Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: صبح روز آینده پنجم مرداد آسمان تهران کمی ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و اوایل شب افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد شدید در پایتخت خواهیم داشت.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، ارتفاعات شمال‌شرق و شرق خوزستان، هرمزگان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همچنین در ساعات بعدازظهر و اوایل امشب در نوار غربی اصفهان، بخش‌هایی از غرب کشور و دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای 5،6 و 7 مرداد در ارتفاعات سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، فارس، جنوب بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، شرق خوزستان و ارتفاعات شمال‌شرق رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، همچنین در غرب اصفهان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز در شمال استان‌های تهران، قزوین، البرز و سمنان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: از امروز تا اواسط هفته در اردبیل و سواحل خزر افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و از چهارشنبه تا پایان هفته دما در این منطقه کاهش محسوسی می‌یابد. 

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در روزهای آینده در شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به ویژه زابل وزش باد شدید ادامه دارد و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه طوفان و گرد و خاک در زابل پیش‌بینی می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: روز یکشنبه پنجم مرداد در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان، غرب و جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، شرق لرستان، شمال و شرق خوزستان، مناطق مرتفع شرق و جنوب بوشهر، تهران و ارتفاعات سمنان، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد.

وی افزود: روز دوشنبه ششم مرداد در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، نیمه غربی و جنوبی فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شرق خوزستان، شمال و شرق تهران و شمال سمنان‌، احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال آب‌گرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد، توصیه می‌شود در مناطقی که ذکر شد احتیاط در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه 6 مرداد در ‌خوزستان و جنوب ایلام، افزایش دما به بیش از 49 درجه، جنوبی شدن جریانات جوی و افزایش رطوبت و شرجی ‌در مناطق ساحلی ‌پیش‌بینی ‌می‌شود که تا روز جمعه ادامه دارد، اثر آن بالا بودن دمای احساسی و رخداد دمای بیش از 49 درجه است که ‌توصیه می‌شود صرفه جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضروری به خصوص در ساعات ظهر تا اوایل غروب برای جلوگیری از گرمازدگی و اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌ها در فضای باز و حساس به گرمای شدید، در دستور کار باشد.

گودرزی اضافه کرد:‌ از 6 مرداد تا پایان هفته، دما در استان‌های خوزستان و جنوب ایلام افزایش می‌یابد و با افزایش رطوبت در این مدت در استان‌های واقع در سواحل خلیج فارس هوا شرجی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: ‌روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 14 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود. 

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران امروز قسمتی ابری، جهت باد شرقی، سرعت باد 7 کیلومتر بر ساعت است؛ دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 12 درصد است. 

گودرزی افزود: روز آینده آسمان تهران کمی ابری، گاهی وزش باد و اوایل شب افزایش ابر و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین احتمال بارش پراکنده در فردا شب وجود دارد؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 39 و 29 درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزش باد شدید هواشناسی بارش سیستان و بلوچستان گرمای هوا سرما شرجی وزش باد شدید پیش بینی می شود رعد و برق و وزش باد شدید سیستان و بلوچستان بارش پراکنده شرق خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۲۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود


به گزارش تابناک براساس این هشدار، از امشب در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و تگرگ رخ خواهد داد.

چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و پنج‌شنبه هم استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان شاهد بروز این پدیده خواهند بود.

لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامد‌های احمالی این سامانه است.

احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

همچنین اصغری، کارشناس هواشناسی تاکید کرد: مسافران تعطیلات آخر هفته مراقب باشند؛ بارندگی در غرب کشور شدید خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تقویت سامانه بارشی از فردا پنجشنبه در آذربایجان‌غربی
  • پیش بینی تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • اصفهان پایان هفته بارانی است
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما