Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ویدیویی که سایت سفارت آمریکا در تونس منتشر کرده است، گفت که دیداری با مقامات تونسی بر سر لزوم تمدیدهای تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران داشته است. 
وی در این ویدیو بیان کرد: دیدار امروز من از تونس برای پیشبرد شراکت آمریکا و تونس در خصوص قطعنامه سازمان ملل و گفت‌وگو در خصوص لزوم فوری تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران - که در ماه اکتبر به پایان می‌رسد - بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برایان هوک ادعا کرد: هیچ کس باور ندارد که ایران باید قادر به خرید و فروش تسلیحات خطرناک اعم از تانک‌های جنگی، سیستم‌ توپخانه با کالیبر بزرگ، هواپیماهای جنگنده‌، ناوهای جنگی و دیگر موشک‌ها باشد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در ادامه مدعی شد: اگر شورای امنیت سازمان ملل نتواند تا ماه اکتبر تحریم‌های تسلیحاتی را تمدید کند، ایران می‌تواند آزادانه به واردات و صادرات تسلیحات متعارف بپردازد. آمریکا به تلاش دیپلماتیک خوب و آشکاری برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی مشغول است و امیدواریم که تلاش‌های ما با وتو هدر نرود.
هوک اظهار کرد: پنج عضو دائم شورای امنیت در گذشته از محدودیتهای تسلیحاتی علیه ایران حمایت کرده بودند و این اتحاد و انسجام در دیدگاه باید تداوم یابد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جان کربی» هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز سه شنبه در مصاحبه ای ادعا کرد: به زودی شاهد ورود محموله های آرد به غزه از طریق یک گذرگاه جدید خواهیم بود.

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه مدعی شد: ما به سختی کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که توافق تبادل اسیران در غزه حاصل می شود! این توافق موضوع اصلی دیدارهای «بلینکن» (وزیر خارجه آمریکا) در سفر اخیرش به خاورمیانه (غرب آسیا) است.

«جان کربی» در ادامه گفت: چین می‌خواهد از نفوذ و تماس‌ های خود با تهران برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه استفاده کند و ما از این تلاش‌ ها استقبال می‌ کنیم. ما از جزئیات تماس‌ هایی که چین انجام می‌ دهد و اینکه آیا این تماس‌ ها منجر به موافقت حماس با توافق (تبادل زندانیان) می‌ شود، اطلاعی نداریم.

وی ادامه داد: ما نمی‌ خواهیم شاهد تهاجم بزرگ (از سوی اشغالگران قدس) به رفح باشیم که جان بیش از یک میلیون نفر را به خطر می اندازد. توافق زندانیان منجر به توقف جنگ به مدت ۶ هفته در همه جا خواهد شد.

این مقام کاخ سفید بدون اشاره به فراگیری خشم دانشجویان کشورش از تداوم جنایت های اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم فلسطین، در واکنش به تسخیر ساختمان دانشگاه کلمبیا در نیویورک توسط دانشجویان، ادعا کرد که رئیس جمهور آمریکا معتقد است اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای تسخیر ساختمان قطعا رویکرد غلطی است و با تظاهرات مسالمت آمیز ناسازگار است!

این در حالیست که پس از خودداری دانشجویان معترض حامی فلسطین از جمع‌آوری چادرهای برپاشده در محوطه دانشگاه کلمبیا، مقامات این دانشگاه شروع به تعلیق دانشجویان کردند.

این اقدام دانشگاه کلمبیا در حال آغاز شده است که تشکل دانشجویی «آیوی لیگ / ۸ دانشگاه پرآوازه خصوصی آمریکا) در بیانیه‌ای از به بن‌بست رسیدن مذاکرات پایان تحصن خبر داده بود.

کد خبر 6093484

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»