Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:12:43 GMT

بوستان جنگلی سرخه حصار به اکو پارک تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۳۲۳۵

بوستان جنگلی سرخه حصار به اکو پارک تبدیل می شود

به گزارش ایرنا، «مرتضی رحمان زاده» این مطلب را روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد و افزود: فاز اول اکو پارک سرخه‌حصار با موضوع شناسایی و حفظ تنوع‌زیستی آن آغاز شده است.

وی با اشاره به حیات وحش متنوع بوستان جنگلی سرخه حصار افزود: با توجه به مطالعات انجام شده و تجربیات  برخی از کشورهای جهان، در نظر داریم  مدلی را طراحی کنیم که بعد از یک مطالعه، بتوانیم داخل پارک جنگلی سرخه‌حصار علاوه بر حفظ تنوع‌زیستی و وجودگونه‌های متنوع، شاهد بهره‌برداری شهروندان هم باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رحمان زاده ادامه داد: رویکرد ما در این طرح حفظ تنوع‌زیستی پارک و هدایت آن به سمتی است که شهروندان علاوه بر اینکه بتوانند حیات وحش پارک را مشاهده کنند، به آن آسیب هم وارد نکنند.  

شهردار منطقه۱۳ تهران افزود: این پروژه اکنون در مرحله دریافت شرح خدمات و رزومه‌نویسی از مشاوران است تا دست‌اندرکاران بتوانند بهترین مشاور و طرح را برای اجرا انتخاب کنند.  

رحمان زاده با اشاره به جایگاه بوستان سرخه‌حصار به عنوان ریه تنفسی شرق تهران  ادامه داد:  اکنون مشاوران طرح‌های پیشنهادی را ارائه می‌دهند و ما با توجه به ویژگی این فضا و وجود حیات وحش متنوعی چون آهو، گراز، قوچ و میش و سنجاب، سعی داریم با حساسیت بیشتری مشاور انتخاب کنیم و کار را پیش ببریم.

منطقه ۱۳ شهردای تهران در شرق تهران قرار دارد و از شمال به خیابان دماوند، از شرق به بزرگراه یاسینی، از جنوب به خیابان پیروزی و از غرب به خیابان هفده شهریور محدود می‌شود.
همچنین حریم منطقه ۱۳ با مساحت ۸۰ کیلومترمربع شامل روستاهای سرخه حصار، همه سین (ده ترکمن)، اراضی موسوم به زیتون، ترقیون، سنجریون، خجیر و پارک های جنگلی سرخه حصار، خجیر و سعید آباد است.

این منطقه دارای ۴ ناحیه است و محله های پیروزی، نیروی هوایی، امامت، آشتیانی و صفا از جمله محله های این منطقه است.

برچسب‌ها بوستان جنگلی سرخه حصار شهر تهران شهرداری منطقه سیزده تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوستان جنگلی سرخه حصار شهر تهران بوستان جنگلی سرخه حصار شهر تهران جنگلی سرخه حصار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران

با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحد‌های تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزمات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سیستم روشنایی بوستان ولایت قم تکمیل می‌شود
  • پیش‌بینی ۱۵ میلیارد تومان برای تملک پارکینگ در منطقه دو شهرداری قم
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت