Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت از تعیین تکلیف زمان برگزاری آزمون بورد و گواهینامه تخصصی داوطلبان سال ۹۹ از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، جمعی از دستیاران تخصصی سراسر کشور طی روزهای گذشته با ثبت سوژه‌ای در سامانه فارس من خبرگزاری فارس خواستار «حذف آزمون گواهینامه دستیاران سال آخر تخصص پزشکی» شده بودند که این درخواست در مدت زمان کوتاه توانست بیش از 1700 امضا جمع کند؛ بلافاصله پس از ثبت این سوژه خبرنگاران فارس موضوع را از مسوولان وزارت بهداشت پیگیری کردند و اسماعیل ایدنی مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت در این خصوص به فارس گفت که درخواست این داوطلبان توسط مسوولان وزارت بهداشت بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا پس از گذشت چند روز وضعیت این آزمون تعیین تکلیف شده و اسماعیل ایدنی از تعیین تکلیف زمان برگزاری آزمون بورد و گواهینامه تخصصی داوطلبان سال ۹۹ از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داده است.

وی ضمن بیان این مطلب به آخرین تصمیم گیری وزارت بهداشت در خصوص آزمون «بورد» و «گواهینامه تخصصی» داوطلبان سال ۹۹ اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا در کشور و نیاز بخش درمان به تامین نیروهای متخصص در اولین فرصت ممکن و با لحاظ این نکته که استانداردهای آموزشی تا حد امکان مد نظر باشد، پس از رایزنی‌های گسترده و نظرخواهی از افراد صاحب نظر در حوزه آموزش تخصصی و تعامل با معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصمیماتی در خصوص زمان برگزاری این آزمون‌ها مصوب شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس تصمیمات فوق اختیارات ویژه‌ای به گروه‌های آموزشی و دانشگاه‌ها داده شود تا با مدل‌  ساده ابلاغی معاونت آموزشی افراد واجد شرایط فارغ التحصیلی را طی ۲-۳ هفته آینده معرفی و در صورت شروع خدمات واجد دریافت گواهینامه تخصصی خواهند بود.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: آزمون گواهینامه و دانشنامه طبق برنامه‌ریزی زمان‌بندی شده قبلی در انتهای شهریورماه برگزار خواهد شد و افرادی که براساس معیارهای بند ۱ این بخشنامه واجد شرایط دریافت گواهینامه تخصصی نشدند طبق روال قبل می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. همچنین تمامی افراد علاقمند به شرکت در آزمون دانشنامه مطابق روال اعلام شده قبلی در امتحان مذکور شرکت خواهند کرد.

ایدنی گفت: در این فاصله معاونت درمان وزارت بهداشت  تمهیداتی خواهد اندیشید که فارغ‌التحصیلان معرفی شده محل خدمت شان مشخص شده و توزیع شوند. افرادی که خود را به سرعت به محل خدمت تعیین شده معرفی نموده و  طرح خود را شروع کنند در امتحانات شفاهی دانشنامه از مزیت‌هایی بهره مند خواهند شد.

بر اساس اعلام معاونت دانشجویی وزارت بهداشت، ایدنی اظهار کرد: آزمون «گواهینامه»  و «دانشنامه فوق تخصصی» طبق برنامه‌ریزی قبلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت سلامت آزمون آموزش پزشکی ایدنی آزمون گواهینامه دانشنامه تخصصی گواهینامه تخصصی زمان برگزاری وزارت بهداشت تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،، عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه مراسم نکوداشت اساتید نمونه کشوری در گفتگو با خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ یکی از ایمن‌ترین آزمون‌های سراسری بود و یا صحت کامل برگزار شد واقعاً مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه‌های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می‌کنند، نخوردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند.

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل شدند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به که این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان‌ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب نیز گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات‌های تجدید نظر ارجاع می‌شوند و معمولاً برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم.

وی در مورد زمان برگزاری مجدد آزمون سراسری نوبت اول برای آن دسته از داوطلبان سیل‌زده روز پنجشنبه گذشته نیز توضیح داد: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای ابن شهرستان دوباره برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد/ اعلام زمان برگزاری نوبت اول کنکور
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی ۱۴۰۳
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات