Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، رضا جلیلی خشنود در مورد تعداد مبتلاهای کادر درمان این بیمارستان به کرونا گفت: همه‌ی کادر درمان به کرونا مبتلا نشده‌اند. ما بیش از هزار و ۲۰ کادر درمان داریم که از اول اسفند تا امروز نزدیک به ۲۰۰ نفر از آنها به کرونا مبتلا شده‌اند.

 وی گفت: کادر درمان از پزشک، پرستار، کمک بهیار و همچنین کادر اداری و حمل و نقل به مرور به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این مشکل نه تنها برای بیمارستان شهدای تجریش بلکه در اکثر بیمارستان‌های کشور وجود دارد و این موضوع منجر به مواجه با کمبود نیرو خواهد شد. تا زمانی که جواب تست این افراد منفی شود، چند هفته زمان می‌برد.

خشنود تصریح کرد: نکته‌ی مهم این است که بعد از بهبود تا مدتی ضعف‌های جسمانی بر این افراد غلبه می‌کند و اینکه نیروها به سیستم خدمات‌رسانی برگردند، زمان‌بر خواهد بود.

 وی ضمن اشاره به افزایش میزان آمارها گفت: با وجود افزایش تعداد مبتلاها به ویروس کرونا، بیمارستان‌ها بر طبق رسالت‌شان فقط به بیماران کرونایی سرویس نمی‌دهند و باید به بیماران غیرکرونایی هم خدمات ارائه داد. مثل بیمارستان ما که همین دلیل باعث می‌شود تا در بخش‌های بیمارستان با افزایش بیماران و کاهش کادر درمان مواجه شویم.

خشنود در مورد تعداد ابتلای کادر بیمارستان گفت: حدود ۱۲ روز بنده در بیمارستان بستری بودم و دو نفر از همکارانم هرکدام در چند نوبت به دلیل کرونا در بیمارستان بستری شدند، اما به طور متوسط اکنون ۱۵ تا ۲۰ نفر از نیروهای ما در بخش‌های مختلف بستری هستند و این افراد تحت درمان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: به دلیل مراقبت‌های خوب سیستم پزشکی و پرستاری تا امروز در این بیمارستان فوتی نداشتیم، اما بیماران بسیار زیادی داشتیم که همه تحت درمان قرار گرفتند و همچنان بیماران دیگری هم در بیمارستان حضور دارند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش بیان کرد: بعضی مواقع به دلیل کمبود نیروی انسانی مجبور می‌شویم تا بعضی بخش‌های بیمارستان را تعطیل کنیم که این مشکل خیلی از بیمارستان‌ها است. درواقع بیمارستان‌ها یکی دو بخش را به دلیل کمبود نیروی انسانی تعطیل می‌کنند. حتی بیمارستان‌های امام‌خمینی(ره) و مسیح دانشوری هم دچار این مشکل شدند که به اجبار بخش‌هایی را به حالت تعطیل در بیاورند تا از نیروهای آن بخش برای بخش‌های دیگر استفاده کنند.

خشنود گفت: با شروع شیوع کرونا این انتظار را داشتیم که خیلی از نیروهایی کادر درمان ترک خدمت کنند، ولی الان که وسط بحران ویروس کرونا قرار داریم، هیچ کدام از نیروها ترک خدمت نکردند و با جان و دل خدمت‌رسانی را پیش می‌برند. این نیروها وقتی مبتلا می‌شوند، برای درمان مراجعه می‌کنند و به محض بهبودی دوباره سر کار خود برمی‌گردند.

وی در ادامه افزود: با طولانی شدن زمان شیوع کرونا، پوشیدن لباس‌های سخت، قرنطینه‌های بیمارستان و دوری از خانواده که این نیروها تحمل می‌کنند، شرایط را خیلی دشوار می‌کند و بر روحیه کادر درمان تاثیر می‌گذارد. بنابراین ما دست تک‌تک نیروهای کادر درمان را می‌بوسیم که از جان و دل با کمترین دریافتی‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش با تاکید بر رعایت پروتکل‌ها گفت: افرادی در کادر درمان بودند که دوباره به ویروس کرونا دچار شدند و همچنان بعد از بهبودی خدمت‌رسانی را از سر گرفتند، اما متاسفانه در هفته‌های گذشته به دلیل عدم رعایت فاصله‌ اجتماعی و بازگشایی مشاغل پرخطر، ورودی بیمارستان‌ها خیلی زیاد شده‌اند. به طوری که میزان بیماران ورودی نسبت به ترخیص پیشی گرفته است، اما امیدواریم در هفته‌های اخیر با ایجاد مجدد محدودیت‌های شغلی و رعایت بیشتر پروتکل‌ها شاهد یک شیب نزولی باشیم.

خشنود گفت: بیمارستان ما ۴۱۰ تختخواب دارد که حدود ۱۲۰ تخت‌ از آی سی یو تا بخش‌های غیر از آی‌سی‌یو و حتی اورژانس به بیماران کرونایی اختصاص دارد و بقیه بخش‌ها به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند، اما از بیماران در هنگام ورود به بیمارستان تست گرفته می‌شود که اگر منفی باشد، می‌توانند به بخشی که می‌خواهند، مراجعه کنند.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌ها گفت: خواهش ما از مردم این است که از سفرهای غیرضروری درون شهری خودداری کنند تا بتوانیم با پیک دوم ویروس کرونا مقابله کنیم.

کد خبر 534366

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیمارستان ها ویروس کرونا کادر درمان بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع