Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت، برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز اختصاص داده شد.

محمد هادی هاشم پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه با پیگیری‌های متعدد مجوز انتشار اوراق مشارکت برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی بانک مرکزی، صادر شد، اظهار کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل بند "د" تبصره ۵ بودجه سال ۱۳۹۸ کشور و با تضمین بانکی؛ برای توسعه زیرساخت‌های عمومی حمل و نقل شهری شیراز اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا و چالش‌های اقتصادی حاکم بر کشور که مسیر تحقق اعتبارات بودجه با دشواری‌هایی رو به رو است، تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه توسعه فعالیت‌ها و تکمیل چرخه حمل و نقل عمومی شیراز حیاتی است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه عبور مطمئن از تنگناهای مالی برای توسعه شهر از مسیر تلفیق اقتصاد شهری و اقتصاد اسلامی میسر خواهد شد، عنوان کرد: تأمین منابع مالی ابر پروژه‌های شهری همچون مترو و تجهیز، توسعه و مناسب سازی ناوگان اتوبوسرانی، از محل توسعه و تحصیل ابزارهای مالی یکی از مهم‌ترین راهکارهایی است که می‌تواند در شرایطی که کشور تحت تأثیر پیامدهای حاصل از چالش‌های مالی قرار گرفته است، راهگشا باشد.

وی گفت: مشارکت پذیری و برخورداری از مؤلفه‌های بانکداری اسلامی همواره در نزد مردم و مشتریان بازار سرمایه با اقبال مواجه بوده است.

هاشم پور ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تولید اتوبوس در کشور با شیب نزولی مواجه شده، از این رو استفاده از انتشار اوراق مشارکت با هدف توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز بسیار اثرگذار خواهد بود و به عنوان یک سیاست نوین مالی که دارای توجیهات اقتصادی است، می‌تواند انتفاع شهر، شهروندان و خریداران اوراق را به همراه داشته باشد.

توسعه خط دو قطار شهری

وی با تاکید بر اهتمام جدی مدیران شهری شیراز برای توسعه خط دو قطار شهری از تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه خط دو مترو شیراز خبر داد و اظهار کرد: با توجه به آغاز مراحل ساخت خط دو متروی شیراز، فعال سازی انتشار اوراق مشارکت و استفاده از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از ظرفیت مالی این اوراق در دستور کار قرار گرفت که با ارائه تضمین بانکی مورد نیاز، مجوز انتشار از سوی بانک مرکزی صادر شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با تاکید بر نقش فزاینده و کارآمد انتشار اوراق مشارکت در تأمین اعتبارات لازم جهت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی افزود: انتشار و فروش اوراق مشارکت به عنوان یک سیاست هماهنگ مالی و پولی، می‌تواند نقش بسزایی در کارایی این ابزار در کنترل تورم بین زمانی و افزایش نقدینگی منابع مالی شهری داشته باشد به عبارت دیگر مقایسه روند انتشار و فروش اوراق با آمارهای مربوط به رشد نقدینگی و تورم؛ طی دورهای مختلف نشان می‌دهد که استفاده از این ابزار از یک کارایی نسبی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه تعهد بازپرداخت سود این اوراق به طور مساوی برعهده دولت و شهرداری شیراز است، عنوان کرد: سود علی‌الحساب این اوراق هر سه ماه یک بار قابل واریز خواهد بود ضمن آنکه سود و اصل این اوراق نیز در سر رسید قابل دریافت خواهد بود.

هاشم پور با تاکید بر رویکرد مدیریت شهری شیراز در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی افزود: این همدلی در میان شهرداری و شورای اسلامی شیراز وجود دارد و اجازه نخواهیم داد مشکلات اقتصادی خللی در روند تکمیل، تجهیز و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز ایجاد کند و تلاش می‌کنیم تا با تأمین اعتبارات مورد نیاز زیرساختی در جهت دستیابی شیراز به مؤلفه‌های بهبود زیست شهری و توسعه یافتگی گام برداریم.

کد خبر 435563

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اوراق مشارکت توسعه حمل و نقل عمومی شیراز کلانشهر شهر شهروند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی میلیارد تومان اعتبار انتشار اوراق مشارکت شهرداری شیراز ۵۰۰ میلیارد برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل گفت: از محل اعتبارات وزارت کشور سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رونق اقتصاد دانش بنیان به ۲۵ استان کشور به ویژه اردبیل اختصاص یافت. - اخبار استانها -

یوسف عباسپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در اردبیل، با اشاره به اینکه استان اردبیل با ارتقای 22 پله ای در توسعه اقتصاد دانش بنیان در سال گذشته در صدر استان‌های کشور قرار گرفت، اظهار داشت: اعتبار ویژه وزارت کشور برای رونق اقتصاد دانش بنیان در اختیار استان‌ها قرار گرفت که در زمینه اردبیل توانست با برنامه‌ریزی درست و مدون گام های اساسی را در راستای توسعه اقتصاد دانش محور بردارد.

وی گفت: ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان اردبیل که ریاست آن بر عهده استاندار اردبیل و دبیرخانه آن بر عهده پارک علم و فناوری اردبیل است توانست رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور در سال گذشته را کسب کند.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل خاطرنشان کرد: مطابق دستورات مقام معظم رهبری در تهیه و تدوین نقشه راه دانش بنیان کردن اقتصاد ملی و برنامه عملیاتی کردن آن وزارت کشور، آئین نامه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین وزارت کشور را به استانداران صادر و ساز و کار اجرای آن را نیز ابلاغ کرد.

عباسپور بیان کرد: این اقدام سبب شد تا حرکتی فراگیر و نظام‌مند در زمینه اقتصاد دانش بنیان در کشور ایجاد شده و فعالیت های گسترده و مفیدی را در استان‌ها مختلف شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در ادامه این مسیر شاخص های جدید و به روز رسانی شده به منظور ارزیابی استان ها تهیه و استان ها در سال 1402 نیز ارزیابی شدند.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: گزارش ارزیابی عملکرد استان ها در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان مروری بر دستاوردها و پیشرفت های حاصل شده در ترویج و توسعه اقتصاد دانش بنیان در هر یک از استان ها را ارائه می دهد.

عباسپور تصریح کرد: این گزارش ابتکارات و پروژه‌های اجرا شده توسط ستاد اقتصاد دانش بنیان استان را برای حمایت از دوره گذار فعلی به اقتصاد دانش بنیان در آن استان را برجسته می کند و تأثیر این تلاش ها را بر بخش های مختلف از جمله فناوری، آموزش و صنعت نشان می دهد.

وی اضافه کرد: همچنین در این گزارش ها شاخص های کلیدی عملکرد برای ارزیابی اثربخشی فعالیت های بازیگران اقتصاد دانش بنیان ارائه شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: در این ارزیابی ها در نهایت استان اردبیل بهترین عملکرد ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را در بین استان های کشور کسب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • تغییر و تحول در ناوگان حمل و نقل شهری یزد
  • خروج اتوبوس‌های با عمر بالا از ناوگان شهری یزد
  • نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سنگاپور
  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • به زودی؛ آغاز خدمات دهی اتوبوس‌های عمومی به شهروندان کارون+فیلم
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • جذب حدود ۹ میلیارد ریال حمایت مالی و تشویقی از تعاونی‌های آذربایجان‌غربی
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور