Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسسه هواشناسی نروژ اعلام کرد که روز جمعه دمای هوا در مجمع الجزایر اسوالبارد نروژ، در حد فاصل سرزمین اصلی و قطب شمال، به رکورد 21.7 درجه سلسیوس رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، در گزارشی که سال گذشته نروژ منتشر کرد آمده است که جزیره شمالگان بسیار سریع تر از هر جای دیگر کره  زمین در حال گرم شدن است و این گزارش خطر قریب الوقوع در شمالگان، از آلاسکا تا سیبری را گوشزد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسسه هواشناسی نروژ در توییتی نوشته است که رکورد 41 ساله گرما در «لانگ یاربین» شکسته شد.

در این منطقه دمای هوا 21.7 درجه سانتی گراد اندازه گیری شده است، یعنی 0.4 درجه بالاتر از رکورد سال 1979.

«لانگ یاربین» محل سکونت دو هزار نفر است که اکثرا در اسوالبارد، در 1300 کیلومتری قطب جنوب زندگی می کنند.

مرکز مطالعات اقلیم نروژ می گوید دمای هوا در فوریه گذشته نسبت به اوایل دهه 1970 در اسوالبارد بین سه تا 5 درجه سانتی گراد جهش داشته است و اگر انتشار گازهای گلخانه ای تا 2100 متوقف نشود می تواند تا 10 درجه سانتی گزاد هم افزایش یابد.

افزایش دمای هوای این منطقه باعث گرم شدن زمین های یخ زده زیر ساختمان ها، جاده ها و فرودگاه ها خواهد شد و می تواند باعث ایجاد بهمن و رانش زمین شود.

در سال 2015 در یک بهمن در انین منطقه دو نفر کشته شدند.

گرمایش زمین حیات وحش شمالگان را نیز تهدید می کند، زندگی خرس های قطبی و سیل های دریایی به وجود یخ های در دریاهای این منطقه بستگی دارد.

 

برچسب هاانرژی امروز تغییرات اقلیمی قطب شمال مدار شمالگان (Arctic Circle) نروژ

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز تغییرات اقلیمی قطب شمال نروژ آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو دمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و رگبار باران در تهران

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار باران و گاهی وزش باد شدید طی روزهای آتی در استان خبر داد.

همچنین از بعد از ظهر پنجشنبه تا جمعه افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران و رعد و برق به‌ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد، در بعد از ظهر وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • هوای گیلان خنک می‌شود
  • تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • رگبار و رعد و برق قم را در برمی‌گیرد
  • چرا نمی‌توانیم همه زباله‌های‌مان را داخل آتشفشان‌ها بسوزانیم؟
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • وزش باد شدید و رگبار باران در تهران
  • افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در اردبیل پیش‌بینی می‌شود