Web Analytics Made Easy - Statcounter

داگلاس کاستا با مصدومیت های متعدد خود، از یک ستاره به بازیکنی تقریبا مازاد برای یوونتوس تبدیل شده است.

داگلاس کاستا وینگر 29 ساله برزیلی یوونتوس بار دیگر مصدوم شد؛ خبری که برای هواداران بانوی پیر چندان تازگی ندارد. داگلاس کاستا یکی از تکنیکی ترین بازیکنان دنیا است که در کار با توپ مهارت بالایی دارد اما این ویژگی ها برای تبدیل شدن او به ستاره ای تاثیرگذار کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داستان ادامه دار مصدومیت های داگلاس کاستا

جمعه، 3 مرداد خبر رسید که داگلاس کاستا از ناحیه عضله ران دچار مصدومیت شده و حداقل 15 روز دور از میادین خواهد بود. نشریه توتو اسپورت مدعی شده در صورت راهیابی یوونتوس به فینال لیگ قهرمانان اروپا، داگلاس کاستا می تواند یوونتوس را همراهی کند و عملا فصل برای او به اتمام رسیده است. داگلاس کاستا در تابستان 2017 در انتقالی قرضی به ارزش 6 میلیون یورو از بایرن مونیخ به یوونتوس پیوست و نمایش های خوب او در فصل اول حضورش در یوونتوس برای کادرفنی و هواداران این تیم کاملا متقاعد کننده بود. داگلاس کاستا در فصل 18-2017 با ارسال 11 پاس گل، یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان فصل یوونتوس بود و با مصدومیتی جدی روبرو نشد. همین مسئله باعث شد یوونتوس در تابستان 2018، بند خرید 40 میلیون یورویی او را فعال کند اما داستان مصدومیت های داگلاس کاستا از همان فصل 19-2018 آغاز شد. در فصل 19-2018، مصدومیت ها باعث شد فدریکو برناردسکی جای داگلاس کاستا را در ترکیب یوونتوس بگیرد و در فصل 20-2019 با بدتر شدن اوضاع، مائوریتزیو ساری بارها تاکید کرد که داگلاس کاستا با توجه به این که توانایی بازی برای نود دقیقه کامل را ندارد، صرفا یک ذخیره طلایی برای بیانکونری است.

تبدیل شدن داگلاس کاستا به بازیکنی مازاد برای یوونتوس

مصدومیت اخیر داگلاس کاستا باعث شده هواداران و حتی کادرفنی یوونتوس از وضعیت او خسته شوند. در واقع عملکرد داگلاس کاستا طی سه فصل حضورش در یوونتوس، روندی نزولی داشته است؛ او در فصل اول نمایش های خوبی داشت، در فصل دوم با مصدومیت هایی روبرو شد اما وقتی از نیمکت به بازی می آمد، موثر ظاهر می شد. مصدومیت های متعدد داگلاس کاستا در فصل سوم حضورش در یوونتوس، باعث شده او از یک مهره موثر در خط حمله به یک ذخیره طلایی و سپس به یک بازیکن بی ثبات و تقریبا مازاد تبدیل شود. داستان تکراری مصدومیت ها و غیبت در مقاطع مهم، دستمزد سالانه 6 میلیون یورویی بدون بازدهی مورد انتظار و البته بالا رفتن سن، عواملی است که یوونتوسی ها را ناامید کرده و شاید مدیران یوونتوس را به فکر فروش داگلاس کاستا بیاندازد. هر گاه که هواداران و کادرفنی یوونتوس به درخشش داگلاس کاستا امید بستند، او مدتی مصدوم شد و چندین هفته طول کشید تا او کم کم شرایط بازی به دست آورد و به اوج برسد اما بازهم مصدومیتی جدید از راه می رسید. این سیکل تکراری، حتی می تواند در نقل و انتقالات فصل آینده بیانکونری نیز تاثیرگذار باشد.

داگلاس کاستا سه فصل در یوونتوس و یک سال دوری از میادین

داگلاس کاستا طی سه فصل حضورش در یوونتوس، با 9 مصدومیت ریز و درشت مواجه شده و تا این جای کار 43 بازی تیمش را از دست داده است که این عدد می تواند به 49 بازی رسد. این یعنی تقریبا آمار یک فصل کامل و داگلاس کاستا یک سوم دوران حضورش در یوونتوس را مصدوم بوده است. این بازیکن برزیلی تاکنون 296 روز را به دلیل مصدومیت قادر به همراهی یوونتوس نبوده و با توجه به دوری احتمالی یک ماهه او از میادین، این عدد به 328 روز خواهد رسید، یعنی چیزی حدود یک سال! این مسئله به خوبی نشان می دهد که توانایی های تکنیکی فوق العاده برای تبدیل شدن به یک ستاره تاثیرگذار کافی نیست و ثبات بدنی از عوامل مهم تبدیل یک بازیکن با استعداد به یک ستاره است. طبیعتا برخورداری از بازیکنی با کیفیت خوب که در طول فصل همواره در دسترس تیم باشد، طبیعتا بهتر از داشتن بازیکنی با توانایی های استثنایی است که در طول فصل ناآماده و مصدوم است.

آمار مصدومیت های داگلاس کاستا در یوونتوس فصل نوع مصدومیت مدت دوری از میادین تعداد غیبت 2019-20 مصدومیت عضله نزدیک کننده ران پا حدود 30 روز حداقل 4 بازی - حداکثر 6 بازی 2019-20 مصدومیت عضله دو سر ران 20 روز 4 بازی 2019-20 مصدومیت همسترینگ 19 روز 4 بازی 2019-20 مصدومیت ماهیچه 43 روز 9 بازی 2018-19 مصدومیت ساق پا 109 روز 8 بازی 2018-19 مصدومیت همسترینگ 62 روز 11 بازی 2018-19 کوفتگی 5 روز 1 بازی 2018-19 مصدومیت قوزک پا 26 روز 5 بازی 2017-18 ناراحتی ران پا 10 روز - 2017-18 ناراحتی ساق پا 4 روز 1 بازی مجموع 10 مصدومیت  328 روز حداکثر 49 بازی (یک فصل کامل فوتبالی)

همچنین بخوانید:

داگلاس کاستا مصدوم شد؛ فصل سری آ برای وینگر یوونتوس به پایان رسید

منبع: طرفداری

کلیدواژه: حضورش در یوونتوس داگلاس کاستا مصدومیت ها بازی 2018 19 باعث شد سه فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند

به گزارش همشهری آنلاین بهزاد داداش‌زاده درباره دیدار آینده پرسپولیس مقابل سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر، اظهار داشت: برای هر ۲ تیم بازی سختی خواهد بود چراکه سپاهان اگر پیروز شود خودش را برای کسب سهمیه نزدیک می‌کند و اگر پرسپولیس ببرد، قطعاً می‌توانیم به طور قطع درباره قهرمانی صحبت کنیم.

وی افزود: سپاهان درگیر یکسری اتفاقات شد و بعد از لیگ قهرمانان آسیا تمرکزش را به کل از دست داد و از فرم ایده‌آل خود خارج شد، اما نمی‌شود آن‌ها را دست کم گرفت و به نظرم به اندازه کافی بازی با آلومینیوم درس‌های بزرگی به ما داد و دیگر نباید اشتباه کنیم. پرسپولیس فرصت خوبی دارد که صدرنشین لیگ شود، زیرا استقلال در سوی دیگر بازی بسیار سخت و غیرقابل پیش‌بینی مقابل تراکتور خواهد داشت و این امکان وجود دارد که شاگردان نکونام در این بازی امتیاز از دست بدهند. سپاهان دفاع متزلزلی دارد و اگر به خوبی این بازی را آنالیز کنیم قطعاً می‌توانیم دروازه این تیم را باز کنیم.

*آلومینیوم تیمی نبود که پرسپولیس را شکست دهد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه درباره دیدار گذشته سرخ‌پوشان و شکست مقابل آلومینیوم در جام حذفی، تصریح کرد: مقصر شکست مقابل آلومینیوم فقط و فقط اوسمار بود، چرا که در یک بازی مهم و حیاتی وقتی دید تیمش ۲ بر صفر جلو است، با بیرون کشیدن اورونوف، ترابی و کریم تیم را فلج کرد و آنقدر تمرکز بچه‌ها پایین آمد که نتوانستند در کارهای دفاعی به خوبی عمل کنند و آرامش لازم را نداشتند.

وی بیان داشت: آلومینیوم تیمی نبود که بخواهد پرسپولیس را شکست دهد و ما اول به تصمیمات اشتباه اوسمار باختیم و دوم به این که بازی در خارج از خانه برگزار شد. البته که اگر بازی در تهران هم بود با اشتباهاتی که اوسمار کرد قطعاً باز هم می‌باختیم. امیدوارم چنین اشتباهی را دیگر در پرسپولیس نبینیم و اوسمار باتجربه‌تر شود چرا که بخاطر ترس بازی با سپاهان تیم را تغییر داد و هم جام حذفی را از دست دادیم و هم روحیه بچه‌ها برای بازی با سپاهان افت کرد.

*عدم تمرکز خط دفاع و هافبک باعث شد رفیعی هم تمرکزش را از دست بدهد

داداش‌زاده در ادامه گفت: رفیعی پیش از بازی با آلومینیوم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و در برابر آلومینیوم هم همین عملکرد خوب را داشت، اما عدم تمرکز خط دفاع و هافبک باعث شد که رفیعی هم تمرکزش را از دست بدهد و باعث باز شدن دروازه پرسپولیس شد. بازیکنان پرسپولیس خوب بودند و گله‌ای از آنان ندارم چرا که ۲ بار اختلاف را به ۲ گل رساندند، اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که تیم از هم پاشید و ما متأسفانه از این تورنمنت حذف شدیم و فرصت کسب ۲ گانه ایران را از دست دادیم.

*امیدوارم نام باشگاه پرسپولیس را عوض نکنند

داداش‌زاده در پایان درخصوص انتقال مالکیت سرخ‌پوشان، خاطرنشان کرد: این انتقال را به ۶ بانک مالک تبریک می‌گویم و قطعاً افتخار بزرگی برای آن‌ها خواهد بود که مالک یکی از بزرگترین و پرهوادارترین و پرافتخارترین تیم‌های آسیا شده‌اند. مشکلات مالی یکی از دلایلی است که هواداران از خصوصی شدن باشگاه خوشحال شدند و امیدوارم اولین و مهم‌ترین قدم مالک باشگاه پرداخت مطالبات و بدهی‌های باشگاه باشد تا این تیم در آینده به مشکل برنخورد. امیدوارم نام باشگاه ما را عوض نکنند، هرچند نام خلیج فارس زیباست، اما بهتر است از این کار تیم رقیب دوری کنیم و اسم پرسپولیس تهران که خودش اصالت باشگاه را نشان می‌دهد تغییر نکند؛ چرا مسائل را سیاسی می‌کنند و یک پسوند به تیم‌شان اضافه می‌کنند، این کارشان ممکن است در جوامع بین الملل به آن‌ها آسیب بزند. در آخر به بازیکنان پرسپولیس افتخار می‌کنم که پیراهن سرخ را بر تن دارند و برای این پیراهن جانشان را می‌گذارند و امیدوارم در پایان فصل قهرمانی را با هواداران جشن بگیریم.

کد خبر 848223 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه آلومینیوم هرمزگان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • کیه لینی: حضور رونالدو در یوونتوس؟ او می‌خواست ثابت کند که از رئال مادرید قوی‌تر است
  • دوری 9 الی 12 ماهه رونی بردغجی، هدف نقل و انتقالاتی بزرگان اروپا از میادین
  • غیبت لوکاس هرناندز در یورو 2024؛ دوری 6 الی 7 ماهه بازیکن فرانسوی از میادین
  • رباط صلیبی لوکاس هرناندز پاره شد؟
  • ضربه بزرگ به فرانسه! مصدومیت احتمالی لوکاس هرناندز برای یورو
  • ترس در پاریس؛ رباط صلیبی لوکاس هرناندز پاره شد؟
  • دوری سرجینیو دست از میادین تا سال 2025؛ آینده نامشخص مدافع آمریکایی در پی مصدومیت
  • مرد سال آسیا شاید به دوئل با رونالدو برسد
  • جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس
  • پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند