Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: یکی از مطالبات مهم شورا ساماندهی وضعیت کارگران روزمزد است و دراین‌باره سه‌نقطه موقت برای طرح ساماندهی این کارگران در سطح شهر در نظر گرفته‌شده است. - اخبار استانها -

عبدالله جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با تأکید بر همراهی مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی در جهت ساماندهی وضعیت کارگران و جلوگیری از تجمع آن‌ها در میادین اظهار داشت: شهرداری در اجرای این طرح به‌خوبی واردشده و برنامه‌هایی را در دست اقدام دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم و پذیرفته‌شده شورای اسلامی قم، ساماندهی وضعیت کارگران روزمزد است و دراین‌باره پیگیری لازم را داریم، افزود: سه‌نقطه موقت برای طرح ساماندهی این کارگران در سطح شهر در نظر گرفته‌شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر آماده شود، برای فاز دوم نیز راهکار تثبیت انجمن صنفی این است که ساختمانی موقت از طرف مدیریت شهری تأمین و اجاره شود تا بتوان این سه‌نقطه موقت را مدیریت و ساماندهی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: شهرداری، زمین در مرکز هسته‌ای شهر ندارد و تأمین آن با دشواری‌هایی همراه است، اما آمادگی لازم وجود دارد که هر کجا زمین مناسب و مطلوبی وجود داشته باشد، آن را در اختیار این طرح قرار دهیم.

وی با تأکید بر اینکه عملیاتی شدن تأمین زمین باید به‌صورت لایحه مطرح شود، چراکه تأمین آن شرایط خاص و در تملک یا واگذاری نیز قواعد ویژه‌ای وجود دارد، ابراز کرد: بر اساس قانون، تمامی املاکی که در اختیار شهرداری است، اموال به شمار رفته و باید با حفظ مالکیت در اختیار مجموعه‌ای قرار بگیرد یا با قیمتی مناسب واگذار شود، این مباحث درازمدت است و در شرایط فعلی باید برای دوره‌ای کوتاه‌مدت، مشکل کارگران را هر چه سریع‌تر رفع کنیم.

جلالی خاطرنشان کرد: شورا و مدیریت شهری علاقه‌مند به شکل‌گیری مجموعه‌ای منسجم و درشان کارگران است و از خدمات شهری تقاضا داریم با بانک اطلاعاتی املاک وارد مذاکره و زمینی مناسب انتخاب شود و هرچند این ساماندهی دارای فرآیندی است، اما به دنبال راهکار باشیم تا زمین شناسایی شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: مکانی برای ساماندهی کارگران ساختمانی در قم در نظر گرفته شود‌کارگران ساختمانی در قم ساماندهی می‌شوند/اختصاص مکانی برای ساماندهی کارگرانخبری خوش برای کارگران ساختمانی در قم / ساخت مجتمعی برای ساماندهی کارگران

وی توسعه خدمات الکترونیک به شهروندان را در پیشگیری از شیوع کرونا مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این عرصه پایه و اساس مهمی در شکل‌گیری و ارائه خدمات است و شورای پنجم نیز دو هدف مهم در خدمات الکترونیک و شهر هوشمند را در دستور کار خود داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: شورای شهر در جهت تحقق اهداف در سال 97 موافقت کرد که سازمان فاوا در شهرداری شکل بگیرد و یک منابع برای این ظرفیت و تشکیلات مستقل ویژه شهر هوشمند ایجاد شود.

وی با بیان اینکه سازمان فاوای شهرداری قم، ظرفیتی مهم در تحقق خدمات الکترونیک و شهر هوشمند به شمار می‌رود و در این مدت در حال فعالیت و اقدامات مهمی را به سرانجام رسانده است، گفت: یکی از مسائل مهم در مدیریت شهری و از دغدغه‌های شهروندان، الکترونیکی کردن صدور پروانه‌های ساختمانی است، چراکه دریافت آن با اتلاف وقت و رفت‌وآمدهای زیاد همراه بوده و مدیریت شهری بنا دارد صدور مجوز به‌صورت الکترونیکی را به‌طور کامل به نتیجه برساند.

جلالی یکی از ظرفیت‌های مهم را داشتن فیبر نوری مستقل برای شهرداری قم در تمام سطح شهر دانست و افزود: این ظرفیت، شهر قم را متمایز از بسیاری از شهرهای کشور کرده است، اخیراً نیز با یکی از اپراتورهای کشوری قراردادی انجام شد تا سرمایه‌گذاری هنگفتی در قم شکل بگیرد و بتوانیم فضای بهتری را برای خدمات ارائه دهیم.

وی در خصوص راه‌اندازی سامانه شفافیت در شهرداری قم نیز بیان کرد: بسیاری از شهروندان اطلاعی از لایحه بودجه شهرداری و تعرفه عوارض نداشتند، به همین دلیل با ایجاد سامانه شفافیت، لوایح و مصوبات و سرفصل بودجه و تعرفه عوارض در آن بارگذاری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: هنوز در ابتدای راه هستیم و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و در تلاشیم خدمات الکترونیک و شهر هوشمند را بپیمائیم تا شهروندان با کمترین مراجعات به مجموعه مدیریت شهری، بیشترین خدمات را دریافت کنند.

انتهای پیام/457/ ع

R7854/P/S6,62/CT1 بیشتر بخوانید... مصرف گاز سی ان جی در استان قم بالاتر از متوسط کشوری است باغ پرندگان قم تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد ۸۸۹ پروژه شهری تا پایان امسال در قم افتتاح می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مصرف گاز سی ان جی در استان قم بالاتر از متوسط کشوری است باغ پرندگان قم تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد ۸۸۹ پروژه شهری تا پایان امسال در قم افتتاح می‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۲ اختصاصی|نحوه ورود و خروج عراقی‌ها به ایران اعلام شد ۳ معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است ۴ تساوی جنجالی گل ریحان البرز با بادران تهران در کرج؛ استقلالی‌های سابق به جان هم افتادند ۵ فرمانده مرزبانی ناجا: ۸۷۵۵ کیلومتر از مرزهای ایران ‌با سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی ‌هوشمندسازی می‌شود ۶ کرونا حریف مهربانی فارسی‌ها نیست/ بخشش ۱۲۷ میلیارد تومان اجاره بهاء ۷ گفت‌وگو| در شهرهای استان مرکزی خبری از پیشگیری و مقابله با کرونا نیست ۸ گزارش| کرونا شانه به شانه مردم خراسان‌جنوبی می‌تازد و قربانی می‌گیرد‌‌ مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| ‌ناگفته‌هایی از ‌‌عملیاد ماندگار مرصاد /‌ تنگه "چهار زبر" چگونه ‌قتلگاه ‌منافقین شد؟ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با قدیمی‌ترین امام جمعه کشور / روایت آیت‌الله نورمفیدی از ‌نخستین نماز جمعه گرگان‌ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از اجاره‌‌های سرسام‌آور در قزوین/ ‌مستاجران خانه به دوش به حاشیه شهر می‌روند علت افزایش ۳۰۰ درصدی بستری مبتلایان کرونا در خراسان رضوی چیست؟ مهمترین اخبار تسنیم اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ماهان/ نقاب واژه بر قانون جنگل امکان فروش ۶۰درصد سهام عدالت برای همه بعد از عید غدیر خم سلیمی: آقای" روحانی"، علیه گران‌فروشی که اتفاقاً بخشی در دولت است اقدام کنید رئیس‌جمهور و وزرا برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس بیایند/ هیئت رئیسه پارلمان پیگیری کند افزایش ۳.۲درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور/ بارش باران در محورهای ۲ استان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر قم کارگران ساختمانی در قم برای ساماندهی کارگران خدمات الکترونیک مدیریت شهری شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد

به گزارش قدس از خلیل آباد، محمد رضا خوشنویس ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر در جمع کارگران نمونه بخش‌های خصوصی شهرستان که با حضور رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد برگزار شد اظهار کرد: زحمات دست‌های پر مهر کارگران قابل ستایش است و اگر تلاش و کوشش کارگران نباشد اموارات جامعه پیش نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه کارگران سربازان جبهه اقتصادی هستند افزود: بنده به عنوان نماینده عالی دولت و فرماندار شهرستان با تمام وجود در خدمت کارگران هستم و در جهت رفع مشکلات آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهم داشت.

خوشنویس با تاکید بر اینکه کارفرمایان بیمه کارگران را جدی بگیرند گفت: افزایش سطح آموزش کارگران در هر سطوحی مورد توجه کارفرمایان باشد و سعی کنند توانمندی و سطح آگاهی در مجموعه خود را بالا ببرند.

وی نیز در خصوص بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: موضوع بیمه کارگران ساختمانی در دست شهرستان نیست اما با انجام مکاتبه با مدیران استان موضوع را پیگیری می‌کنم.

فرماندار خلیل آباد با بیان ایبنکه در حال حاضر ۲۵۰ نفر بیمه کارگران ساختمانی در شهرستان هستند افزود: برای افراد باقیمانده که ۱۵۰ نفر هستند، موضوع بیمه کارگران ساختمانی این افراد دنبال می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های شهرستان را تشکیل هیات‌های اندیشه ورز نام برد و گفت: در هیات‌های اندیشه ورز افراد مختلف و اقشار مختلف از جمله در حوزه جوانان، بانوان و ایثارگران تشکیل خواهد شد که از عضویت یک نفر کارگر در این هیات استقبال خواهیم کرد.

وی منویات رهبری را با توجه به شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم را مورد توجه قرار داد و افزود: همه می‌توانیم در کنار هم بر مشکلات فایق آییم.

همچنین در ابتدای این جلسه حمید رضا صدیقی رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد در گزارشی به فعالیت‌های حوزه کار و کارگری پرداخت و گفت: شهرستان خلیل آباد با داشتن ۱۴ تشکل کارگری و یک انجمن صنفی و نیز کانون بازنشستگان کشوری دارای ۲ هزار ۷۵۰ کارگاه است که در کارگاه‌ها بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر بیمه شده هستند.

در ادامه از۲۰ کارگر واحدهای این شهرستان که به عنوان کارگران نمونه معرفی شده بودند تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار: حسین نوری

دیگر خبرها

  • زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • قانون اصلاحی بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی ابلاغ شد
  • افزایش ۳۰۰ نفری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در کردستان
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند