Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست چند جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دادگستری، شهرداری یاسوج و اعضا کمیسیون ماده 100شهرداری موضوعاتی از جمله راهکار جلوگیری از تخلفات بتن‌ریزی مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج نخستین نشست چند جانبه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دادگستری، شهرداری یاسوج و اعضا کمیسیون ماده 100شهرداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست یزدانپناه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با تاکید بر این که امیدوارم این جلسات با حضور همه شهرداران استان تشکیل شود گفت: در خصوص بحث بتن ریزی سازمان نظام مهندسی اقدام به تهیه فرم مخصوص بتن ریزی براساس مصوبه هیات مدیره نموده که مهندس قبل از بتن ریزی باید این فرم را تکمیل و تحویل سازمان نماید که این امر کاهش تخلف را در پی دارد.

وی در خصوص هزینه های کمیته نظارت عالیه اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات مدیره سه درصد نظارت و طراحی بابت هزینه های کمیته نظارت عالیه محاسبه می گردد.

یزدانپناه در خصوص شناسنامه فنی و ملکی افزود: براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان داشتن شناسنامه برای تمامی ساختمانها اجباری است که در سازمان بر اساس مصوبه هیات مدیره جهت کمک به مردم هزینه آن در ابتدای کار باید پرداخت گردد تا اگر مالکی بعد از چندسال کار ساختمان خود را به اتمام رساند دیگر متحمل هزینه بیشتری نگردد و هزینه هایی که بابت شناسنامه در استان ما پرداخت می شود معادل هزینه های مصوبه شورای مرکزی در سال 86 است.

رئیس سازمان در ادامه در خصوص الکترونیکی شدن ارائه خدمات در سازمان گفت: تمامی خدمات به صورت الکترونیکی انجام و به شهرداری ارسال می گردد که این امر کاهش هزینه های ارباب رجوع و سرعت در ارائه خدمات را در پی خواهد  داشت که استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله نخستین استان هایی است که دست به چنین اقدامی زده است.

 شهامت دبیر سازمان و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری استان در این نشست گفت: متولیان امر در حوزه ساخت و ساز باید به اصول اولیه و اساسی پایبند باشند نه به آراء صادره از کمیسیون ماده 100 و در این زمینه باید ریشه یابی اساسی صورت گیرد که چرا پرونده به کمیسیون ماده 100 رسیده چرا که جریمه در کمیسیون ماده 100 مانع تخلف در جامعه نمی گردد و هرچه جریمه بیشتر باشد تورم را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: باید به طرح تفصیلی توجه ویژه ای صورت گیرد و اصلاحات آن براساس نیازهای جامعه تغییر و تخلفات در کمیسیون ماده 100 بررسی و راه حلی های را برای رفع موانع آن ارائه گردد چرا که با توجه به این که ما در یک استان عشیره ای زندگی می کنیم امکان اجرای بسیاری از احکام صادره وجود ندارد.

شهامت در پایان گفت: چرا در فرم های کمیسیون ماده 100 فقط مهندس عمران ثبت شده اما تخلفات صورت گرفته شامل تخلفات فنی، بهداشتی و شهرسازی را نیز در برمی گیرد و مهندس معمار باید در این خصوص پاسخگو باشد.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: یاسوج شهرداری نظام مهندسی دادگستری سازمان نظام مهندسی کمیسیون ماده 100 بتن ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است

جلسه‌ای به منظور هم اندیشی و هم افزایی برای جلوگیری از وقوع تخلفات ساختمانی و ایجاد توسعه شهری مطلوب با حضور معاونین دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شهرکرد، نظام مهندسی استان و ... برگزار شد.

محمدحسین واحدیان در این جلسه گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های شهروندان که از لحاظ اصول شهرسازی در هر شهری تاثیرگذار است، بحث رسیدگی به شکایات مرتبط با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و پیشگیری از وقوع تخلفات در شهر است که اگر مدیریت و ساماندهی نشود می‌تواند عواقب نامطلوبی برای شهروندان و شهر داشته باشد.

وی افزود: برای اینکه نظامی در شکل گیری شهر ایجاد شود ضوابطی در حوزه طرح تفضیلی شهرسازی تدوین می‌شود و با همکاری کمیسیون ماده ۵ برای کل شهر و بعضاٌ برای پهنه‌هایی از شهر تصمیماتی گرفته شد که درصورت تایید و تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی در تهران اجرایی می‌گردد.

بیشتر بخوانید

برخورد بدون تعارف مدیریت شهری شهرکرد با تخلفات ساختمانی

شهردار شهرکرد اضافه کرد: شهرداری شهرکرد از سال گذشته تاکنون از ارسال لایحه به صورت موردی در کمیسیون ماده ۵ خودداری نموده و سعی بر این است ضوابط برای عموم مردم برقرار باشد.

واحدیان، ضمن نظارت واحد اجراییات در بدو وقوع تخلفات ساختمانی، بر نظارت دقیق و اهتمام ناظرین نظام مهندسی تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از همکاری و حمایت دستگاه قضایی و حضور به موقع در محل تخلف اظهار داشت: دستگاه قضایی با متخلفین ساخت و ساز غیر مجاز برخورد جدی می‌نماید.

واحدیان تاکید کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد