Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@13:22:44 GMT

تهران بی شک به تعرض آمریکا پاسخ می دهد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۵۴۸۹

تهران بی شک به تعرض آمریکا پاسخ می دهد

به گزارش افکارنیوز،

عبدالباری عطوان با اشاره به تعرض جنگنده های آمریکا به هواپیمای مسافربری شرکت «ماهان» در مسیر تهران به بیروت بر فراز سوریه تاکید کرد که ایران به طور حتم به اقدام آمریکا علیه این هواپیمای مسافربری واکنش مناسب نشان خواهد داد.

اخبار بین الملل- عبدالباری عطوان روز شنبه با انتشار ویدیویی در تارنمای روزنامه رای الیوم ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد، البته این واکنش «قریب‌الوقوع» نخواهد بود، زیرا این موضوع نیازمند صبر و حوصله و خویشتن‌داری است و باید حساب شده و با برنامه صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آمریکا که مدعی صلح‌طلبی و تلاش برای برقراری امنیت جهانی است، به بهانه اینکه تصور می‌کرد هواپیمای یاد شده نظامی است، دست به چنین اقدامی زد، در حالی‌که این توجیه «عذر بدتر از گناه است»، زیرا در آسمان صاف سوریه هواپیمای مسافربری از نظامی را با چشم غیرمسلح نیز می‌توان تشخیص داد.

این تحلیل‌گر سرشناس مسائل سیاسی جهان عرب با اشاره به فضای رعب و وحشت پدید آمده در میان مسافران به ویژه زنان و کودکان هواپیمای ماهان ، از این رویداد به عنوان «آخرین اقدام جنایتکارانه آمریکا» نام برد.

عطوان اقدام خلبان مبنی بر کاهش سریع و ناگهانی ارتفاع را «یک اقدام قهرمانانه» توصیف کرد و گفت: در واقع خلبان با این حرکت خود از وقوع یک فاجعه هوایی جلوگیری کرد.

سردبیر رای الیوم با اشاره به سرنگون شدن هواپیمای مسافربری «ایرباس» ایران در سوم ژوئیه سال ۱۹۸۸ بر فراز آب‌های خلیج فارس به واسطه شلیک دو موشک از سوی ناوچه آمریکایی و به شهادت رسیدن تمامی سرنشینان آن از جمله ۶۶ کودک، از آن به عنوان «یک فاجعه تمام عیار» یاد کرد و افزود: آمریکایی‌ها به آفریدن چنین فجایعی عادت کرده‌اند و «رونالد ریگان» رئیس جمهوری وقت آمریکا نه تنها به این جنایت اعتراف نکرد، بلکه در «یک اقدام وقیحانه» به کادر ناوچه متجاوز نشان افتخار داد.

عطوان با اشاره به اعلام نظر فرماندهی مرکزی آمریکا مبنی بر اینکه اقدام جنگنده‌های این کشور بر اساس «معیارهای بین‌المللی» صورت گرفته، آن را یک اعلام نظر «بی‌شرمانه» توصیف کرد و گفت: این اقدام آمریکا مبتنی بر «معیارهای تروریستی و جنایتکارانه» است، زیرا بر اساس معیارهای بین‌المللی، پرواز هواپیمای مسافربری از تهران به بیروت باید در امنیت کامل انجام می‌شد و مورد تعرض قرار نمی‌گرفت.

وی ابراز داشت: هدف آمریکا و اسراییل از اقدامات جنایکارانه علیه ایران و سوریه و انجام بیش از ۳۰۰ حمله هوایی علیه نیروهای مقاومت در سوریه هدف قرار دادن محور مقاومت در منطقه است.

عطوان حضور پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه را « غیرقانونی و نامشروع» دانست و تاکید کرد: رهبران آمریکا از اخلاق و ارزشهای انسانی بویی نبرده‌اند و برای مسلمانان هیچ ارزشی قائل نیستند، اما به رغم همه اینها، کشورهای عرب برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» دست یاری به سوی اسراییل و آمریکا دراز کرده‌اند، در حالی‌که خود آنها در مبارزه با کرونا درمانده‌اند.

وی با اشاره به شکست اسراییل در نبرد سال ۲۰۰۶ توسط نیروهای مقاومت و پایان یافتن افسانه شکست‌ناپذیر بودن ارتش رژیم صهیونیستی و انهدام تانک‌های «مرکاوا» در جنوب لبنان، تاکید کرد که در صورت وقوع جنگ جدید با رژیم اشغالگر به طور حتم معادله موازنه ترس و وحشت میان نیروهای این رژیم برقرار خواهد شد. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هواپیمای ماهان هواپیمای ماهان ماهان عطوان جنگنده های آمریکا هواپیمای مسافربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران

یک روزنامه کویتی مدعی شد:«آمریکا در یک جلسه غیرمستقیم از ایران خواسته است از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع بین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

دیگر خبرها

  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • شهدا رفتند تا امروز بزرگترین مستکبران جهان جرئت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • شهدا رفتند تا مستکبران جرأت تعرض به کشور را نداشته باشند
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • ارتش ایران حمله به کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار