Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کلانتری گفت: یک آتش سوزی رخ می دهد فیلم کالیفرنیا را به استان کهگیلویه و بویراحمد ربط می دهند همه را بسیج می کنند که فاجعه زیست محیطی رخ داده است؛ در کدام آتش سوزی ۶ فروند بالگرد حضور داشته است در آتش سوزی های ما حتی یک حیوان آسیب ندید اما یک غائله رخ داد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس عصر امروز نشست ستاد اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به  ۱۲ پروژه جهاد کشاورزی استان گفت: این پروژه ها ۶هزار و ۸۶۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت و ۴۶۰ میلیارد تومان جمع کل سرمایه است.

سلحشور پروژه های میراث فرهنگی را ۹ مورد و با اشتغالزایی ۴۲۰ نفر عنوان کرد و گفت: شرکت برق یک پروژه دارد که حجم سرمایه گذاری آن  ۴۲۱ میلیارد تومان است.

رییس بانک سرمایه استان در خصوص تله کابین یاسوج گفت: اکنون ما قرارداد داریم قسط اول آن به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از طرف مرکز پرداخت شد، سهم آورده ای برای سرمایه گذار در نظر گرفته شده که متاسفانه آورده ای نداشته است و پروژه خوابیده است.


مدیرکل میراث فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ گفت: با سرمایه گذار صحبت داشتم و گفت که سهم آورده را پرداخت کردم نیاز است جلسه ای با بانک برگزار شود فرصت نیاز داریم این جلسه را برگزار کنیم سهم اورده سرمایه گذار محقق شده است.

استاندار گفت: حداکثر تا سه شنبه این جلسه برگزار و تعیین تکلیف شود.



دستوالعمل بعدی جلسه مربوطه به بانک گردشگری بود که در جلسه حضور نداشت؛ استاندار گفت: جای دفاعی برای آنها وجود ندارد از نظر ما مصوب است و موظف هستند طرح را اجرا کنند.

استاندار گفت: جلسه اقتصاد مقاومتی و طرح های جهش تولید است نمی توانیم منتظر مصوبه فلان بانک بمانیم همه بانک ها سریعا آنچه که ما اعلام می کنیم و مصوب می کنیم بگیرید و به تهران بروید شرایط پروژه های جهش تولید با سایر پروژهها متفاوت است و باید حداکثر تا پایان سال افتتاح شوند.


کلانتری ادامه داد: جهش تولید توسط رهبر انقلاب مطرح شده است باید تلاش کنیم پروژه های جهش تولید حتما اجرا شود دولت با همه توان برای تحقق این پروژه ها پای کار است، مهم ترین مسأله این پروژه ها بحث اشتغال است بارقه امیدی ایجاد شده است تمام اعتبارات مشخص و مبالغ تعریف شده است.
 

وی افزود: استان ما تاکنون سرعت قابل قبولی دارد اکنون از مرکز یک گام برداشته ایم.


جبار یانی پور رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت: امید است در آینده شاهد جهش تولید، رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان باشیم اعتبارات جهش تولید بین سه بانک مشخص شده است رویکرد ما باید جدی عوض شود، محکم ترین افراد باید مامور این کار شوند بخش خصوصی هم در کنار شماست چرا که جهش تولید چیز دیگری است، گردنه ای داریم که ۸ یا ۹ ماه بیشتر نیست باید به سمت اتفاق خوب برویم باید روز به روز رصد کنیم زمان زیادی نداریم باید تلاش کنیم.


 سلحشوری نیز گفت: این پروژه ها توسط دستگاه های مختلف کشوری از جمله دفتر مقام معظم رهبری و دفتر ریاست جمهوری لحظه به لحظه رصد می شود .

 

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: مهمترین موضوع ما پروژه های جهش تولید است ، مصوباتی داشتیم که لیست پروژه ها به تفکیک به فرمانداران ابلاغ کنند و گزارش هفتگی دهند، هر هفته  جلسات پروژه های جهش تولید باید بررسی شود و خودم سعی میکنم حضور داشته باشم .


کلانتری در خصوص تبصره ۱۹ گفت: جلسات هفتگی ان باید برگزار شود باید برای تکمیل فسفات چرام کمک کنیم که این  فسفات به جایی برسد.



وی افزود: کمبودها و مشکلات وجود دارد اما خدمات باید ادامه داشته باشد نظام تلاش میکند سال پایانی دولت است و مصمم است خیلی از پروژه ها را تحویل دهد، در استان ۴۳ پروژه عمرانی و ۴ پروژه اقتصادی خاص است که اعتبار آن ها بالغ بر هزار میلیارد تومان است باید تکمیل شوند .


استاندار ادامه داد: در پروژه های جهش تولد پنج شهرک گلخانه ای در استان باید تکمیل شود پروژه های آب رسانی ۳۶۰۰ نفر اشتغالزایی دارد باید سریع تکمیل شوند.


وی افزود: در برخی نقاط استان روی گردشگری آنها کار می شود نیاز است واقعا یک همت جهادی رخ دهد حتما زحمت می کشید اما کفایت نمی کند باید تمام زیر مجموعه را فعال کنید از حداکثر ظرفیت ها باید استاده کنیم .



کلانتری گفت: مدیریت جهادی داشته باشیم تعطیلی و غیر تعطیلی ندارد مردم می بینند گاهی مطالبی هم زده می شود مدیران ناراحت می شوند
 

وی در خصوص آتش سوزی ها گفت: یک آتش سوزی رخ می دهد فیلم کالیفرنیا را به استان کهگیلویه و بویراحمد ربط می دهند همه را بسیج  می کنند که فاجعه زیست محیطی رخ داده است؛ در کدام آتش سوزی ۶ فروند بالگرد حضور داشته است در آتش سوزی های ما حتی یک حیوان آسیب ندید اما یک غائله رخ داد، ما دو برابر دمنده های موجود در استان آوردیم و در اختیار مردم قرار دادیم اما فیلمی منتشر می شود که طرف با برگ درخت در حال خاموش کردن آتش است و می گوید امکانات نداریم.


استاندار در خصوص طرح اشتغال روستایی گفت: این اقدام یک کار بزرگ بود که در استان رخ داد ممکن است خطا هم داشته باشد و باید به خطاها رسیدگی شود اما آیا همه واقعیت این بوده است؟ چرا باید زیر سوال برود و در شبکه های بین المللی پخش شود؟ آیا همه این طرح ها متخلف بوده  است؟ اشکال ندارد تخلفات را نشان دهید اما خوب ها را هم نشان دهید؛ نشان داید یک نفر با برگ آتش خاموش می‌کند و از آن طرف هم نشان دهید که دستگاه دمنده وجود دارد،

 

در این هنگام خبرنگار صداوسیما یادداشتی به استاندار نشان داد که در آن نوشته شده بود " گزارش مثبت آن هم پخش می شود " ؛ استاتدار گفت: آبرو رفته و دلیلی ندارد پخش شود، اکثر طرح ها مثبت است و ثمر داده است تخلفات پیگیری شود اما مثبت ها مطرح شود همه را باید دید.

 

کلانتری ادامه داد: مدیر پیش من می آید و می گوید کارمان را زیر سوال برده اند دیگر نمی توانم کار کنم؛ انتظار نداریم هیچکس از ما تشکر کند مردم خودشان درست قضاوت می کنند، مدیران تلاش می کنند، کار میکنند،  نقد سازنده داشته باشید، چرا چهره خوب از استان معرفی نمی کنیم.


استاندار در خصوص طرح های اقتصادی گفت: به مسائل حاشیه ای توجه نمی کنم چون زمان نداریم ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهش تولید است باید مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد پروژه های جهش تولید میلیارد تومان پروژه ها آتش سوزی ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد

فریبا زرافشان با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری پراکندگی و سختگذر بودن روستا‌های استان تاکید کرد: رشد سوادآموزی در کهگیلویه وبویراحمد با همت جهادی آموزش دهنده‌ها صورت گرفته است.   وی بیان کرد:در سال تحصیلی جاری ۷۲۱ آموزش دهنده در حوزه سوادآموزی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.   رییس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد: امسال ۱۰ هزار و ۹۶ نفر در ۸۱۸ کلاس درس زیرپوشش طرح‌های نهضت سوادآموزی هستند.   وی رویداد روستای باسواد به عنوان یک ابتکار را از دیگر فعالیت‌ها برای کاهش نرخ بی سوادی ذکر کرد و افزود: با تشکیل شورای سوادیار روستا این طرح نقش مهمی در کیفیت بخشی به سوادآموزی است.   زرافشان اجرای طرح "شناسایی کوچه به کوچه، محله به محله و روستا به روستا را از دیگر طرح‌های مهم برای افزایش نرخ باسوادی در برخی نقاط ذکر کرد و افزود: دولت در کنارسوادآموزی برنامه‌های دیگری برای افزایش سواد اجتماعی جامعه هدف در دست اجرا دارد.   وی ابراز کرد:طرح خواندن با خانواده، حلقه‌های کتابخوانی و آموزش عملی نماز از جمله برنامه‌های تکمیلی دولت برای سوادآموزان است.   زرافشان خاطرنشان کرد: همچنین مسابقات علمی و کار با رایانه برای برای شرکت کنندگان در دوره تحکیم اجرا می‌شود.   وی شناسایی، جذب، آموزش و نظارت و ارزشیابی سنین ۱۰ تا ۴۹ را جامعه هدف نهضت سواد آموزی دانست و خاطر نشان کرد:براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله، به ۹۲/۸ درصد رسید و مطابق با برآورد سال ۱۴۰۰ به بالای ۹۵ درصد رسید. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • انتشار شایعات عجیب درباره ریحانه پارسـا به دلیل یک کلیپ! | تصویر
  • ۹۸ و ۸ دهم درصد نرخ باسوادی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • کلیپ| رمزگشایی از یک پروژه مشکوک
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد