Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:27:20 GMT

شفافیت آراء نمایندگان مجلس مطالبه عمومی مردم است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۳۵۰۴

شفافیت آراء نمایندگان مجلس مطالبه عمومی مردم است

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس ضمن اینکه معتقد است شفاف‌سازی یکی از ابزارهای نظارتی مجلس است، شفافیت آراء نمایندگان را نیز مطالبه عمومی مردم می‌داند. - اخبار سیاسی -

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اعلام وصول طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس، گفت: شفاف‌سازی یکی از ابزارهای نظارتی مجلس است که معتقدم ابتدا باید از قوه‌مقننه آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایطی که آراء نمایندگان شفاف باشد، هیچکس نمی‌تواند آن را تحریف کند، به این دلیل است که طی فرآیندی سیستمی، مشخص می‌شود میزان مشارکت نمایندگان در طرح‌ها و لوایح به چه نحوی است.

یزدی خواه: اکثر نمایندگان با طرح شفافیت موافق هستند/ طرح در دستورکار مجلس استبررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین نامهبررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستورکار کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: معتقدم مردم باید در جریان امور کشور قرار گیرند، زیرا جزء حقوق و مطالبات امروز جامعه است، یکی از مطالبات مهم و به حق مردم از مجلس، شفافیت آراء نمایندگان است.

جوکار با تأکید بر اینکه اگر مردم نیز بر عملکرد مسئولان نظارت داشته باشند و آنها را نظارت کنند، کمتر شاهد فساد خواهیم بود، اظهارداشت: هرچقدر شفاف‌سازی بیشتر باشد، نظارت  بر عملکرد دستگاه‌ها و به‌خصوص نمایندگان مجلس از طریق شفافیت آراء،  بیشتر خواهد شد و در نتیجه شاهد عملکرد بهتری از سوی نمایندگان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان مجلس می‌تواند منجر به مطالبه شفاف‌سازی از دستگاه‌های اجرایی و دولت نیز شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: شفافیت آراء نمایندگان مجلس مطالبه عمومی مردم است و آنها باید نظر نمایندگان‌‌شان در مجلس، پیرامون موضوعات مختلف را بدانند.

انتهای پیام/

R1011202/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون سیاست داخلی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس محمدصالح جوکار بیشتر بخوانید... حمایت عضو هیئت رئیسه مجلس از طرح «شفافیت آراء نمایندگان» قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حمایت عضو هیئت رئیسه مجلس از طرح «شفافیت آراء نمایندگان» واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون سیاست داخلی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس محمدصالح جوکار پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ افشاگری نماینده مجلس درباره عدم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ۲ روحانی: ایجاد دوگانه عزاداری و سلامت غلط است/مراسم های محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود ۳ اولین گام مجلس یازدهم برای مبازره با جرائم اقتصادی با تدوین یک طرح+متن طرح ۴ عملیات مرصاد به روایت سردار فضلی: منافقین به خیال خود می‌خواستند امام را شهید و کار جمهوری اسلامی را یکسره کنند ۵ تذکر بابایی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و افسارگسیختگی در بازار ارز و سکه ۶ تهدید دو جنگنده متخاصم علیه هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان لبنان+ تصاویر ۷ مجلس مشمولان جامانده سهام عدالت را مشخص کرد ۸ امیر سیاری: تمامی نیازمندی‌های ارتش در داخل کشور تولید می‌شود/ بیمارستان‌های آجا در خدمت مقابله با کرونا مهمترین اخبار سیاسی روحانی: ایجاد دوگانه عزاداری و سلامت غلط است/مراسم های محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود اولین گام مجلس یازدهم برای مبازره با جرائم اقتصادی با تدوین یک طرح+متن طرح بمناسبت سالمرگ رضاشاه| از سلب اعتماد انگلیس تا پناه بردن به آمریکا در دقیقه ۹۰ طرح جدید مجلس برای تأمین مسکن و پرداخت حقوق به نمایندگان مهمترین اخبار تسنیم روحانی: ایجاد دوگانه عزاداری و سلامت غلط است/مراسم های محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود عراق| درخواست ائتلاف فتح از برهم صالح برای تایید سریع حکم اعدام تروریست‌ها خبر خوش معاون علمی رئیس جمهور / داروی ایرانی بیماران کرونایی تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید توضیح حسینعلی امیری درباره گزارش سالیانه روحانی به مجلس روابط حسنه مرزی ایران با کشورهای همسایه / الحاق شناورهای بومی و پرسرعت به ناوگان شناوری مرزبانی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون سیاست داخلی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس کمیسیون سیاست داخلی کمیسیون های مجلس نمایندگان مجلس مجلس شفافیت آراء نمایندگان مجلس رئیس کمیسیون شوراهای مجلس طرح شفافیت شفاف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۸ با عنوان «برآورد تملک دارایی‌های مالی» را به تصویب رساندند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با جدول ۸ مخالفت کردند، لذا این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: موضوع بر سر ۲ رأی بود که در جدول ۸ جابه‌جا شد و قرار شد به دولت اجازه داده شود که در صورت نیاز با یکسری جابه‌جایی‌ مشکل خود را حل کند و با هماهنگی‌های صورت گرفته از نمایندگان درخواست دارند که این جدول را به تصویب برسانند.

کد خبر 6092745 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس