Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@20:58:22 GMT

آغاز ثبت نام آزمون وکالت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۸۸۱۴

صراط: آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه در حالی برای دومین سال به صورت یکپارچه و سراسری برگزار می‌شود که سال گذشته ۱۰۷ هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند و از این تعداد، بیش از پنج هزار نفر پس از پشت سرگذاشتن آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی پذیرفته شدند.

به گزارش ایرنا، داوطلبان آزمون وکالت می‌توانند با مراجعه به پایگاه سازمان سنجش آموش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

org ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون وکالت ۹۹ نسبت به ثبت نام اقدام کنند؛ نحوه دریافت کارت آزمون نیز متعاقبا اعلام می‌شود.

دومین آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه، جمعه چهارم مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

پیش از این علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاورین خانواده گفت: یکی از مزیت‌های نحوه پذیرش داوطلب کارآموز وکالت در مرکز وکلا دو مرحله‌ای بودن آن است. در مرحله دوم که مصاحبه علمی و روانشناسی انجام می‌شود، معلومات علمی داوطلب بار دیگر سنجیده شده و اگر داوطلب در مرحله اول به هر دلیلی از جمله شرایط محیطی یا روانی نتوانسته در روز آزمون تمرکز داشته باشد، در مرحله دوم جبران می‌کند و فردی که یکسال یا چند سال مطالعه کرده و استعداد دارد از پذیرش حذف نمی‌شود.

بهادری جهرمی افزود: در آزمون وکالت سال ۹۹ به منظور رفاه حال داوطلبان و فرصت کافی برای انجام مرحله دوم پذیرش کارآموز وکالت که مصاحبه علمی و روان‌شناسی است، زودتر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

وی در خصوص نحوه طراحی سوالات آزمون اظهارداشت: همانطور که در سال قبل نیز انجام شد، طراحان از منابع اصلی آزمون طرح سوال می‌کنند و سعی شده است از سوالاتی که جنبه هوشی و گمراه‌کننده دارد پرهیز شود؛ هدف، سنجش استعداد علمی داوطلب است و به نظر این نحوه طرح سوال به عدالت نزدیک‌تر است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آزمون وکالت وکالت قوه قضاییه صراط آزمون وکالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی

دکتر محمدمهدی نوروزشمسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون کتبی پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه های علوم پزشکی محل آزمون برگزار می شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز می شود و آزمون ساعت ۹ صبح برگزار می شود.

وی یادآور شد: کارت ورود به جلسه آزمون پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه تا صبح پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://www.sanjeshp.ir/ در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کارت آزمون از یکشنبه ۸ اردیبهشت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد فرصتی برای تمامی داوطلبانی که درباره نقص مدرک به آنها اطلاع داده شده، فراهم شده است که از یکشنبه ۹ اردیبهشت تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت بتوانند با ورود به سایت مرکز سنجش، نسبت به رفع نواقص مدارک اقدام کنند.

وی با اشاره به آمار شرکت کننده در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی اظهار داشت: تعداد ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر داوطلب این دوره از آزمون دستیاری شده اند.

نوروزشمسی درباره برگزاری آزمون و اعلام کلید آزمون و نحوه اعتراض به سوالات خاطرنشان کرد: پس از برگزاری آزمون در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، کلید آزمون در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود. از ۸ صبح یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت داوطلبان فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

وی گفت: پیش بینی می کنیم کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد که بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که بر اساس مفاد راهنمای مربوطه نمره لازم را کسب کرده اند فراهم می شود.

به گزارش مهر، پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، شهرکرد، اردبیل، شیراز، ارومیه، کرمان، اصفهان، کرمانشاه، اهواز، گلستان، بندر عباس، گیلان، بوشهر، لرستان، بیرجند، مشهد، تبریز، مازندران، همدان، زاهدان، شهیدصدوقی یزد، سمنان، قزوین، کاشان، کردستان، قم و دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6090410

دیگر خبرها

  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری» + مراحل گزینش و مدارک امتیازآور
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون آموزگاری»
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان «آزمون‌ آموزگاری»/ مراحل گزینش و مدارک امتیازآور