Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریاری، با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی نیازمند برنامه جامع هستیم، گفت: فعالان وزه کشاورزی برای ارتقای سطح بهره‌وری باید از دانش روز بهره‌مند شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، محمدمهدی شهریاری شامگاه شنبه در نشست با اعضای شورای راهبردی کشاورزی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: با توجه به وضعیت استان و شرایط موجود، کشاورزی به‌عنوان پایه اصلی توسعه آذربایجان‌غربی محسوب شده و باید در راستای افزایش بهره‌وری محصولات این حوزه تلاش بیشتری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به مشکلاتی که موضوع بازگشت ارز صادراتی برای صادرکنندگان ایجاد کرده، گفت: دولت به دلیل مشکلاتی که در حوزه اقتصادی داریم مجبور به انجام برخی اقدامات است که تمام این اقدامات متاثر از کاهش درآمدهای نفتی و مالیاتی در کشور است.

استاندار آذربایجان‌غربی، در ادامه سخنان خود، استفاده از دانش روز و بهره‌مندی از داشته‌های متخصصان کشاورزی را نیاز امروز این حوزه دانست و عنوان کرد: آنچه امروز برای استان مهم است، بهره‌وری مناسب محصولات است که این مهم در سایه استفاده از توامندی و تخصص محقق می‌شود و بر همین اساس هم داشتن دانش روز به عنوان قوه محرکه بخش کشاورزی است.

وی، بیان داشت: متاسفانه در بسیاری از عرصه‌های کشاورزی شاهد هستیم که با روش‌های سنتی اقدام به کاشت تا برداشت محصولات می‌شود و همین امر موجب پایین آمدن راندمان کاری شده و در نتیجه مشکلات بیشتری برای کشاورزان و فعالان پیش می‌آید.

شهریاری، نداشتن دانش روز و عدم استفاده از متخصصان در حوزه کشاورزی را آفتی مهم برشمرد و ادامه داد: برای داشتن کشاورزی موفق باید به سمت بالا بردن علم و دانش حرکت کنیم تا از مشکلات موجود فاصله بگیریم.

وی، استفاده از دانش روز زا عامل اصلی افزایش محصول نیز برشمرد و گفت: امروز در دنیا با استفاده از دانش‌های نوین نسبت به برداشت محصولات باکیفیت‌تر و بیشتر اقدام می‌کنند که متاسفانه در آذربایجان‌غربی از این حوزه غفلت شده و باید نسبت به سوق دادن مردم به سمت دانش روز حرکت شود.

استاندار آذربایجان‌غربی، شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی را نعمتی بزرگ برای استان دانست و خاطرنشان کرد: هرچند در شرایط تحریمی قرار داریم اما استفاده از توان و تخصص موجود در شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند زمینه‌ساز شکوفایی اقتصادی باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دانش روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین حسینی بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

حسینی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

در این آئین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

کد خبر 6090286

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم