Web Analytics Made Easy - Statcounter

از آنجایی‌که کووید -۱۹ نیز هم‌چون ویروس HIV جدید و ناشناخته است، شاید امن‌ترین راه برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن برای بیماران هموفیلی، قرار دادن آن‌ها در دسته‌ گروه‌های در معرض خطر باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در دوران فراگیری بیماری ایدز که به نوبه خود ویروسی نوظهور و ناشناخته محسوب می‌شد و جامعه جهانی هیچ‌گونه آگاهی درباره چگونگی تأثیرگذاری آن بر مبتلایان هموفیلی نداشت، به این بیماران اعلام شد که برای دریافت راهنمایی‌های لازم به مراکز پزشکی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از پزشکان بر این باور بودند که HIV ویروسی خطرناک برای بیماران هموفیلی نیست و آن‌ها باید به دریافت فاکتورهای انعقادی خون خود ادامه دهند و گروهی با نگرانی از بیماران می‌خواستند که با استفاده از محصولات و درمان‌های جایگزین مشکل خود را رفع کرده و استفاده از تمامی فرآورده‌های خونی را قطع کنند.

در آن دوران هیچ نوع استاندارد مراقبتی در برابر این ویروس نوظهور وجود نداشت و پزشکان موفق شدند تنها گروهی از بیماران خوش‌شانس را از ابتلاء به آن نجات دهند. با این‌حال شاید بتوان گفت حدود ۹۰ درصد از مبتلایان به هموفیلی، در آن زمان به متخصصانی مراجعه می‌کردند که دانش لازم را برای محافظت از آن‌ها در برابر ویروس ایدز نداشتند و تا زمان شناخت کامل HIV و درک عملکرد و آسیب‌های ناشی از آن، عده زیادی از بیماران هموفیلی به ایدز مبتلا شدند.

اکنون جامعه جهانی این فرصت را دارد که با استفاده از تجربیات گذشته مسیری متفاوت را طی کند. از سوی دیگر متخصصان پزشکی امروز می‌توانند عملکردی بسیار موفق‌تر از اکثر افرادی را داشته باشند که در دهه ۱۹۸۰ علم کافی در زمینه پزشکی نداشتند. جامعه امروز می‌تواند اطمینان داشته باشد که با وجود فراگیری جهانی کووید -۱۹، علم پزشکی توانایی درک واقعی ویروس را دارد و قادر است در راستای حفظ امنیت جانی و سلامت مبتلایان به اختلالات خونریزی، رویکردی به‌موقع و صحیح اتخاذ کند.

ازآنجایی‌که کووید -۱۹ نیز هم‌چون مورد مشابه قبلی جدید و ناشناخته است، شاید امن‌ترین راه برای پیشگیری از تکرار تاریخ ناگوار بیماران هموفیلی، پیشگیری از ابتلای به بیماری است؛ بدین معنا که جامعه مبتلایان به اختلالات خونریزی باید در دسته‌بندی گروه‌های در معرض خطر قرار گیرند. بدین‌ترتیب این افراد هم‌چون سایر اعضای این گروه باید به اتخاذ راهکارهایی هم‌چون انزوای اجتماعی و قرنطینه خانگی روی آورند و این شرایط تا زمانی ادامه یابد که محققان دریابند چه ارتباطی می‌تواند بین کووید -۱۹ و اختلالات خونریزی برقرار باشد.

موضوع قابل توجه اینکه در دوران فراگیری کووید -۱۹، مبتلایان به هموفیلی شامل گروه‌های در معرض خطر نیستند، مگر اینکه از داروهای بازدارنده استفاده کنند که خود عامل ایجاد اختلال در سیستم ایمنی بدن می‌شود. با این حال احتمال دارد بیماران هموفیلی در صورت ابتلاء به ویروس کرونا با عوارض شدیدتری نسبت به سایرین مواجه شوند. مقابله با یک ویروس جدید بدین معنی است که باید درک کنیم دانش بشری دائماً در حال تکامل است و این تکامل نیازمند ارائه دستورالعمل‌های جدیدی است که با توجه به یافته‌های به‌دست‌آمده از تجربیات بالینی و آزمایشگاهی ارائه می‌شود.

آنچه بسیار اهمیت دارد ضرورت پیشگیری از ابتلای بیماران هموفیلی به کووید -۱۹ است و افزایش دانش در این زمینه به معنای کمک به اتخاذ بهترین تصمیم برای مداوای این افراد در دورن شیوع ویروس کرونا است.

کد خبر 435420

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کووید ۱۹ ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا هموفیلی ایدز اچ آی وی همه گیری کرونا پاندمی کرونا پاندمی عفونت های ویروسی کرونا در جهان آخرین اخبار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیماران هموفیلی هم چون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند