Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-پنجم مرداد همزمان با یادروز عملیات غرور آفرین مرصاد، برگ زرینی در دفتر گنجینه جهاد و شهادت تویسرکان است و با توجه به تقدیم همزمان ۳۸ شهید در این عملیات؛ پنجمین روز مردادماه، "روز تویسرکان" نام گرفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تویسرکان، پنجم مردادماه همزمان با یادروز عملیات غرور آفرین مرصاد، برگ زرینی در دفتر گنجینه جهاد و شهادت تویسرکان ترسیم شده و با توجه به تقدیم همزمان 38 شهید در عملیات مرصاد و در این روز، پنجم مردادماه، "روز تویسرکان" نام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان تویسرکان به گواه اسناد متعدد و متنوع تاریخی، فرهنگی و اجتماعی از پیشینه درخشان تمدن برخوردار است و در روز پنجم مردادماه در 150 سال قبل، اولین نماز جمعه در آن برگزار شده که یکی دیگر از دلایل انتخاب پنجم مردادماه به عنوان"روز تویسرکان" است.

در اسناد و کتاب‌های تاریخی، قدمت مدنیت و تاریخ تویسرکان، چندین هزار سال قبل عنوان شده اما یکی از محکمترین دلایل وجود تاریخ و تمدن بالنده در تویسرکان در نزدیک به‌‌سه هزار سال قبل، وجود بارگاه حبقوق نبی(ع) در تویسرکان است که بیش از  هفتصد و سه سال قبل از میلاد حضرت مسیح(ع) و می زیسته و بخشی از زندگی آن حضرت در تویسرکان سپری شده است.

شهرستان تویسرکان 753 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 38 نفر از آنها در روز پنجم مردادماه و در عملیات مرصاد به یاری دین خدا و دیدار شور انگیز وی شتافتند.

سپهبد شهید "علی صیادشیرازی" که یکی از مهمترین عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات پیرزمندانه مرصاد بود در بخشی از خاطرات خود از این عملیات به حضور پر سرعت و قدرتمندانه رزمندگان تویسرکانی و نیروهای سپاه انصارالحسین(ع) در خط مقدم نبرد اشاره می‌کند و از آنها با عنوان ملائکه و فرشتگان آسمانی که بر سر دشمن نازل شدند، یاد می‌کند.

گزارش ویدئویی| ‌ناگفته‌هایی از ‌‌عملیاد ماندگار مرصاد / استراتژی شهیدان صیاد شیرازی و همدانی در طرح‌ریزی نبرد / تنگه "چهار زبر" چگونه ‌قتلگاه ‌منافقین شد؟عملیات مرصاد به روایت سردار فضلی: منافقین به خیال خود می‌خواستند امام را شهید و کار جمهوری اسلامی را یکسره کنندرادیو سریالی درباره "مرصاد" ساخت/ پخش از دو شبکه

پس از پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران، به یکباره و ناگهان سازمان مجاهدین خلق و منافقان کوردل با حمایت همه جانبه رژیم بعث و صدام با هدف تصرف دوروزه تهران از غرب کشور داخل خاک ایران شدند و به دلیل غافلگیرانه بودن حمله آنها، نیروهای نظامی و دفاعی در ساعات اولیه حمله در مقابل آنها نبودند اما فرشتگان آسمانی تویسرکان خود را به تنگه چهار زبر رساندند تا نقش بی‌بدیل رزمندگان و شهدای تویسرکانی در تاریخ درخشان جهاد برای همیشه ماندگار شود.

نقش بی‌بدیل رزمندگان تویسرکانی در «مرصاد»

امام جمعه تویسرکان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان نقش بی‌بدیل رزمندگان تویسرکانی در عملیات غرورآفرین و پیروزمندانه مرصاد را غیرقابل انکار و یک سند ماندگار افتخار برای این شهرستان دانست و اظهار داشت: اگر رزمندگان تویسرکانی همراه دیگر همرزمان خود به موقع و به‌صورت موثر در مقابل منافقین حضور پیدا نمی‌کردند، شهرهای کرمانشاه و همدان سقوط میکرد و فاجعه‌ای عظیم رخ می‌داد.

حجت الاسلام مرتضی موحدی شهادت 38 ستاره آسمانی تویسرکان را نماد دلبستگی و اعتقاد راسخ مردم تویسرکان به اسلام و انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: بخش عمده شهدای تویسرکانی عملیات مرصاد در سنین جوانی و حتی نوجوانی قرار داشتند اما وصیت نامه‌های آنها سرشار از مضامین عرفانی، ملکوتی و معنوی است که درک آنها برای هر کسی میسر نیست.

امام جمعه تویسرکان بیان کرد: تویسرکان در 150 سال پیش اولین نماز جمعه خود را اقامه کرده و این موضوع نیز نشان از ریشه دار بودن تدین و اعتقادات عمیق اسلامی در مردم تویسرکان دارد.

وی تصریح کرد: بارگاه حبقوق نبی(ع) به‌عنوان نماد درخشان تاریخ و تمدن و فرهنگ و معنویت تویسرکان باید خیلی پیشتر از این‌ها سامان دهی می‌شد و امیدواریم طرح جامع توسعه آن هر چه زودتر اجرایی شود.

برنامه‌های روز «تویسرکان» امسال بیشتر مجازی برگزار می‌شود

فرماندار تویسرکان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه روز تویسرکان را به هفته تویسرکان تبدیل کرده‌ایم اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا بخش زیادی از مراسم و آئین‌های مخصوص روز تویسرکان برگزار نمی‌شود اما سعی شده با طراحی برنامه‌های جذاب و متنوع از فضای مجازی بیشترین بهره‌وری برای بزرگداشت "روز تویسرکان" ایجاد شود.

سید رسول حسینی از برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای تویسرکان و فضا سازی شهر با استفاده از تصاویر شهدای تویسرکانی مرصاد خبر داد و بیان کرد: هماهنگی‌های لازم برای پخش برنامه‌های ویژه "روز تویسرکان" با صدا و سیمای مرکز همدان صورت گرفته و شاهد برنامه‌های متنوع در این بخش خواهیم بود.

وی روز تویسرکان را فرصتی مغتنم و بی بدیل برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندیهای تویسرکان در بخش‌های مختلف صنایع دستی، جذابیتهای گردشگری و ابنیه تاریخی و ظرفیت‌های سرمایه گذاری اقتصادی و صنعتی دانست و تاکید کرد: برنامه‌های روز تویسرکان در هر سال باید به گونه‌ای تدوین و اجرا شوند که تویسرکان را بیش از پیش به مردم ایران زمین معرفی کنند.

فرماندار تویسرکان متذکر شد: شهرستان تویسرکان تا کنون آنگونه که باید و شاید از ظرفیت روش‌های متنوع تبلیغاتی برای معرفی داشته‌های خود استفاده نکرده اما مناسبت‌هایی مانند روز تویسرکان باید نقاط عطفی برای تحقق این امر باشند.

انتهای پیام/749/ی

R41405/P/S6,75/CT7 بیشتر بخوانید... مجاهدت مهاجران عراقی؛ از درخشش سازمان بدر در مرصاد تا مقابله با داعش «قراویز تا مرصاد»؛ روایت هشت سال ایستادگی مردانی از تبار الوند ناگفته‌هایی از ‌عملیات تاریخی مرصاد / استراتژی "شهید صیاد" در مرصاد برای نا‌بودی منافقین چه بود؟ + فیلم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مجاهدت مهاجران عراقی؛ از درخشش سازمان بدر در مرصاد تا مقابله با داعش «قراویز تا مرصاد»؛ روایت هشت سال ایستادگی مردانی از تبار الوند ناگفته‌هایی از ‌عملیات تاریخی مرصاد / استراتژی "شهید صیاد" در مرصاد برای نا‌بودی منافقین چه بود؟ + فیلم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۲ اختصاصی|نحوه ورود و خروج عراقی‌ها به ایران اعلام شد ۳ کرونا حریف مهربانی فارسی‌ها نیست/ بخشش ۱۲۷ میلیارد تومان اجاره بهاء ۴ گزارش ویدئویی| ‌ناگفته‌هایی از ‌‌عملیاد ماندگار مرصاد /‌ تنگه "چهار زبر" چگونه ‌قتلگاه ‌منافقین شد؟ ۵ فرمانده مرزبانی ناجا: ۸۷۵۵ کیلومتر از مرزهای ایران ‌با سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی ‌هوشمندسازی می‌شود ۶ چگونه پیگیر حق بیمه دوره سربازی برای ‌سابقه خدمتی شویم؟ ۷ گزارش| خودنمایی گوشت قرمز در ویترین مغازه‌ها با طعم تلخ گرانی/ دلالان دام‌های زنده را قاچاق می‌کنند ۸ گفت‌وگو| در شهرهای استان مرکزی خبری از پیشگیری و مقابله با کرونا نیست مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| ‌ناگفته‌هایی از ‌‌عملیاد ماندگار مرصاد /‌ تنگه "چهار زبر" چگونه ‌قتلگاه ‌منافقین شد؟ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با قدیمی‌ترین امام جمعه کشور / روایت آیت‌الله نورمفیدی از ‌نخستین نماز جمعه گرگان‌ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از اجاره‌‌های سرسام‌آور در قزوین/ ‌مستاجران خانه به دوش به حاشیه شهر می‌روند علت افزایش ۳۰۰ درصدی بستری مبتلایان کرونا در خراسان رضوی چیست؟ مهمترین اخبار تسنیم اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ماهان/ نقاب واژه بر قانون جنگل امکان فروش ۶۰درصد سهام عدالت برای همه بعد از عید غدیر خم سلیمی: آقای" روحانی"، علیه گران‌فروشی که اتفاقاً بخشی در دولت است اقدام کنید رئیس‌جمهور و وزرا برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس بیایند/ هیئت رئیسه پارلمان پیگیری کند افزایش ۳.۲درصدی تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور/ بارش باران در محورهای ۲ استان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای تویسرکان ناگفته هایی گزارش ویدئویی پنجم مردادماه عملیات مرصاد روز تویسرکان چهار زبر بی بدیل سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • مرمت پل خاتون کرج تا آخر امسال تمام می‌شود
  • ببینید | روایتی از آنچه در جلسه آغازین دور جدید دادگاه منافقین گذشت
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان
  • نظر رهبر انقلاب درباره اهمیت تاریخی و راهبردی عملیات وعده صادق
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق