Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد بازسازی مناطق سیل زده رازوجرگلان خراسان شمالی گفت: بارندگی عصر روز شنبه و آبگرفتگی ناشی از آن، به شماری از واحدهای مسکونی شهر راز مرکز این شهرستان خسارت وارد کرده که میزان آن در دست برآورد است.

براتعلی احمدی روز یکشنبه اظهار داشت: شماری از منازل مسکونی در شهر راز به علت آبگرفتگی دچار نم زدگی شده است، کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشتر منازل مسکونی در شهرستان، خشتی و گلی است از این رو در بارندگی ها دچار آسیب می شود.

رییس ستاد بازسازی مناطق سیل زده شهرستان راز و جرگلان گفت: اکنون تنها ۳۳ درصد از منازل مسکونی در این شهرستان مقاوم سازی شده است.

تخلیه آب در ۱۲ واحد مسکونی

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان راز و جرگلان هم از امداد رسانی این جمعیت به منازل آسیب دیده در این شهرستان مرزی خبر داد.

علیرضا الهامی اظهار داشت: منازل آسیب دیده شهر راز که به علت وقوع سیل و آبگرفتگی دچار خسارت شده بود، توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر، تخلیه شد.

وی افزود: عصر دیروز، بارش شدید تگرگ و باران و جاری شدن آب در معابر و خیابان ها، برخی منازل شهر راز دچار آبگرفتگی شد و تیم تخصصی سیلاب و نیروهای امدادی  شهرستان رازو جرگلان به  منطقه اعزام شدند.

الهامی گفت: در این عملیات ۱۲ منزل که دچار آبگرفتگی شده بود، تخلیه شد.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان راز و جرگلان اظهار داشت: در این عملیات، ۱۲ نیروی امدادی در قالب سه تیم سیلاب حضور داشتند.

شهر راز، مرکز شهرستان مرزی و ۷۰ هزار نفری راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری شمال بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: راز و جرگلان شهرستان راز شهر راز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در ۴۸ ساعت گذشته به راه‌های مناطق شهرستان زیرکوه و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساخت‌های آب، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده‌ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می‌شود در صورت عبور در جاده‌های این مناطق بویژه راه‌های سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه حدود ۳۰۰ دام هم دراین مدت تلف شده اند، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم، عشایر و روستائیان از حجم خسارت‌ها تا حدودی کاسته شده، اما ضروری است همچنان مردم به هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاه‌ها و ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیرساختی استان برآورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • آبگرفتگی ۱۰ مسکن در سوادکوه/ ۷ سردهنه در بابل آسیب دید
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند