Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@22:21:41 GMT

کابل گروه جدیدی از زندانیان طالبان را آزاد کرد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۸۰۲۷

کابل گروه جدیدی از زندانیان طالبان را آزاد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، طلوع نیوز افغانستان به نقل از یک منبع وابسته به شورای امنیت ملی این کشور، نوشت: دولت کابل به امید آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، ۵۰ زندانی دیگر طالبان را آزاد کرده که برخی از آنها جرایم سنگینی داشته‌اند.

پیشتر، سهیل شاهین سخنگوی طالبان با انتشار توئیتی از آمادگی برای آزادی همه نیروهای دولتی در بند این گروه تا پیش از عید قربان خبر داده بود اما به این شرط که کابل هم اقدام مشابهی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان در ماه میلادی فوریه با آمریکا به توافق صلحی دست یافت که ازجمله شروط آن خروج نیروهای بیگانه از خاک افغانستان بود.

اما این گروه برای ورود به مرحله بعد، یعنی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی که به ترسیم آینده سیاسی این کشور منجر خواهد شد، پیشنهاد داد به ازای آزادی یک هزار نیروی افغان، ۵ هزار زندانی طالبان را تحویل بگیرد.

اما دولت کابل می‌گوید در لیستی که طالبان به آنها ارائه داده است، نام افرادی به چشم می‌خورد که مرتکب جنایت جنگی شده‌اند و نمی‌شود آنها را آزاد کرد.

خبر آزادی گروه‬ ۵۰‬ نفره‬ از زندانیان طالبان در حالی اعلام می‌شود که زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، با دستورکار صلح بین‌الافغانی، راهی دوحه، کابل، اسلام‌آباد، اسلو و صوفیه شده است.

کد خبر 4983060 مریم خرمایی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان طالبان تبادل زندانیان مذاکرات صلح افغانستان ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی ویروس کرونا عربستان سعودی ایران دونالد ترامپ سوریه فلسطین روسیه ترکیه لیبی امارات متحده عربی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان

رسانه‌های ترکی گزارش داده‌اند که قرار است شرکت هوایی «ترکیش ایرلاینز» پروازهای خود به افغانستان را در ۲۱ می از سر بگیرد.

براساس این گزارش، این شرکت هوایی ترکی پس از خروج امریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱، پروازهای خود را به کشور متوقف کرده بود.

بربنیاد این اطلاعات، قرار است این شرکت هوایی هفته چهار پرواز از استانبول به کابل و برعکس آن را انجام دهد.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، تمام پروازهای بین‌المللی از فرودگاه کابل متوقف شده بود.

این در حالی است که در ماه عقرب گذشته نیز شرکت هوایی «فلای دبی» پس از وقفه دو ساله پروازهایش به افغانستان را از سر گرفته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند