Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دکترای ویروس شناسی گفت: واکسیناسیون افراد در برابر کرونا موجب می‌شود تا سطح ایمنی در بین جمعیت بالا برود، اما بعید است تا فصل پاییز این واکسن در دسترس عموم قرار بگیرد.

شراره مقیم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از فرضیه‌های سازمان بهداشت جهانی درباره کرونا این است که با توجه به شیوع گسترده آن و تبعیت نکردن از الگوی رفتاری سایر ویروس‌های تنفسی فصلی، احتمال دارد این ویروس در بین جمعیت باقی بماند تا اینکه سطح ایمنی افراد جامعه به تراز بالایی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ویروس سارس سال ۲۰۰۲ پدیدار شد و سال ۲۰۰۳ از میان رفت، اما قدرت انتقال ویروس کرونا زیاد و جمعیت نیز نسبت به آن حساس است. به همین خاطر فرض بر این است که پاندمی ویروس کرونا به عنوان یک ویروس تنفسی فصلی و همزمان با آنفلوانزا تا چند سال دیگر نیز در گردش باشد، تا اینکه سطح آنتی بادی و ایمنی در جمعیت به حدی بالا برود که کرونا به یک ویروس بدون علامت تبدیل شود و در بین جمعیت از بین برود.

این دکترای ویروس شناسی افزود: واکسیناسیون افراد در برابر کرونا موجب شده تا سطح ایمنی از این طریق در جمعیت بالا برود؛ در این بین واکسینه کردن افراد مسن و گروه‌های پرخطر اهمیت زیادی دارد.

مقیم تصریح کرد: هنوز مشخص نیست وضعیت تولید آنتی بادی بدن در گروه‌های پر خطر و افراد مسن به چه نحو است، اما به طور کلی افراد مسن نسبت به افراد جوان در واکنش به واکسن برای تولید آنتی بادی ضعیف‌تر هستند و هنوز مشخص نیست که واکسن تا چه میزان در این گروه از جمعیت ایمنی ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: چنانچه افراد جوان را واکسینه کنیم سطح ایمنی در جمعیت بالا می‌رود و موجب می‌شود تا ویروس در جمعیت ضعیف شده و گروه‌های پر خطر و آسیب پذیر مصون بمانند.

این دکترای ویروس شناسی به زمان در دسترس بودن واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: خوشبینانه‌ترین حالت در اختیار داشتن واکسن کرونا سال ۲۰۲۱ است و بعید است که تا فصل پاییز این واکسن در دسترس عموم قرار بگیرد.

مقیم با بیان اینکه در حال حاضر بعضی از واکسن‌های آزمایشی در فاز سه و بعضی در فاز تولید انبوه قرار دارند، اظهار کرد: کارآزمایی بالینی سه فاز دارد که هرکدام از این فازها تعریف خاص خود را دارند. در آخرین مرحله کارآزمایی بالینی، کارایی واکسن بر روی تعداد زیادی افراد بررسی می‌شود که در حال حاضر دو واکسن در این مرحله هستند.

کد خبر 434667

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا انفولانزا واکسن انفولانزا پاندمی کرونا پاندمی کرونا ویروس واکسیناسیون آنفلوآنزا شیوع آنفلوانزا کرونا در جهان آخرین اخبار ویروس کرونا واکسن کرونا واکسن کووید ۱۹ تولید واکسن کرونا ابتلا به کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سطح ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع سیل و آب‌گرفتگی در ۱۳ استان و در پنج روز گذشته، از حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به امدادرسانی در سیل و آب‌گرفتگی از چهارم تا نهم اردیبهشت اظهار کرد: ۱۳ استان از جمله اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، افزود: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند، امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسرو، ۱۹۴ قرص نان و ۵۴۰ کیلوگرم برنج بین افراد متأثر از سیل و آب‌گرفتگی توزیع شد.

کد خبر 748627

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد