Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمنی مدیر فنی شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،با اشاره به تداوم خرید کلزا در استان گفت: تا امروز ۴۰۱ هزار تن کلزا از کشاورزان زنجانی خریداری شده است.  
او ارزش ریالی این میزان دانه روغنی خریداری شده از کشاورزان استان زنجان را یک میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رحمنی با اشاره به اینکه امسال خرید محصول کلزا از کشاورزان کاهش داشته است علت کاهش خرید تضمینی کلزا را کاهش تولید این محصول به علت شرایط آب و هوایی، تنش‌های خشکی، سرمازدگی  بیان کرد.

او اظهار کرد: امسال محصول کلزاکاران استان در ۸ مرکز خرید که در شهرستان‌های تولیدکننده کلزا دایر شده بود به قیمت هر کیلوگرم  ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال به نرخ تضمینی مصوب دولتی خریداری می‌شود.

دانه گیاه روغنی کلزا حاوی ۴۰ تا ۴۸ درصد روغن و کنجاله آن حاوی ۳۵ تا ۴۰ درصد پروتئین است، روغن کلزا به دلیل ترکیب مناسب اسید‌های چرب غیراشباع و داشتن پایین‌ترین میزان اسید‌های چرب اشباع (حدود ۷%) جزو با کیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی است و کنجاله کلزا نیز به عنوان یکی از مناسب‌ترین منابع در تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کشت کلزا همچنین سبب افزایش مواد آلی خاک و بهبود حاصلخیزی خاک می‌شود.
انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلزاکاران خرید تضمینی کشاورزان زنجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد

اصغر باباخانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از هفته‌های گذشته برداشت گندم در شهرهای جنوبی استان ایلام شامل دهلران، مهران و آبدانان آغاز شده و تاکنون ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شده است.

وی گفت: این میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چهار برابری داشته است.

باباخانی افزود: با توجه به باز شدن سامانه پرداخت، اسامی کشاورزانی که گندم خود را تحویل داده‌اند برای دریافت وجه به بانک عامل معرفی شده است.

کد خبر 6094169

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد