Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دادگاه اسرائیلی باصدور حکمی عجیب و نژادپرستانه گفته است اسرای فلسطینی در زندان های این رژیم حق استفاده از فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ویروس کرونا را ندارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، یک دادگاه اسرائیلی باصدور حکمی عجیب و نژادپرستانه گفته است اسرای فلسطینی در زندان های این رژیم حق استفاده از فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ویروس کرونا را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادگاه اسرائیلی این حکم را در واکنش به درخواست و شکایت یک مرکز حقوق بشری در فلسطین صادر کرد. مرکز حقوقی عدالت از این دادگاه خواسته بود امکانات بهداشتی و پیشگیری های لازم برای اسرای فلسطینی را در زندان های اسرائیل فراهم کند.

 

پیش از این یک تلویزیون دولتی در اسرائیل تبلیغاتی عوام فریبانه پخش کرده بود که در آن گفته می شد اسرای فلسطینی مثل اعضای خانواده ما هستند و باید در رفاه کامل زندگی کنند.

 

مرکز حقوق بشری عدالت در بیانیه ای حکم دادگاه اسرائیلی را محکوم کرد و گفت: صهیونیستها برای جان اسرای فلسطینی ارزشی قائل نیستند و یک مسئله حداقلی مثل فاصله اجتماعی را هم برای فلسطینی ها اجرا نمی کنند.

 

مقامات صهیونیستی در دادگاه مذکور گفتند که رعایت فاصله اجتماعی برای اسرای فلسطینی خطرات امنیتی را افزایش داده و موجب به هم خوردن نظم زندان ها می شود.

 

در ماه آوریل ، گروهی از کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد از اسرائیل خواستند تا به خاطر شیوع ویروس کرونا اسرای فلسطینی را آزاد کنند.

 

کارشناسان سازمان ملل اعلام كردند كه بیش از 4520 زندانی فلسطینی از جمله 183 كودک  و43 زن در شرایط نامساعدی نگهداری می شوند. گفته می شود در حال حاضر 700 نفر از اسرای فلسطینی در شرایط وخیم جسمی به سر می برند.

 

خانواده های اسرای فلسطینی بشدت نگران همسران و فرزندان خود هستند.آنان با مراجعه به مقام های فلسطینی  و یا نمایندگان سازمان های بین المللی در غزه و کرانه باختری نسبت به نگه داری اعضای خانواده هایشان در زندان ها اعتراض کردند.

 

بسیاری از کشورهای جهان تعداد قابل توجهی از زندانیان به جرائم خرد برای مدت مشخصی با رعایت نکات امنیتی به منازل خود بازگشته اند تا بلکه بدین طریق سلامتی آنان حفظ شود.

 

در حال حاضر بیش از 7000 اسیر فلسطینی در 17 زندان اسرائیل نگهداری می شوند که ده ها تن از آنها به حبس ابد محکوم شده اند. بسیاری از اسرای فلسطینی بدون محاکمه در زندان هستند.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا اسرای فلسطینی رژیم صهیونیستی دادگاه اسرائیلی فاصله اجتماعی اسرای فلسطینی زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است

«بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به براندازی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد و گفت اگر اعضای کابینه با «پیشنهاد خوب برای توافق اسرا» مخالفت کنند، کابینه را منحل می‌کند.

وی امروز یکشنبه افزود اگر کابینه نتانیاهو مانع از انعقاد توافق اسرا شود که سرویس امنیتی از آن حمایت می‌کند، هیچ اجباری برای کابینه وجود ندارد که به کار خود ادامه دهد.

گانتس در واکنش به تهدید «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی این رژیم که گفته بودند در صورت تعلیق عملیات نظامی احتمالی در شهر رفح، در جنوب نوار غزه از کابینه خارج خواهند شد، گفت اگر کابینه مانع از توافق اسرا شود، در کابینه جنگ نمی‌ماند.

وی تاکید کرد حمله به رفح مهم است اما بازگرداندن اسیران صهیونیستی مهم‌تر است.

همچنین «یائیر لاپید» رئیس مخالفان کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در اظهاراتی گفت که کابینه باید از میان این گزینه‌ها یکی را انتخاب کند؛ زنده بازگرداندن اسرا یا بن‌گویر و اسموتریچ، رابطه با آمریکا یا بن‌گویر و اسموتریچ، توافق با عربستان یا بن‌گویر و اسموتریچ، امنیت یا بن‌گویر و اسموتریچ.

اخیرا روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: مخالفت بن گویر و اسموتریچ، نتانیاهو را برای ایجاد مانع در رسیدن به توافق با گروه‌های فلسطینی در غزه تحت فشار قرار می‌دهد.

این روزنامه نوشت: حتی زمانی که نتانیاهو مفاد قرارداد را بپذیرد، مخالفت بن گویر و اسموتریچ باعث می‌شود که در جلسات گسترده دولت، اظهارات خود را تغییر دهد تا احتمال انعقاد توافق را از بین ببرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه خواهر هنیه
  • الاخبار فاش کرد؛ جزئیات پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی به حماس
  • الاخبار فاش کرد: جزئیات پیشنهاد رژیم صهیونیستی به حماس
  • پیام مهم و معنادار شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای اسرائیلی + عکس
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • مشکلات جسمی اسرای فلسطینی بعد از آزادی بر اثر شکنجه در زندان
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است