالعمل ملی ستاد مقابله با کرونا، طرح ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب بصورت مرحله‌ای و با رعایت اصول قرنطینه اولیه اجرا و دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همه معتادان تست PCR گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی افزود: بر خلاف شایعات و برخی باور‌های غلط مبنی بر مصونیت معتادان به بیماری کووید۱۹، متاسفانه تاکنون تست کرونا ۲۴ نفر از معتادان ساماندهی شده مثبت اعلام شده است.

او بر ضرورت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در محل نگهداری معتادان تاکید و خاطرنشان کرد: معتادان با تست کرونا مثبت ابتدا جهت انجام آزمایشات اولیه به بیمارستان علی اصغر (ع) شیراز منتقل و پس از بررسی توسط پزشک، در صورت نیاز بستری و در غیر این صورت به مرکز ماده ۱۶ کووید ۱۹ منتقل خواهند شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ضمن تشکر از همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب بیان کرد: ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب در شرایط کنونی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که امیدواریم بتوانیم با همکاری همه دستگاه‌های متولی با کمترین آسیب ممکن به پرسنل مراکز و نیرو‌های درگیر با موضوع طرح را با موفقیت اجرا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس تست کرونا معتادان متجاهر مواد مخدر معتادان متجاهر و کارتن خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۲۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مهدی ابراهیمی در گفتگویی با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود، اظهارکرد: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم. وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند، گفت: ۷۵ درصد این افراد «آقا»، ۱۹ درصد «بانوان» و ۶ درصد هم کودکان زیر ۱۸ سال هستند. معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان، مثبت بوده که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند. ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند. ابراهیمی اظهارکرد: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سواستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، به تکدی‌گری می‌پردازند. وی گفت: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است. 46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901231

دیگر خبرها

  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران