Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@23:51:04 GMT

اریگامی با اسکناس!

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۰۳۸۷

اریگامی با اسکناس!

یک هنرمند تایوانی جدیدترین مجموعه اریگامی (کاغذ آرایی) خود را که با استفاده از اسکناس‌های کشورهای مختلف انجام شده،‌ به نمایش گذاشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، "یوسوکه هاسه‌گاوا" در ۱۴ سال گذاشته هنر اریگامی را با اسکناس انجام می‌دهد. این هنرمند تایوانی هنر خود را با استفاده از صدها اسکناس و واحد پولی رایج در دنیا به نمایش گذاشته و برای هرکدام از تکنیک‌های مختلفی بهره برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: "من یک شخصیت سفت و سخت تاریخی که عکس بر روی اسکناس چاپ شده را به چیزی جالب و خنده دار تبدیل می‌کنم. "

"اریگامی" یا هنر "هنر کاغذ و تا" یک از هنرهای پرطرفدار ژاپنی است هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تاهای هندسی است. معنای لغوی این واژه در زبان ژاپنی "تا کردن کاغذ" است.

مجموعه زیر شامل تصاویری از گاندی آلبرت انیشتین، بنجامین فرانکین، ملکه بریتانیا، سانتا و چه‌گوآرا است.

منبع: گاردین

کد خبر 435581

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اریگامی اوریگامی اسکناس پول هنر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامان احتشامی در تالار رودکی کنسرت می دهد/ پایان یک غیبت طولانی

به گزارش خبرگزاری مهر، سامان احتشامی نوازنده پیانو و عمران فروزش نوازنده تمبک روز چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت ماه کنسرت مشترکی را در تالار رودکی تهران برگزار می کنند.

سامان احتشامی درباره جزییان کنسرت پیش رو گفت: این کنسرت روز ۱۹ اردیبهشت ساعت ۲۱ در تالار رودکی برگزار می شود و خوشبختانه در ۱۰ دقیقه تمامی بلیت های این کنسرت فروش رفت در نتیجه به دلیل استقبال مخاطبان تصمیم گرفتیم این کنسرت را تمدید کنیم. برهمین اساس کنسرت برای روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت تمدید شده است و ساعت ۲۱ در هر ۲ روز به دیدار مخاطبان می رویم.

این هنرمند در ادامه عنوان کرد: در این کنسرت ها قطعاتی از همایون خرم و یوهان باخ برای مخاطبان اجرا می شود. بخشی از این کنسرت ها به اجرای قطعاتی از آثار خودم اختصاص دارد. ضمن اینکه مدیر برنامه های این اجرا که با همکاری بنیاد رودکی انجام می شود به عهده راز مازندرانی است.

سامان احتشامی و عمران فروزش پیش از این نیز در آلبوم ها و پروژه های متعددی که پیش روی مخاطبان قرار گرفته بود همکاری های مشترکی داشتند. مسیری که منجر به برگزاری کنسرت مشترکی شده که به نظر می آید با توجه به برگزاری آن در تالار رودکی تهران آن هم در قالب دونوازی با تفاوت های نسبت به دیگر پروژه های احتشامی به حساب آید.

سامان احتشامی از آهنگسازان و نوازندگان پیانو محسوب می شود که پس از کسب مهارت های مختلف آموزشی زیرنظر هنرمندانی چون جواد معروفی، محمد سریر و اسماعیل امین موید فعالیت خود را در حوزه موسیقی آغاز و پس از حضور در رویدادها و جشنواره های مختلف موسیقایی که به عنوان هنرمند برگزیده نیز انتخاب شد، در سال ۱۳۷۱ با انتشار آلبوم «باغ به باغ» خود رابه جامعه مخاطبان معرفی کرد.

این هنرمند که تحصیلات عالی خود را در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد به پایان رسانده طی این سال ها علاوه بر فعالیت مستمر در زمینه آموزش نوازندگی، در حوزه برگزاری کنسرت، تولید آلبوم و اخیرا برنامه های مختلف رسانه ملی و شبکه نمایش خانگی حضور چشمگیری داشته است.

کد خبر 6093740 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • صد و شصت و یکمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • بهروز افخمی و خاطرات یک بازپرس دادگستری
  • سامان احتشامی در تالار رودکی کنسرت می دهد/ پایان یک غیبت طولانی
  • بهروز افخمی «کاغذ شطرنجی» را تهیه می‌کند
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی