Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، نماینده ویژه آمریکا در امور سازش افغانستان برای بررسی تلاش‌های جاری برای پیشبرد مذاکرات بین افغان‌ها به افغانستان و قطر سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه روز شنبه آمده است: زلمای خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا برای سازش افغانستان عازم دوحه، اسلام‌آباد، کابل، اسلو و صوفیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلزاد در دوحه و کابل بر حل و فصل مسائل باقیمانده پیش از مذاکرات بین افغان‌ها، خصوصا آخرین تبادل زندانیان و کاهش خشونت تاکید خواهد کرد.  

براساس این بیانیه، خلیلزاد همچنین به دنبال جلب حمایت پاکستان در تلاش برای پیشبرد مذاکرات بین افغان‌هاست. وزارت خارجه آمریکا همچنین با بیان اینکه پیشرفتی در تبادل زندانیان ایجاد شده اما تلاش‌های بیشتری نیاز است، افزود: در اسلو و صوفیه، خلیلزاد این متحدان ناتو را درباره فرایند صلح افغانستان مطلع می‌کند.  

در بیانیه روز شنبه وزارت خارجه آمریکا آمده است: طرفین بیش از همیشه به آغاز مذاکرات بین افغان‌ها نزدیک شده‌اند و کلیدی‌ترین گام بعدی پایان دادن به جنگ ۴۰ ساله افغانستان است.

در ۲۹ فوریه، ایالات متحده و گروه طالبان توافق صلحی را در دوحه قطر به امضا رساندند که در آن بر خروج تدریجی نیروهای آمریکایی و همچنین آغاز مذاکرات بین افغان‌ها و تبادل زندانیان تاکید شده بود. گروه شبه‌نظامی طالبان همچنین به کاهش خشونت طبق این توافق متعهد شد. با این حال، وضعیت در افغانستان با وجود عقد این توافق ناپایدار باقی مانده است.

زلمای خلیلزاد روز جمعه گفت که آمریکا با برگزاری نشست‌هایی با ایران با تمرکز بر روند صلح در افغانستان موافقت کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روند صلح افغانستان زلمای خلیل زاد مذاکرات بین افغان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۷۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، در این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه قرآنی در سال‌های اخیر در افغانستان است آثار و تولیدات قرآنی در قصر «دارالامان» کابل به نمایش گذاشته شد.

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد افغانستان در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت: افغانستان برای اینکه قرآنی بماند، بهای سنگینی داده است. تعدادی از قاریان و هنرمندان قرآنی و گروه تواشیح «سبطین» از کشورمان میهمانان ویژه نمایشگاه قرآنی کابل هستند.
فلسطین یکی از بخش‌های مهم نمایشگاه قرآنی کابل است، در بخشی از این نمایشگاه که نماد قدس در آن ساخته شده است، مردم را با درد و رنج غزه بیشتر آشنا می‌کند.
«جامعه افغانی، تربیت قرآنی» عنوانی است که برای این نمایشگاه انتخاب شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

عبدالطیف نظری - معاون وزارت اقتصاد افغانستان 

دیگر خبرها

  • سوئیس: روسیه به مذاکرات صلح اوکراین دعوت نشده است
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • حملات داعش در افغانستان بیش از ۱۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشته است
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد