Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه قضایی و فناوری و انفورماتیک دادگستری کل خوزستان در حاشیه آیین آغاز به کار سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دزفول به خبرنگار ایرنا گفت: امروز چهل و نهمین دفتر خدمات قضایی الکترونیک استان خوزستان در دزفول بهره برداری شد.

ناصر حجاریان تسهیل ارائه خدمات قضایی به مردم را هدف اصلی راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی عنوان کرد و افزود: این دفاتر با صرفه جویی در هزینه‌ و وقت مردم باعث افزایش سرعت، دقت و سلامت کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دسترسی مردم به دادگستری با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی مطلوب‌تر می‌شود، اظهارداشت: پرسنل دادگستری با راه اندازی دفاتر قضایی با فراغ بال بیشتر می‌توانند به مردم خدمات رسانی کنند.

معاون توسعه قضایی و فناوری و انفورماتیک دادگستری کل خوزستان تقسیم کار و بهینه سازی فعالیت‌ها در دادگستری را از مزایای راه اندازی دفاتر قضایی الکترونیک عنوان کرد و افزود: تاکنون مشکل خاصی درخصوص فعالیت این دفاتر نبوده البته شبکه‌ها و ارتباطات کند بودند که این مشکل برطرف شد.

وی دادرسی الکترونیک را اولویت نخست معاونت فناوری دادگستری دانست و گفت: دادرسی الکترونیک موجب پیاده سازی امور شعب دادگستری بدون کاغذ می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان دزفول نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دفتر الکترونیک قضایی خدماتی نظیر پذیرش، ثبت و ارسال کلیه امور قضایی شامل دادخواست، شکواییه، اظهارنامه، دعوای مالی، دعوای اموال و مالکیت خانوادگی و دیگر موارد قضایی را به شهروندان ارائه می‌دهد.

محمدیار ممبینی افزود: دادخواست و شکواییه شهروندان بعد از ثبت در دفتر قضایی بر روی کارتابل قضات قابل مشاهده است و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این دفتر سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دزفول است، بیان کرد: ۶ نفر در این دفتر قضایی مشغول به کار خواهند شد.

محمد رضا حاتمی نسب مدیر این دفتر قضایی نیز گفت: برای راه اندازی و خرید تجهیزات این دفتر حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دزفول در خیابان جهاد در نزدیکی خیابان امام خمینی(ره) راه اندازی شده است.

برچسب‌ها دادگستری دزفول

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری دزفول دادگستری دزفول سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان دزفول راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این فرد قربانیان خود را از بین خانواده های زندانیان انتخاب می کرد و با این ادعا که در دادگستری نفوذ دارد و می تواند مرخصی برای مددجویان زندان بگیرد ، از آنان کلاهبرداری می کرد و بین 20 تا 30 میلیون تومان از هر فرد پول می گرفت.
حیدر آسیابی درباره نحوه شناسایی و دستگیری این  کارچاق کن گفت:  مبارزه با فساد به ویژه افرادی که آبروی دستگاه قضایی را خدشه دار می کنند یکی از برنامه های مستمر  دادگستری استان است  و در همین راستا علاوه بر پایش محیط های بیرونی و فضای داخلی حوزههای قضایی استان ، کارچاق کن ها و کارشناسان متخلفانی که سالهای گذشته دستگیر شده اند نیز،  دوره ای پایش می شوند    تا از جرایم احتمالی دوباره آنها جلوگیری شود .
حیدر آسیابی افزود: کارشناسان حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری استان در یکی از همین رصدها، متوجه رفت و آمدهای مشکوک این کارچاق  که چند سال پیش دستگیر و دوره محکومیت خود را گذرانده بود ، شدند و پس از چند ماه رصد،  از  فعالیت های مجرمانه او پرده برداشتند.
وی ادامه داد: این فرد دستگیر شده و با صدور قرار بازداشت موقت ، فعلا در زندان است .
رئیس کل دادگستری گلستان بار دیگر به مردم توصیه کرد: فریب مدعیان نفوذ در دستگاه قضایی را نخورند و با اعتماد به این افراد علاوه بر این که فرصت دفاع قانونی در فرآیند رسیدگی پرونده های خود را از دست ندهند ،  خسارت مالی هم نبینند.
تلفن گویای 1580  حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گلستان در طول شبانه روز ، آماده دریافت گزارش های مردمی درباره متخلفان و کارچاق هاست.

دیگر خبرها

  • دستگیری کارچاق کن سابقه دار در گرگان
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت