Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا «حسینعلی امیری» معاون امور مجلس رییس جمهوری با تبریک هفته ملی مهارت و با بیان این که آموزش‌های فنی و حرفه ای ترکیبی از هنر، علم و فن است، گفت: این آموزش‌ها بی تردید حلقه اتصال اشتغال و کارآفرینی است و باید با جدیت به آن توجه شود.

 وی افزود: این هفته فرصتی است تا سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص عملکرد، دستاوردها و نقاط ضعف و قوت خود با مسئولان به گفت و گو کرده و مشکلات را حل و فصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیری خلاقیت و ابتکار را ویژگی مشترک تعاریف توسعه عنوان کرد و گفت: توسعه یک فرایند و یک گذر تاریخی است و تمام ابعاد بشری را در بر می‌گیرد، توسعه منجر به تحول در زندگی بشر می‌شود بنابراین در بحث‌های توسعه‌ای، تحول در مدیریت همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در شرایط تحریم باید به داشته‌های درونی تکیه کنیم، آموزش‌های مهارتی در این شرایط بسیار مهم است و توسعه آموزش‌های مهارتی در توسعه اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه توسعه همه ابعاد و عرصه‌های اجتماعی را در برمی‌گیرد، افزود: توسعه‌ای که محور آن فرهنگ، خلاقیت و نوآوری و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، موفق‌تر و با خطرپذیری کمتر است و در این شرایط لازم است بسترهای لازم برای توسعه مهیا شود.

 وی ابزارهای لازم برای توسعه را فرهنگی و فیزیکی قلمداد کرد و گفت: در توسعه فرهنگی حاکمیت اندیشه و در توسعه فیزیکی حاکمیت سرمایه مد نظر است.

امیری با بیان اینکه کشور شرایط خاصی را میگذراند، گفت: تحریم‌ها شرایط خاصی به ما تحمیل کرده و درآمد کشور کاهش پیدا کرده است در چنین شرایطی باید از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کنیم و از این رو آموزش‌های مهارتی دارای اهمیت است.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته تعداد افراد اندکی دنبال تحصیل در دانشگاه هستند، در جامعه اسلامی نیز کار امری مقدس است اما علیرغم تاکیدات زیاد، افراد پیگیر شغل دولتی هستند به همین دلیل با خیل زیادی تحصیل کردهِ بیکار مواجه هستیم.

 سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش‌های خود را به روز کند

معاون امور مجلس ریاست جمهوری بیان کرد: در معاونت پارلمانی از طرح ها و لوایحی که در حوزه ارتقاء فعالیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطرح می شود حمایت می‌کنیم و در واقع سازمان در کنار صندلی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هیات دولت یک صندلی دیگر خواهد داشت و البته انتظار داریم سازمان آموزش فنی و حرفه ای آموزش‌های خود را به روز کند و سهم قابل توجهی در توسعه کشور ایفا کند.

وی افزود: در شرایط شیوع بیماری کرونا مسئولیت مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مضاعف است.

امیری در ادامه بر مطابقت استانداردهای آموزشی سازمان با  استانداردهای جهانی، رهگیری وضعیت اشتغال مهارت آموزان و ایجاد بانک اطلاعاتی آنان، توسعه همکاری با سازمان‌های مردم نهاد تاکید کرد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری در ابتدای این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات افتخار آفرین مرصاد، افزود: این عملیات ستون فقرات منافقین را شکست و این عملیات جزء آخرین عملیات‌های دوره دفاع مقدس است و البته با این تفاوت که مهاجمین در این عملیات منافقینی بودند که دستشان به خون عزیرترین و شریف ترین جوانان این مملکت آلوده بود.

مجوز فعالیت ۴۲ مرکز آموزش مهارتی جوارکارگاهی و بین کارگاهی در ۱۹ استان کشور، هم زمان با هفته ملی مهارت با حضور حسینعلی امیری، معاون امور مجلس رئیس جمهوری و علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صادر شد.

برچسب‌ها سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اقتصاد مقاومتی دولت حسین علی امیری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اقتصاد مقاومتی دولت حسین علی امیری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اقتصاد مقاومتی دولت حسین علی امیری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور معاون امور مجلس آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد

 معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: بیش از ۳۰ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح کشور مجوز خود را از این سازمان دریافت کرده اند که از این تعداد بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آن فعال است.

مهرداد غظیمی گفت: ۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش توسط این مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد که این رقمی قابل توجه و الگوی شایسته‌ای برای معرفی شدن است.

وی اضافه کرد: در کنار این مهم ۴ هزار و ۱۶۲ آموزشگاه جوار کارگاهی در سطح کشور در کنار صنایع بزرگ فعال است که هدف آن آموزش کارکنان شاغل در راستای ارتقای توان و تخصص و آموزش کارکنان جدید در کنار خط تولید هدف اصلی فعال سازی این کارگاه‌های جوار کارگاهی است.

عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش بیش از ۸ هزار کارگاه آموزشی ظرفیتی است که در کنار اینکه می‌تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد می‌تواند توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به تمام دنیا صادر کنند.

معاون وزیر کار تصریح کرد: یکی از راهبرد‌های جدی سازمان فنی و حرفه‌ای در سالجاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است.

عظیمی حاظر نشان کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی وجود دارد که در دل این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی در با وجود ۱۳ هزار همکار متخصص و متعهد در سطح کشور فعالیت دارند.

کردستان سرزمین ظرفیت‌هاست

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یقینا نقاط طلایی دوران بعد از انقلاب تا به امروز و هجمه دشمنان علیه مردمان این دیار موید این نکته است که کردستان سرزمین ظرفیت‌هاست.

عظیمی خاطرنشان کرد: مهمترین سرمایه و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران سرمایه مردمی آن است مردمانی که علیرغم اینکه همواره مورد هجمه‌های سنگین تبلیغاتی دشمنان بوده‌اند با بصریت مثال‌زدنی پای انقلاب و کشور خود ایستادند

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، گفت: یکی از افتخارات قابل توجه که این سازمان می‌تواند در زمینه تحقق شعار سال آن را الگوی خود قرار داده و به سایر دستگاه‌ها و بخش‌ها عرضه کند واگذاری امور و رسالت و وظایف ذاتی سازمان به مردم است.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز گفت: اغلب افراد ماهر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در حال بازنشستگی هستند، بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چراکه نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در این دیدار اظهار کرد: در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد و تمرکز دشمن نیز همواره بر استان‌هایی مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است، توجه ویژه ای به این استان‌ها باعث به ثمر نشستن زحمات دولت می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد
  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است