Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر شنبه در صحن شورای شهر همدان گفت: اعضای شورای شهر ظرفیت بالایی دارند که هم باید آن را باور کنند و هم از این مهم، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه بزرگترین ظلم به مردم این است که مسئولان از ظرفیت خود در راستای خدمت‌رسانی استفاده نکنند؛ گفت: مغز دموکراسی در کشور زمانی نهادینه می‌شود که ظرفیت‌های همدیگر، پذیرفته شود که بیش از اینها، ظرفیت‌های همکاری مشترک و تأثیرگذار در استان همدان وجود دارد تا بتوانیم با همراهی و همگامی، قدم‌های بلند و موثرتری برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به اینکه امور روزمره و جزئی از جمله پرداخت حقوق و آسفالت‌ریزی و مواردی از این دست توسط کارمندان هم عملیاتی خواهد شد؛ گفت: حضور مؤثر نمایندگان مردم زمانی معنادار می‌شود که استراتژیک بلندمدت و قدرتمندانه در کارکرد ما اعمال شود و باید نقطه‌ای را ترسیم و اجرایی کنیم که تا ۱۰۰ سال دیگر از آن سخن گفته شود.

کشور با روزمرگی به جایی نرسیده است

حاجی‌بابایی با تأکید بر اینکه باید فضای جدیدی را پیش‌روی خود باز کنیم؛ اظهار کرد: تکمیل قطعه نهایی راه‌آهن همدان هم عملیاتی خواهد شد که اینگونه پروژه‌ها، با تعاریف بزرگ استانی و ملی پیش رفته است؛ زیرا تا زمانی که حرف‌های بزرگ زده نشود، این کشور با روزمرگی به جایی نرسیده است.

وی با بیان اینکه جایگاه مردم همدان و موقعیت استان از منظر محوری و قطب فرهنگی و تاریخی در کشور ویژه است؛ تأکید کرد: نمایندگان مجلس و شورا مجبورند به اندازه تاریخ همدان و بزرگی آن، فکر کنند که اگر در غیر این صورت قدم برداریم، جرم و ظلم است؛ در مجموع اجازه نداریم کوچک‌تر از آن، کاری انجام دهیم که در غیر این صورت، نماینده همدان نیستیم.

حاجی‌بابایی همچنین با تأکید بر اینکه به عنوان یک نماینده به دنبال هیچ منفعتی برای خودم نیستم و در تمام طول عمر زندگی‌ام، حتی یک ریال کار اقتصادی نداشته‌ام؛ افزود: ممکن است اشتباه کنم؛ اما به دنبال منافع خودم نیست و سوی هیچ مسئولی دست نیاز دراز نکرده‌ام و احساس نیاز هم نمی‌کنم.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به امکانات بیشتر در شهر همدان، نخست باید همدان را بزرگ کنیم که این مهم، حق طبیعی مردم منطقه است؛ عنوان کرد: بر اساس تجربه می‌دانم که هر چقدر سفره بزرگ‌تر بی اندازیم، همانقدر هم چیده می‌شود، از این‌رو ظرفیت خود را تعریف کنید که به یک همفکری و هم‌گرایی برسیم تا در همدان بزرگ، امکانات بیشتری را جذب کنیم؛ البته در این تعریف باید هم قانون‌گذاری و هم اجرا با هم حرکت کنند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت استان همدان در شهر همدان گنجانده شده است؛ هر آنچه در توان داریم برای توسعه این شهر به کار خواهیم گرفت.

مجلس یازدهم محکوم به موفقیت است و اگر به مردم خدمت نکند، به زمین می‌خورد کمااینکه خوشبختانه مردم ما شعار طلب نیستند و خدمت را می‌بینند وی با تأکید بر اینکه جامعه همدان به بلوغی سیاسی و اجتماعی رسیده است که این سرمایه کشور محسوب می‌شود؛ گفت: مجلس یازدهم محکوم به موفقیت است و اگر به مردم خدمت نکند، به زمین می‌خورد کمااینکه خوشبختانه مردم ما شعار طلب نیستند و خدمت را می‌بینند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای شورای شهر همدان، گفت: چندین طرح بزرگ و استراتژیک را تعریف کنید تا شهر را متحول کنیم؛ زیرا معتقدم باید کار را زخمی کرد تا آغاز شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به پیگیری برای احداث بیمارستان هزار تختخوابی در شهر همدان، گفت: همدان در صورت احداث این طرح بزرگ، مدیریت بهداشت و درمان منطقه را بر عهده می‌گیرد و قطب بهداشت کشور خواهد بود.

وی همچنین از طرح احداث مدرسه حیات طیبه در شهر همدان استقبال کرد و وعده داد: در صورت تحویل زمین، سومین مدرسه حیات طیبه در حد یک دانشگاه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

حاجی‌بابایی با اشاره اینکه ۳ طرح بزرگ شهر همدان از جمله موزه هنرهای معاصر، تالار ۴ هزار نفری و مرکز انیمیشن کشور (پردیس سینمایی) پس از گذشت چندین سال و با وجود تصویب ردیف بودجه ملی بر روی زمین مانده است؛ در خواست کرد: با هم‌اندیشی برای رفع موانع این مسائل، ضریب قدرت کارها را افزایش دهیم تا مباحث اثربخش، سریع‌تر پیش‌روی کند. همچنین احداث موزه هگمتانه به عنوان یک مخزن بزرگ دیدنی، چهره شهر را متحول می‌کند

استقرار جمعیت حداقل ۴۰۰ هزار نفری در محلات آسیب‌پذیر شهر همدان

وی با اشاره به استقرار جمعیت حداقل ۴۰۰ هزار نفری در محلات آسیب‌پذیر شهر همدان از شهرک ولی‌عصر (عج) گرفته تا کوی وحدت و منوچهری، گفت: بافت این مناطق را هیچ شخص و بودجه‌ای نمی‌تواند متحول کند؛ بلکه باید استراتژی مناسب تعریف شود که در این صورت چه بخواهیم و نخواهیم، متحول می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در حوزه منابع فروش اوراق مشارکت به مبلغ ۲۵۰ هزار میلیارد تومان در اختیار دولت وجود دارد، گفت: هر منطقه‌ای که قدم بلندتری بردارد، در صورت رعایت قوانین، سهم بهتری نصیب آنها خواهد شد و به‌طور قطع مشکلی برای هیچ پروژه‌ای نخواهیم داشت، به شرطی که راهکار مناسب را یافت.

حاجی‌بابایی ضمن تأکید بر پیگیری وضعیت استخدام نیروهای شهرداری، با اشاره به طرح مدیریت یکپارچه شهری، اظهار کرد: این طرح، اقدام استراتژیکی و تحول بزرگی است که نظام را وارد فضای جدید تصمیم‌گیری می‌کند؛ از این رو در این زمینه دولت هم باید مجاب شود تا به جمع‌بندی برسیم.

وی با تأکید بر تعیین‌تکلیف طرح جامع شهر همدان، گفت: گویا آمارگیری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۰ اجرایی نخواهد شد؛ اما با توجه به اینکه مجموعه مدیریت‌شهری در صورت نبود آمار به‌روزتر متضرر خواهد شد، اعتباری را به منظور آمارگیری در سطح شهر همدان اختصاص دهید.

کد خبر 4982692

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی پروژه عمرانی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه بیرجند ازدواج مسکن مجلس شورای اسلامی حاجی بابایی شهر همدان طرح بزرگ خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در شهرستان نهبندان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز -شنبه پانزدهم اردیبهشت- در حاشیه بازدید از محل ورود سیلاب به طرح نهضت ملی مسکن نهبندان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال بارش های شدید دو روز گذشته، ما شاهد بروز سیلاب هایی در سطح استان بودیم.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته به دنبال وقوع سیل در استان، خسارت هایی را در شهرستان های خوسف، نهبندان و طبس داشتیم، گفت: خسارت های جدی به زیرساخت های محورهای مواصلاتی و مزارع کشاورزی، آغل ها، محل نگهداری دام ها و نیز قنوات را شاهد بودیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به هشدار های هواشناسی و مدیریت بحران، گفت: سیل هفته گذشته و این هفته با کمک نیروهای امدادی و عملیاتی مدیریت شد اما حجم خسارت های وارده به زیرساخت ها قابل توجه است.

وی افزود: تمامی امکانات استان و شهرستان های مختلف برای حل مشکلات و به ویژه بازگشایی محورهای ارتباطی بسیج شدند.

عباس زاده با بیان اینکه تا پایان امروز و فردا عملیات بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی انجام خواهد شد، گفت: مهمترین معضل ما در نهبندان، آبگرفتگی سایت مسکن ملی بود که با تدابیر فنی، عملیاتی و اجرایی دستگاه های متولی برای ایجاد سیل بند امیدواریم این مشکل تکرار نشود.

معاون استاندار خراسان جوبی با ذکر این نکته که خسارت راه ها و واحدهای مسکونی بموقع ارزیابی می شود، افزود: پیگیری های لازم برای جبران خسارت ها و تمهیدات برای رفع مشکلات اندیشیده خواهد شد.

وی گفت: اجرای دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در نهبندان از جمله احداث سد تغذیه ای بندان و چاهداشی که دو مصوبه سفر رئیس جمهور است، در دستور کار می باشد.

عباس زاده گفت: سدهایی که از گذشته احداث شده بود در مدیریت سیلاب بسیار اثرگذار بوده اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در ارزیابی اولیه برآورد شد که خسارت به محورهای مواصلاتی، مزارع و قنوات نهبندان قابل توجه است و بعد از ارزیابی دقیق اطلاع رسانی می شود

کد خبر 750515

دیگر خبرها

  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • بررسی پروژه‌های ریلی از جمله خط‌آهن سریع‌السیر تهران-مشهد
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور