Web Analytics Made Easy - Statcounter

رادیو بین المللی چین در گزارشی تحلیلی تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران را «وحشیانه» خواند و از این تعرض با عنوان «اعمال وحشت آور» یاد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در بخشی از این گزارش با اشاره به اینکه جامعه جهانی باید تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران را محکوم کند آمده است: این نوع رفتار که مقررات بین المللی را پایمال کرده، به حد بی سابقه ای رسیده و جامعه جهانی باید نسبت به آن هوشیار باشد و این موضوع را به شدت محکوم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنوانسیون های بین المللی، هواپیماهای غیرنظامی اولویت نخست حفاظت را دارند و حمله به هواپیماهای مسافربری اقدامی ضد بشری و غیرقابل بخشش تلقی می شود گر چه این نوع اقدامات نادر است اما آمریکا یک بار علیه ایران این کار را انجام داده و آسیب های جبران ناپذیری به مردم ایران تحمیل کرده است.

ناو جنگی «یو. اس. اس. وینسنس» نیروی دریایی آمریکا در تاریخ ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ به صورت عمدی هواپیمای مسافربری ایران را بر فراز خلیج فارس هدف قرار دارد و باعث کشته شدن تمامی ۲۹۰ مسافر و خدمه آن شد دو روز قبل هم نزدیک بود شبیه به رویداد خونبار سال ۱۳۶۷ دوباره رخ دهد.

بر اساس گزارش رسانه های ایران، شامگاه پنجشنبه یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ماهان در مسیر خود به سمت فرودگاه بیروت با مزاحمت دو جنگنده آمریکایی در حریم هوایی سوریه مواجه شد این هواپیمای مسافربری مجبور شد ناگهانی تغییر مسیر و کاهش ارتفاع انجام دهد و با فرود اضطراری، خوشبختانه سالم در لبنان به زمین نشست.

تلویزیون دولتی ایران تصاویری نشان داد که بر اساس آن به دنبال نزدیک شدن پی در پی جنگنده های اف-۱۵ آمریکا به هواپیمای ماهان، مسافران شدیدا ترسیده بودند و خلبان برای جلوگیری از فاجعه ای بزرگ مجبور شد ارتفاع را به صورت ناگهانی کاهش دهد این مساله باعث ایجاد تکان های شدید شد و برخی از مسافران به صورت سطحی مجروح شدند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا پس از این حادثه در واکنش به آن گفت: این یک بازرسی معمول برای تضمین امنیت پرسنل پایگاه «تنف» ارتش آمریکا در سوریه بود زیرا اطلاعاتی وجود دارد که بر اساس آن ایران با هواپیماهای غیرنظامی اقدام به انتقال اسلحه به سوریه می کند جنگنده های آمریکا پس از تشخیص هویت هواپیمای مسافربری بلافاصله و بدون مزاحمت، موقعیت را ترک کردند.

هر چقدر هم آمریکا دلیل تراشی کند مهم نیست و هر دلیلی هم داشته باشد نباید جنگنده های خود را برای رهگیری هواپیماهای غیرنظامی در حریم هوایی کشورهای دیگر گسیل کند زیرا ارتش آمریکا قدرت اجرای قانون در حریم هوایی سوریه را ندارد و خود ارتش ایالات متحده متجاوز محسوب می شود.

هر چقدر اختلافات بین ایران و ایالات متحده وجود داشته باشد اما تعرض به هواپیماهای غیر نظامی امری غیرقابل قبول است ارتش آمریکا با تکیه بر قدرت نظامی خود، به طور غیرقانونی به حریم هوایی سایر کشورها حمله کرده، هواپیماهای مسافربری را با رهگیری خطرناک مورد آزار قرار داده و زندگی غیرنظامیان بی گناه را در معرض خطر قرار داده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جنگنده ماهان رسانه چینی هواپیمای مسافربری ارتش آمریکا حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با حمله موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل تا حد زیادی شکست خورد.

این رسانه رسمی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود در این خصوص افزود که از بین هشت موشکی که این سامانه پدافند هوایی آمریکا یرای مقابله با موشک‌های بالستیک ایران شلیک کرد، فقط دو موشک در اصابت به هدف خود موفق عمل کردند.

اذعان دیرهنگام رادیو ارتش رژیم اشغالگر در حالی است که رسانه های عبری چند روز پس از عملیات وعده صادق گزارش دادند که ادعاهای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه هیچ پهپاد ایرانی نتوانسته وارد اراضی اشغالی شود صحت ندارد.

این رسانه ها تاکید کردند که آمار ارائه شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر رهگیری پهپادها و موشک های ایران جنون‌آمیز و مبالغه‌آمیز است و ممکن است باعث شود صهیونیست ها و حتی عناصر ارتش توجهی به این آمار نکنند.

در ادامه این گزارش ها تصریح شد که ادعاهای ارتش اشغالگر در راستای کم جلوه دادن خسارت‌های وارده بعد از عملیات ایران صحت ندارد، چرا که دست‌کم ۹ موشک از سیستم دفاعی اسراییل در پایگاه هوایی نواتیم عبور کردند.

کد خبر 6094147

دیگر خبرها

  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • اعتراف تل‌آویو به شکست پاتریوت آمریکا در برابر موشک ایرانی
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود