Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@09:51:39 GMT

برگزاری پویش «قربانی در قربان، اطعام در غدیر»

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۲۷۲۳

برگزاری پویش «قربانی در قربان، اطعام در غدیر»

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، «محسن فتاحی» مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: این نهاد به مناسبت عید قربان طی هماهنگی با ۱۱۰ مسجد، نذورات قربانی شهروندان را به هر شکلی که آنان ارائه کنند، اعم از  دام زنده، گوشت قربانی و یا مبلغ برای قربانی، دریافت و با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) بین نیازمندان تقسیم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: اگر شهروندی بخواهد نذرش همان روز به شکل غذا و یا گوشت توزیع شود این کار انجام می‌شود و در صورت درخواست، نذورات او به شکل کاملا بهداشتی نگهداری و در عید غدیر به صورت غذای آماده میان مردم توزیع خواهد شد.

فتاحی با بیان اینکه یکی از فضیلت‌های عید قربان، قربانی کردن است، افزود: یکی از اعمال خاص عید غدیر هم اطعام است و مردم می‌توانند با یک تیر دو نشان بزنند؛ هم از فضیلت قربانی در عید قربان بهره ببرند و هم اطعام عید غدیر را داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه، تلاش بر این است که این غذاها و گوشت قربانی در محلات محروم توزیع شود، گفت: همچنین از بانک اطلاعاتی کمیته امداد و سایر خیریه‌ها برای رساندن غذا و گوشت قربانی به نیازمندان بهره خواهیم گرفت.

وی اظهارداشت: طبق برنامه‌ریزی در ۱۱۰ مسجد منتخب که نذورات مردم جمع‌آوری می‌شود با کمک سایر بانیان، علاوه بر نذورات مردم با هماهنگی یک بانی در هر مسجد حداقل ۳۱۳ پرس غذا طبخ و میان مردم توزیع خواهد شد و نذورات مردمی هم به شکل‌های دیگر توزیع می‌شود، برآورد این است که حجم بالایی از نذورات در این روز جمع‌آوری می‌شود.

فتاحی گفت: فهرست مساجد منتخب پس از انتخاب نهایی و هماهنگی‌های انجام شده اعلام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران درباره برنامه‌های این نهاد برای ماه محرم بیان کرد: منتظر اعلام نظر نهادهای بالادستی و دستورالعمل‌های آنها هستیم تا طبق آن مراسم محرم را برگزار کنیم، این مراسم به هر صورتی که برگزار شود تمامی دستورالعمل های بهداشتی در آن، رعایت خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: شهرداری تهران خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس

عضو شورای شهر مشهد گفت: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و بسیاری از معضلات اجتماعی با مشارکت مردم حل می‌شود.

سیدحسین علوی‌مقدم در خصوص اجرای پویش «مشهد مهربان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌رضوی اظهار کرد: ماده اول قانون تشکیلات، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها را یک نهاد اجتماعی می‌داند، از این رو تکلیف اولیه شهرداری اجرای پویش‌هایی است که با پیروی از اخلاق اجتماعی مسائل و ناهنجاری‌های جامعه را حل کند، یکی از این پویش‌ها مشهد مهربان است که هدف آن تزریق مهربانی و افزایش حساسیت مردم نسبت به معضلات اجتماعی است.

وی افزود: پویش‌های مردمی با افزایش مشارکت مردمی و ایجاد هم‌بستگی زمینه حل معضلات اجتماعی را فراهم می‌کنند و لازم به ذکر است که بسیاری از معضلات اجتماعی در سطح خردوکلان با مشارکت و هم‌دلی مردم حل می‌شود.

عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: معضلات اجتماعی باید دغدغه همه مردم باشد و مردم نباید نسبت به مشکلات یکدیگر بی‌تفاوت باشند، در صورتی که معضلات اجتماعی دغدغه همگانی شود به سوی مدینه فاضله حرکت خواهیم کرد.

علوی‌مقدم در پایان ضمن اشاره به مهاجرپذیری مشهد مقدس به دلیل هم‌جواری با امام رضا (ع) گفت: پویش «مشهد مهربان» با افزایش مشارکت و هم‌بستگی باعث یکپارچه‌سازی اجتماعی شهر می‌شود و این مشارکت‌ها عاملی است که افراد خود را در برابر مشکلات تنها نبینند.

کد خبر 749056

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • تکرار یک رسم غلط ٢ نفر قربانی گرفت