Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@13:42:25 GMT

اصلاح سامانه «بازارگاه نهاده های کشاورزی»

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۷۵۳۰

اصلاح سامانه «بازارگاه نهاده های کشاورزی»

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کار‌های کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اصلاح سامانه «بازارگاه نهاده‌های کشاورزی (sps.bki.ir)» در دست پیگیری و اقدام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «امید گیلان پور» شب گذشته (شنبه 4 مرداد) در برنامه گفتگوی ویزه خبری شبکه دو سیما گفت: سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی (sps.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

bki.ir) صرفا برای کنترل توزیع نهاده‌ها در این شرایط نیست بلکه برای حسابداری ملی نهاده‌ها هم اساساً به چنین سامانه‌هایی نیاز داریم و در شرایط فعلی نیازمان به این سامانه‌ها بیشتر است.

 

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کار‌های کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اکنون صرفا در وزارت جهاد کشاورزی بر نحوه توزیع، کنترل می‌کنیم و در ثبت سفارش، تامین و تخصیص ارز نقشی نداشته ایم و نداریم.

 

گیلان پور با اشاره به اینکه امسال شرایط سخت تری را در مقایسه با پارسال داریم، افزود: تامین و تخصیص ارز و واردات نهاده‌ها کمتر شده است در نتیجه در عرضه نهاده ها، محدودیت داریم.

 

وی ادامه داد: مسئله مهم این است که این سامانه‌ها بتوانند آن چیزی را که زندگی مشروع فعالان و ذینفعان این صنعت، بازار و زنجیره ارزش است تحت پوشش قرار دهد، اما اکنون در برخی جا‌ها وزارت جهاد کشاورزی مداخله‌های بیش از اندازه و غیرضروری دارد و در جا‌هایی هم برخی ذینفعان، نادیده گرفته شدند که در حال اصلاح این موضوع هستیم.

 

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کار‌های کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: نقش‌هایی را تعریف کردیم که باید دوباره آن‌ها را تعریف کنیم در نتیجه سامانه «بازارگاه» باوجود این که توانسته است نقش مثبتی را در کنترل و نظارت بر توزیع بازی کند، اما هنوز با آن چیزی که باید باشد فاصله دارد.

 

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کار‌های کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کنجاله در مقایسه با پارسال، ۵۵ درصد کمتر عرضه شده است گفت: طبیعی است زمانی که عرضه کمتر است اختلاف قیمت، بیشتر می‌شود.

 

گیلان پور با اشاره به اینکه در شرایطی که میان عرضه و تقاضا، تعادل وجود نداشته باشد، نظام بازار هم کارکرد مناسبی نمی‌تواند داشته باشد افزود: این سامانه‌ها قدری از مسئله را می‌توانند حل کنند با توجه به اینکه با کمبود شدید نهاده کنجاله مواجه هستیم بنابراین بخشی از کارکرد‌ها دچار اخلال می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این نتیجه گری که همه مشکلات مربوط به سامانه «بازارگاه» است نادرست است ادامه داد: در اینکه این سامانه ایراد‌هایی دارد شکی وجود ندارد، اما همه ایراد‌ها نباید به این سامانه منتسب شود.

 

معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب و کار‌های کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی گفت: آن چیزی که اصلاح شده است تحت آزمایش‌های امنیت شبکه قرار دارد بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای اصلاح سامانه بازارگاه اعلام کرد.

 

گیلان پور افزود:، اما در آن بخش‌هایی که ما باید الگوی فرآیند‌ها را اصلاح و برای آن برنامه نویسی می‌کردیم، انجام دادیم و بخش زیادی از این ایرادها، به زودی برطرف خواهد شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سامانه بازارگاه کشاورزی جهاد کشاورزی سامانه ها گیلان پور نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جهاد میدانی محققان زراعت و حفظ نباتات در سرعین اجرا شد

داور داوردان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان سرعین به عنوان یکی از مناطق مهم کشاورزی استان، از طریق اجرای طرح جهاد میدانی توسط محققان متخصص در زمینه زراعت و حفظ نباتات، بهبود و توسعه قابل توجهی را در این بخش به دست آورده است.

وی افزود: این طرح که با هدف ارتقای عملکرد و بهره‌وری کشاورزی در این منطقه اجرا شده است، توانسته با ارائه روش‌های نوین و کارآمد، به تولید بیشتر و کیفیت بهتر محصولات کشاورزی در این منطقه کمک کند.

مدیر جهاد جهاد کشاورزی سرعین با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین اقدامات این طرح، آموزش به روش‌های پیشرفته زراعت و حفظ نباتات به کشاورزان است، گفت: محققان با بررسی علمی و آزمایش‌های میدانی، روش‌های بهینه کاشت و داشت، آبیاری، مدیریت آفات و بیماری‌ها، و استفاده از کودهای طبیعی را به کشاورزان آموزش دادند که این آموزش‌ها منجر به افزایش بهره‌وری و کاهش هدر رفت منابع طبیعی شده است.

داوردان با اشاره به اینکه بررسی و اعمال تکنولوژی‌های نوین در زمینه کشاورزی نیز در این طرح مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: استفاده از سامانه‌های هوشمند در مدیریت آبیاری، کنترل دقیق میزان کوددهی، استفاده از سنسورها و دستگاه‌های خودکار در تشخیص بیماری‌ها و آفات، از جمله فناوری‌هایی هستند که در این طرح مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات توانستند عملکرد کشاورزی را بهبود بخشیده و همچنین به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی منابع طبیعی کمک کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین تصریح کرد: طرح جهاد میدانی محققان در بخش زراعت و حفظ نباتات در شهرستان سرعین نشان دهنده تلاش‌های قابل توجه محققان و متخصصین برای توسعه پایدار و بهره‌وری بالا در بخش کشاورزی بوده و علاوه بر ارتقای سطح زندگی کشاورزان، به توسعه اقتصاد منطقه و استان نیز کمک می‌کند.

کد خبر 6100529

دیگر خبرها

  • طرح جهاد میدانی محققان زراعت و حفظ نباتات در سرعین اجرا شد
  • باغات در سطح ۶۵ هزار هکتار نوسازی شد
  • آخرین خبرها از اصلاح حقوق کارگران
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران