Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل در نشست اعضای ستاد بازآفرینی شهری در اردبیل گفت: با سازوکار‌های اجرایی مشخص در محلات هدف طرح‌های مختلفی در حال اجراست که با استقبال ساکنان منطقه نیز روبرو شده است.

او ضرورت جمع‌آوری و امحای اصولی نخاله‌ها و پسماند‌ها را در این مناطق یادآور شد و افزود: در سفر اخیر معاونین وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا بخشی از اعتبارات برای اجرای طرح‌های زیرساختی به ویژه بهسازی و آسفالت کوچه‌ها و معابر و کمک به دستگاه‌های خدمات‌رسان برق، آب و گاز در سرویس‌دهی به این مناطق تامین شده و به استان ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اردبیل به همکاری خوب راه و شهرسازی استان در اجرای این طرح‌ها و قول مساعد معاونین وزیر راه و شهرسازی برای حل مشکلات مناطق هدف در توانمندسازی و بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: با مدیریت درست قرار شد تسهیلات بافت فرسوده و همچنین بهسازی سکونتگاه‌های غیررسمی تا ۳ هزار واحد با نرخ سود پائین به متقاضیان پرداخت شود که در کنار این امر در قالب کمیته استانی صدور اسناد مالکیت به ساکنان این مناطق نیز اجرایی می‌شود.

لطف‌اللهیان بیان کرد: ما در صدور پروانه ساخت در این مناطق محروم مجوز رایگان عرضه می‌کنیم و سازمان نظام مهندسی هزینه طراحی و ساخت و نظارت را نیز تا ۵۰ درصد تعدیل می‌کند.

او ادامه داد: در این سفر در کنار احداث مدرسه، مسجد، پارک و سایر نیازمندی‌های اهالی قرار شد شهرداری نیز با تامین قیر مورد نیاز از سوی راه و شهرسازی آسفالت معابر را در فصل کاری انجام دهد.

بهترین کاربری را برای پادگان اردبیل ارائه کردیم

شهردار اردبیل گفت: در بازدیدی که به همراه معاون وزیر از پادگان ارتش داشتیم قرار شد مساحت پادگان حفظ و بهترین کاربری برای این مجموعه تصویب و تائید شود.

لطف‌اللهیان به مراحل انتقال پادگان اشاره کرد و گفت: بعد از انجام مراحل استانی قرار است از طریق دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی در این زمینه تصمیم‌گیری شود تا تغییر کاربری به شکل قانونی و با ملاحظات ترافیکی انجام شده و کاربری‌های عمومی و پشتیبان مدنظر قرار گیرد.

او اظهار کرد: با وعده معاون وزیر راه و شهرسازی قرار است سهم خوبی به نفع شهر در این پادگان برای اجرای طرح‌های مختلف در نظر گرفته شود تا ما امسال بتوانیم مقدمات کار را برای طرح‌های مصوب در این پادگان آغاز کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پسماند شهری بازآفرینی شهری سکونتگاه غیررسمی صدور پروانه راه و شهرسازی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه بزرگداشت مقام معلم فقط به بهانه یک روز و ۱۲ اردیبهشت نیست گفت،: همه موظفیم برای تکریم این مقام همه روزه تلاش کنیم.

وی با عنوان اینکه معلم تا پایان عمر معلم است، ادامه داد: اینکه در هفته معلم به پیشکسوتان عددی داده نمی‌شود قابل تحمل است و باید این مسئله زیربنایی اصلاح شود.

احمدی با بیان اینکه معلم عامل توسعه است و اگر قرار باشد تحولی اتفاق بیفتد منشأ آن از انسان و آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اگر جامعه به معلم بها بدهد آینده کشور را ساخته است و برای نظام تعلیم و تربیت چند عنصر از جمله فضای آموزشی، کتاب و بودجه و مهم‌تر از همه معلم نیاز است.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رکن اساسی برای اجرای تحول است و معلمی که باور داشته باشد رکن این محور خواهد بود.

احمدی گفت: در برنامه تحولی اقدامات خوبی را شروع کردیم و اتفاقات بزرگی در سه سال گذشته رقم خورده است و تأسیس سازمان ملی تربیت کودک از اقدامات مهم است.

وی با بیان اینکه اکنون مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در اختیار سازمان دیگری بودند و به گونه‌ای خاص آموزش می‌دادند ادامه داد این در حالی که در هیچ جای دنیا بخشی از آموزش در اختیار وزارتخانه دیگر و بخشی در اختیار آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه ۷ میلیون کودک زیر ۷ سال در کشور وجود دارد گفت: برای این تحول باید رتبه بندی رخ می‌داد و الحمدلله نظام رتبه‌بندی معلمان انجام شد.

احمدی با عنوان اینکه رتبه و درجه در نظام رتبه بندی مهم نیست، گفت: اساسنامه نهضت سوادآموزی در برنامه هفتم تغییر پیدا خواهد کرد افزوده برای معلمان فعال در مدارس غیردولتی نیز مصوبه گرفته شده است و قانون شدید اعلام می‌کند که در مدارس غیر دولتی و باید قانون کار کامل پرداخت شود.

معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون بودجه سال جاری رقمی برای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، همچنین برای جذب ۲۰۵ هزار نیروی انسانی سهمیه گرفته شده است.

وی ساماندهی باباهای مدرسه و نیروهای خدماتی را از برنامه‌های مهم ذکر کرد.

کد خبر 6097942

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • ساماندهی و بهسازی بلوار شهید دشتی در دست انجام است
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود