Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر این که تحکیم بنیان خانواده نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، بخشی از سخت‌گیری‌ها در ازدواج مربوط به مباحث اقتصادی است لذا باید برای آسان شدن امر ازدواج، به مهندسی هزینه‌های مترتب بر ازدواج پرداخت.

«غلامعلی دهشیری» خانواده را کوچک‌ترین واحد اجتماعی و در عین حال بزرگ‌ترین و اثرگذارترین واحد تربیتی در اجتماع انسانی ذکر و بیان کرد: هر جامعه‌ای که بخواهد رشد و ترقی و توسعه را تجربه کند باید برای تشکیل نهاد خانواده و صیانت از آن برنامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وجود برنامه‌های متعدد دشمن در زمینه متزلزل ساختن نهاد مقدس خانواده به طُرق مختلف را دلیل بر اهمیت این نهاد مقدس دانست و افزود: اساس پیشرفت و موفقیت بشر مرهون استحکام، سلامت و آرامش خانواده‌ است لذا دشمنان برای ضربه زدن به جوامع اسلامی، خانواده را نشانه گرفته اند و میلیاردها دلار برای برهم زدن استحکام، سلامت و آرامش خانواده‌ها با هزاران طرح و نقشه شیطانی هزینه کرده‌اند.

این مقام قضایی که به مناسبت هفته ازدواج و خانواده در نشست با کارکنان مجرد دادگستری سخن می‌گفت، تصریح کرد: خانواده، مهم ترین نهادی است که فرد در آن پرورش می‌یابد بنابراین سرمایه‌گذاری و توجه هرچه بیشتر به این نهاد مقدس، از رسالت معلمان به ویژه پیامبران و پیشوایان ادیان قرار گرفته است و نظام اسلامی باید به رشد و توسعه کیفی خانواده توجه و با در اختیار قرار دادن امتیازها و تسهیلات رفاهی، آموزشی و مشاوره ای، به ارتقای سطح بهداشت و سلامت روانی خانواده کمک کند چرا که این کار بر تربیت نسل آینده اثر مستقیم خواهد داشت.

وی با بیان این که ازدواج باعث تکامل دین و شخصیت انسان می‌شود، اظهار کرد: ناسازگاری با محیط، تندخویی، نرسیدن به مراحل بالای رشد انسانی و انزوا طلبی از آثار تجرد و نداشتن تأهل است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه تسهیل و ترویج ازدواج را خواستار شد و بیان کرد: بخشی از سخت‌گیری‌ها در ازدواج محصول شرایط فرهنگی جامعه است که باید در این زمینه کار فرهنگی صورت گیرد اما بخش دیگر مربوط به مباحث اقتصادی است که باید برای آسان شدن امر ازدواج، به مهندسی هزینه‌های مترتب بر ازدواج پرداخت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، دهشیری به مسئولیت ادارات در زمینه کارکنان مجرد در مجموعه اشاره کرد و گفت: برای کاهش آسیب‌های حوزه خانواده، باید شرایطی را مهیا کرد و مشوق‌هایی را در نظر گرفت تا کارکنان مجرد به ازدواج ترغیب شوند، ضمن این که شاید باید سخت‌گیری‌هایی را نیز برای برخی از کارکنان که بدون دلیل تن به ازدواج نمی‌دهند نیز در نظر گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی رییس کل دادگستری یزد ازدواج هفته ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، این سازمان سی و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی و سومین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی را با توجه به برنامه جهانی توسعه پایدار و یافتن راه حلهای قابل اجرا در مقابل چالشهای اصلی برگزار می‌کند.

زمینه های علمی مورد پذیرش

زیست فناوری و علوم پایه پزشکی

محیط زیست

علوم پایه

فناوری های شیمیایی

صنایع پیشرفته و مدیریت هوشمند فناوری. مهندسی مخابرات هوش مصنوعی و فناوری کوانتوم

فناوری نانو

مهندسی مکانیک

مهندسی مکاترونیک

مهندسی هوافضا مهندسی عمران

مدیریت آب کشاورزی و منابع طبیعی. مواد، متالورژی و انرژیهای نو. هنر. مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات

معماری و شهرسازی

مهندسی برق و کامپیوتر

محورهای پژوهشی

طرح های بنیادی

طرحهای کاربردی

طرحهای نوآوری و فناوری

برای شرح مبسوط زمینه های علمی مورد پذیرش و گرایشهای مرتبط به راهنمای شرکت در سی و هشتمین جشنواره بین المللی خوارزمی و سومین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی در سامانه جامع جشنواره های خوارزمی به نشانی https://ka.irost.org مراجعه نمایید.

سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران از تمام اساتید دانش پژوهان دانشجویان فناوران شرکتهای مستقر در پارکهای علم و فناوری مراکز، رشد شرکتهای دانش بنیان صاحبان صنایع و ... دعوت به شرکت و ارایه طرح مینماید.

متقاضیان می توانند تا پایان مهلت طرح های شاخص در بی اثر کردن تحریم‌ها ثبت نام با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.khwarizmi.ir نسبت به ثبت نام الکترونیکی در سامانه جامع جشنواره های خوارزمی - جشنواره بین المللی خوارزمی اقدام نمایند. مهلت ثبت نام الکترونیکی و ارسال طرح به دبیرخانه از اردیبهشت ۱۴۰۳ تا پایان مرداد ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6098240

دیگر خبرها

  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است