Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا خوشرو شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه جهرم اظهار داشت: در سه ماهه اول سال ۹۹، کل تماس‌های دریافتی با اورژانس جهرم ۱۵ هزار تماس بوده که ۳۷۰۶ مأموریت در شهر و جاده انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات در شهر مربوط به موتور است، افزود: در بیش از ۸۰ درصد موارد موتور در تصادفات وجود دارد و در جاده هم بیش از ۵۰ درصد موارد موتور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اورژانس ۱۱۵ جهرم با ابراز نگرانی بر اینکه در عمده تصادفات موتور وجود دارد، گفت: حتی بعد از واژگونی خودرو در محور جهرم-شیراز واژگونی موتور بالاترین آمار تصادفات در این محور است که با تغییر رفتار مردم و استفاده از کلاه ایمنی می‌توانند کمک زیادی در کاهش تعداد فوتی‌ها صورت بگیرد چرا که ۵۰ درصد فوتی‌های موتور در این جاده بدون کلاه ایمنی بودند.

خوشرو بیان کرد: میانگین زمان رسیدن اورژانس به حادثه در شهر جهرم حدود ۸ دقیقه و ۲۷ ثانیه و در جاده ۱۳ دقیقه و ۲۷ ثانیه است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ جهرم با اشاره اینکه در سه ماه اول سال، ۱۳۵۹ مأموریت‌های جاده‌ای در شهرستان جهرم وجود داشته است، گفت: از سال ۹۵ تاکنون، ۶۰ درصد کل تصادفات جاده‌ای در شهرستان در محور جهرم به شیراز بوده است.

وی ادامه داد: پر حادثه ترین محور در شهرستان جهرم مربوط به جهرم - شیراز و بعد لار به جهرم بوده است.

وی ادامه داد: میزان کشندگی در محور جهرم- لار حدود ۲/۳ برابر محور جهرم - شیراز است.

خوشرو با بیان اینکه از ۳۷۰۶ مأموریتی که در سه ماه اول سال در شهر و جاده در سطح شهرستان انجام شده است، بیان کرد: از این و تعداد ۳۱۴۱ مورد غیرتصادفی وجود داشته و تعداد کل موارد غیر تصادفی در شهرستان بیشتر از موارد تصادفی بوده است.

رئیس اوژانس جهرم با اشاره به اینکه ۱۳ نفر از پرسنل اورژانس به کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد، ۴ نفر از پرسنل مرکز پاسخگویی و تماس ۱۱۵ به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شدند که از بیرون آلوده شده بودند.


خوشرو گفت: در سال ۹۸، حدود ۸۵ پرواز توسط بالگرد اورژانس جهرم انجام شده و میانگین ماهانه ۸ پرواز در سال گذشته داشتیم.

بالگرد ۱۱۵ جهرم برای پرواز مجدد در آسمان شهرستان نیاز به مجوز فنی از سازمان هواپیمایی کشور دارد و هیچ مشکلی از نظر وجود خلبان برای ادامه پرواز بالگرد ۱۱۵ جهرم وجود ندارد

رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ جهرم در خصوص نبود پرواز بالگرد اورژانس در آسمان شهرستان از تاریخ ۱۴ خرداد امسال تا کنون گفت: پیشتر بالگرد جهرم بر اساس تست دوره‌ای نیاز به تعویض قطعه داشت که طبق روال قانونی تعویض قطعه برای آن انجام گرفت و برای انجام عملیات هوایی، نیاز به مجوز فنی سازمان هواپیمایی کشوری و ابلاغ آن به شرکت هلیکوپتری ایران داشت که با وجود تأیید شفاهی هنوز به این شرکت ابلاغ نشده است.

وی در ادامه بیان کرد: براساس گزارش شفاهی مسئول پایگاه امداد هوایی علاوه بر این مسئله و طبق نظر مهندس پرواز احتمالاً مشکلات فنی دیگری هم وجود دارد که درشرایط فعلی تحریم زمان انتظار تاپرواز مجدد بالگرد طولانی‌تر خواهد شد، باید امیدوار بود که فعلاً نیاز به تعویض قطعات دیگری نباشد.

وی با بیان این مطلب که هیچ مشکلی از نظر وجود خلبان جهت ادامه پروازها وجود ندارد، گفت: به محض بر طرف شدن مشکل مجوز فنی وبرطرف شدن شدن نواقص دیگر، خلبان در پایگاه برای انجام عملیات حضور پیدا خواهد کرد.

خوشرو ادامه داد: دانشگاه جهرم باجبران کمبود منابع تخصیص یافته به پایگاه امداد هوایی در زمره دانشگاه‌های پیشتاز در پرداخت مطالبات شرکت طرف قرارداد تاپایان سال ۹۸ بوده است و این امر مهم در شرایطی محقق شده که بعضی از دانشگاه‌ها مطالبات شش ماهه دوم سال گذشته را تا کنون پرداخت نکرده‌اند.

وی در پایان بیان کرد: بر اساس گزارش مسئول امداد هوایی سازمان اورژانس کشور و با پیگیری‌های مستمر سعی می‌شود تا اعتبار لازم برای پرداخت سه ماهه اول سال ۹۹ به شرکت در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد تا از این بابت هم مشکلی جهت فعالیت پایگاه‌های امداد هوایی درکشور نباشد.

کد خبر 4982936

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی جهرم اورژانس ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه بیرجند ازدواج مسکن مجلس شورای اسلامی امداد هوایی محور جهرم اول سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۲۰۷ نفر در ۷۲ ساعت گذشته در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وقوع ۹۶ تصادف در ۷۲ ساعت گذشته در جاده‌های استان، گفت: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ در این مدت، به ۲۰۷ مصدوم این سوانح خدمات اورژانسی درمانی ارائه دادند.

محمدامین نیکویی‌نژاد امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سه روز گذشته (۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت) با اعلام شرایط بحرانی، وضعیت قرمز سازمان هواشناسی و بارندگی شدید، تمام پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در آماده‌باش کامل قرار داشتند که در مجموع از ۱۳۴۳ تماس دریافتی ۲۳۷ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد.

وی اظهار کرد: آخرین خبر از تصادف‌های چند روز اخیر، برخورد کامیون ایسوزو و پژو ۴۰۵ شب گذشته در محور یاسوج بابامیدان تونل پنجم از سمت بابا میدان بود که باعث آتش‌سوزی خودروی پژو و جان باختن سه نفر از سرنشینان آن شد و دو مصدوم دیگر توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی برای انجام اقدمات درمانی  به بیمارستان منتقل شدند.

او ادامه داد: در حادثه‌ای دیگر ۱۴ اردیبهشت برخورد پراید و پارس در منطقه دشتروم با شش مصدوم اتفاق افتاد که پس از اطلاع از حادثه، کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند و پس از انجام اقدامات اولیه، مصدومان را به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل کردند. انحراف خودروی ساینا در تونل گردوه رخ داد و پنج نفر مصدوم شدند.

نیکویی‌نژاد با اعلام آمادگی شبانه‌روزی کارشناسان فوریت‌های پزشکی بیان کرد: تمام کارکنان اورژانس ۱۱۵ در پایگاه‌های شهری و جاده‌ای استان حضور دارند تا اگر اتفاق تلخی رخ دهد، بتوانند در اولین دقایق بر بالین مصدومان حاضر شوند تا جان آنها را نجات دهند.

وی افزود: حدود ۶۱ درصد ماموریت‌ها مربوط به حوزه بویراحمد و دنا بوده است.

خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز، بی‌توجهی به فاصله طولی، توانایی نداشتن راننده در کنترل وسیله نقلیه و بی‌توجهی به هشدارها در جاده‌های مختلف بویژه گردنه‌ها، عامل اصلی این تصادف‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • مصدوم شدن ۲۰۷ نفر در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • مصدومیت ۲۰۷ نفر در ۷۲ ساعت گذشته در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • واژگونی مینی‌بوس در جاده سوادکوه ۱۳ مصدوم برجا گذاشت
  • آتش سوزی پژو ۴۰۵ و فوت سه تن در جاده یاسوج
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • عملیات بازگشایی محور ماهور برنجی در دزفول انجام می‌شود
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • انجام ۴ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته