Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن رضا میربلوکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون در فصل تابستان مصرف روزانه این نیروگاه پنج میلیون مترمکعب است که دیروز این میزان به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب و در برخی از روزهای این فصول به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب هم می رسد.

وی با بیان اینکه اینک کل مصارف خانگی گاز در این استان، ۸۰۰ هزار مترمکعب است گفت:  مصرف گاز نیروگاه شیروان در تابستان با توجه به مصارف پایین خانگی مشکل ساز نیست و تامین می شود ولی در زمستان حق تقدم مصرف گاز برای مصارف خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میربلوکی افزود: در زمستان گاز نیروگاه محدودیت دارد که از سوخت دوم(سوخت مایع که گازوییل است و توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی تامین می شود) استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی با بیان اینکه در فصل تابستان بیش از ۳۲۰ هزار مشترک خانگی روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب گاز استفاده می کنند گفت: تولید برق مازاد بر نیاز استان و کمک به شبکه ها و برق سایر استان ها از مهم ترین مزایای نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان است.

سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۰ درصد است در حالی بر اساس هدفگذاری شرکت ملی گاز، سهم گاز در سبد انرژی کشور ۷۵ درصد است که از این حیث خراسان شمالی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

اکنون ۳۰ درصد تولید نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان کل نیاز برق استان خراسان شمالی را تامین می کند و ۷۰ درصد مازاد تولید آن به خارج استان ارسال می شود.

ظرفیت کنونی تولید این نیروگاه هزار و ۱۱۴ مگاوات است که با بهره برداری از واحدهای بخار در دست اجرا، این رقم به هزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان شامل ۶ واحد گازی هر کدام با ظرفیت ۱۵۹ مگاوات و سه واحد بخار هر کدام ۱۶۰ مگاوات است که در مجموع توان تولید آن یکهزار و ۴۳۴ مگاوات است.

این نیروگاه از نظر بزرگی بعد از نیروگاه دماوند تهران و نکا در شمال، سومین نیروگاه بزرگ کشور است.

۷۰۰ نفر در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان فعالیت می کنند که ۶۸ درصد آنان بومی هستند.
نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شیروان واقع شده است.

برچسب‌ها شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران مصرف بهینه برق گاز شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مصرف بهینه برق گاز شیروان مصرف بهینه برق گاز شیروان نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزار مترمکعب خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین

تین نیوز

۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین ماه امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین ماه امسال جا به جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

مشتری ادامه داد: در این بازه زمانی بیش از ۱۵ هزار سفر ناوگان حمل و نقل باری برای جابه جایی کالا در نقاط مختلف کشور انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته است.

این مسئول علت کاهش میزان تناژ کالا و سفر ناوگان باری را تعطیلات نوروز و محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین دانست و تصریح کرد: عمده ترین کالای حمل شده در این مدت سیمان (۴۸ درصد)، کود اوره (۱۲ درصد)، بنزین (۷ درصد) و پودر آلومینیوم (۴ درصد) بوده است.

وی افزود: ۲۷ شرکت با ۵ هزار و ۲۲۰ دستگاه ناوگان باری و ۳ هزار و ۳۲۰ دستگاه وانت بار در بخش حمل و نقل کالا در استان فعالیت می کنند.

به گفته مشتری، ۸ هزار و ۵۷۱ راننده در حوزه حمل و نقل کالای استان در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین