Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدتی است در شهر بیرجند، برای خرید یک ۵ کیلو روغن نباتی بالاجبار باید ۳ یا ۴ روغن مایع نیز خریداری شود و مغازه‌داران روغن تک را به فروش نمی‌رسانند؛ همین امر سبب گلایه شهروندان بیرجندی نسبت به عدم نظارت بر رفتار برخی فروشندگان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، در هفته گذشته بود که خبرگزاری تسنیم در بیرجند نسبت به کمبود و گرانی روغن جامد گزارشی با عنوان «بیرجندی‌ها از کمبود "روغن جامد" در بازار گلایه دارند/ نبود نظارت بر قیمت‌ها مردم را سرگردان کرد» منتشر کرد که در بخشی از این گزارش آمده است: مدتی است قیمت روغن جامد در بیرجند افزایش و میزان عرضه آن کاهش یافته؛ برخی واحدها نیز روغن جامد را بالاجبار به‌همراه اقلام دیگر مانند رب گوجه فرنگی، ماکارانی و سایر مواد غذایی به مشتری عرضه می‌کنند که این مسئله گلایه مردم را درپی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها مردم سعی می‌کنند نکات بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی را بیشتر از قبل رعایت کنند و در سطح شهر کمتر حضور پیدا کنند اما آنچه ذهنشان را بیشتر از قبل درگیر کرده گرانی‌های بی‌سابقه است؛ گرانی‌هایی که کار یکی دو روز نیست بلکه هر روز نوبت به یک کالا می‌رسد تا مردم کمبود و افزایش قیمتش را بیش از پیش شاهد باشند.

16 تیر ماه گزارشی مردمی مبنی بر کمبود روغن جامد در شهر با عنوان "نوسانات بازارهای خراسان‌جنوبی دادِ مردم را درآورد/ بی‌برنامگی مسئولان تا چه زمان ادامه دارد؟" را منتشر کرد که در بخشی از این گزارش آمده است: این روزها دغدغه مردم بیرجند علاوه بر کرونا و افزایش قیمت تخم مرغ و مرغ افزایش قیمت و نبود کالایی دیگر به نام روغن جامد است.

کالایی که از روز یکشنبه وقتی اعلام شد نرخ این محصول افزایش قیمت دارد گویا مغازه‌داران بیرجندی هم گوی سبقت را از هم ربوده و این کالا کمیاب شده است. حال مردم مانده‌اند وقتی جنسی گران شده باز صیغه کمیابی آن چه معنی دارد.

قیمت روغن نباتی افزایش نمی‌یابدراه‌اندازی دوباره یک کارخانه روغن نباتی/ 100 کارگر مشغول می‌شوندکارخانه روغن نباتی کرمان شدیدا با کمبود روغن خام و مواد اولیه روبه‌روست

یکی از شهروندان بیرجندی با با بیان اینکه برای خرید 5 کیلویی روغن به یکی از مراکز عرضه خرید سطح شهر بیرجند مراجعه کردم در همان ابتدای صبح پاسخ مسئول نبود روغن جامد بود و این درحالی است که آن واحد عرضه یکی از بزرگترین عمده‌فروشی‌های شهر است مگر می‌شود عمده‌فروش بزرگ یک روغن 5 کیلویی نداشته باشد؟

وی ادامه داد: می‌دانیم قیمت روغن جامد گران شده است اما چرا در بازار یافت نمی‌شود؟ از مسئولان تقاضا داریم نسبت به این موضوع رسیدگی بیشتری داشته باشند.

خبرنگار تسنیم دوباره امروز چرخی در بازار بیرجند زده تا از  آخرین وضعیت روغن پرس و جویی کند.

به اولین مغازه که رسیدیم سراغ از روغن جامد گرفتیم فروشنده سری تکان داد گویا روغن نباتی موجود است اما تنها به فروش نمی‌رود و باید همراه با 3 روغن مایع خریداری شود.

یکی از همشهریان بیرجندی گفت: یک روز از گرانی روغن نباتی باید گلایه کنیم و روز دیگر از اینکه روغن موجود است اما باید به همراه کالایی دیگر خریداری کنیم. اگر بخواهیم یک "حلب" روغن بخریم باید با کالای جانبی که مجبور به خرید آن هستیم مبلغی حدود 80 هزار تومان بپردازیم.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی نیز با گلایه از اینکه امروز برای خرید روغن نباتی مراجعه کردم اما فروشنده گفت برای خرید یک 5 کیلویی روغن باید 3 روغن مایع خریداری کنید و قیمت 82 هزار تومان است. من مصرف روغن مایع ندارم و این کالا را نمی‌خواهم باید به چه کسی بگویم.

وی با بیان گلایه از اینکه "حبوبات نیز همچنان افزایش قیمت دارد" گفت: لوبیا قرمز 24 هزار تومان، لوبیا رشتی 26 هزار تومان، لوبیا چشم بلبلی 24 هزارتومان، عدس 19 هزار تومان و لپه 27 هزار تومان  است این افزایش قیمت‌ها سر از کجا در می‌آورد من باید تمام حقوق کارگریم را بدهم و همین اقلام را تهیه کنم اجاره خانه، قبوض آب و برق و بقیه هزینه‌ها را چگونه تأمین کنم چرا مسئولان فکری به حال قشر متوسط و ضعیف برنمی‌دارند.

یکی دیگر از همشهریان بیرجندی نیز با گلایه از افزایش قیمت در بازار میوه گفت: گرانی‌ها در بازار میوه هم وجود دارد به طوری که گیلاس در هفته گذشته 17 هزار تومان  اما امروز قیمت 35 هزار تومان در سطح شهر عرضه می‌شود.

انتهای پیام/254/س

R41348/P/S6,56/CT7 بیشتر بخوانید... روغن نباتی جامد در همدان نایاب شد رئیس کل دادگسری استان زنجان: تلاش جدی برای حل مشکلات کارگران «روغن نباتی جهان» نمی‌بینم سمنان| انبار احتکار روغن نباتی در دامغان کشف شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... روغن نباتی جامد در همدان نایاب شد رئیس کل دادگسری استان زنجان: تلاش جدی برای حل مشکلات کارگران «روغن نباتی جهان» نمی‌بینم سمنان| انبار احتکار روغن نباتی در دامغان کشف شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۲ اختصاصی|نحوه ورود و خروج عراقی‌ها به ایران اعلام شد ۳ گزارش ویدئویی| ‌ناگفته‌هایی از ‌‌عملیات ماندگار مرصاد /‌ تنگه "چهارزبر" چگونه ‌قتلگاه ‌منافقین شد؟ ۴ کرونا حریف مهربانی فارسی‌ها نیست/ بخشش ۱۲۷ میلیارد تومان اجاره بهاء ۵ فرمانده مرزبانی ناجا: ۸۷۵۵ کیلومتر از مرزهای ایران ‌با سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی ‌هوشمندسازی می‌شود ۶ چگونه پیگیر حق بیمه دوره سربازی برای ‌سابقه خدمتی شویم؟ ۷ معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است ۸ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از اجاره‌‌های سرسام‌آور در قزوین/ ‌مستاجران خانه به دوش به حاشیه شهر می‌روند مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| ‌ناگفته‌هایی از ‌‌عملیات ماندگار مرصاد /‌ تنگه "چهارزبر" چگونه ‌قتلگاه ‌منافقین شد؟ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با قدیمی‌ترین امام جمعه کشور/ روایت آیت‌الله نورمفیدی از ‌نخستین نماز جمعه گرگان‌ روایت یک رزمنده ‌از عملیات ‌مرصاد / منافقین می‌خواستند ۳ روزه تهران را فتح کنند /‌ ‌در چهارزبر ‌‌‌تار و مار شدند عضو کمیسیون بودجه مجلس: ‌حقوق ۴ میلیونی هم کفاف یک زندگی را نمی‌دهد / مردم برای تامین معیشت ‌تحت فشار‌ند مهمترین اخبار تسنیم اقدام تروریستی آمریکا علیه هواپیمای ماهان/ نقاب واژه بر قانون جنگل عراق|نبرد شجاعانه حشد شعبی حمله سنگین داعشی‌ها در استان دیالی را دفع کرد امکان فروش ۶۰درصد سهام عدالت برای همه بعد از عید غدیر خم سلیمی: آقای" روحانی"، علیه گران‌فروشی که اتفاقاً بخشی در دولت است اقدام کنید رئیس‌جمهور و وزرا برای ارائه گزارش عملکرد به مجلس بیایند/ هیئت رئیسه پارلمان پیگیری کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: افزایش قیمت هزار تومان روغن نباتی برای خرید روغن جامد روغن مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفتگو با ما در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

منبع: خبرآنلاین

tags # مسکن سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟