Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، یونان روز شنبه سوزاندن پرچم ترکیه در پی اعتراضات در آتن علیه افتتاح مسجد ایا صوفیه در استانبول ترکیه را محکوم کرد.

در تظاهراتی که در شهر تسالونیکی و یک روز قبل برگزاری اولین نماز جماعت در مسجد ایا صوفیه انجام شد، معترضان پرچم ترکیه را به آتش کشاندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنش‌های ترکیه و یونان در پی افتتاح مسجد ایا صوفیه طی رزوهای اخیر افزایش یافته است.

وزارت خارجه یونان طی پیامی در حساب توییتری خود نوشت: «قطعا هر اقدامی را که موجب توهین به نماد ملی هر کشوری شود، محکوم می‌کنیم».

بیانیه وزارت خارجه یونان پس از آن منتشر شد که آنکارا مقامات آتن را به گرایش تمایلات ضداسلامی متهم کردند. حامی اکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای کتبی و در اعتراض به یونان اعلام کرد: «ما اظهارات خصمانه‌ای را که اعضای دولت و پارلمان یونان انجام داده‌اند را عامل تحریک افکار عمومی و سوزانده شدن پرچم خود در تسالونیکی می‌دانیم».

در تاریخ ۱۰ ژوئیه، دادگاهی در ترکیه حکم قبلی در خصوص ایا صوفیه که آن را تبدیل به موزه کرده بود، باطل کرد. مسجد ایا صوفیه همچنین جزو مناطق برتر توریستی ترکیه به شمار می‌رود و سالانه تعداد زیادی از بازدید‌کنندگان داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسجد ایا صوفیه ترکیه و یونان پرچم ترکیه مسجد ایا صوفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه امروز جمعه برای اعلام حمایت از مردم فلسطین در غزه تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشگاه ماردین ترکیه در این تظاهرات سرکوب تظاهرات‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین را محکوم کردند.

جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین از هفته گذشته در سراسر آمریکا شدت گرفته و به چند کشور دیگر سرایت کرده و تاکنون صدها دانشجو توسط پلیس دستگیر شده‌اند. این تظاهرات از دانشگاه کلمبیا آغاز شد. دانشجویان اوایل روز چهارشنبه گذشته اقدام به برپایی چادرهایی در یکی از محوطه‌های چمن‌های دانشگاه نموده و پس از آن در همبستگی با فلسطین فریادها اعتراض بلند کرده و شعار ما حماس هستیم را می‌دادند.

کد خبر 6089265

دیگر خبرها

  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)