Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:49:26 GMT

خاطرات خبرنگار اخراجی کاخ سفید منتشر شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۱۷۷۴

خاطرات خبرنگار اخراجی کاخ سفید منتشر شد

جیم اکوستا به دلیل پیگیری مستمر اظهارت ضد و نقیض ترامپ و پرسیدن پرسش‌های چالش برانگیز از او در موقعیت‌های مختلف، مورد غضب رئیس‌جمهوری آمریکا و سایر کارکنان مجموعه رسانه‌ای کاخ سفید قرار گرفت اما این مساله از اصرار او بر انجام تکلیف حرفه‌ای‌اش نکاست و تا آنجا پیش رفت که ترامپ او و رسانه های منتقد دولتش را بارها دشمن مردم نامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت مجوز حضور اکوستا در برنامه های رئیس‌جمهوری را لغو و او را از کاخ سفید اخراج کرد.

اکوستا در جایی از کتابش می‌نویسد: 

باید به همه بگوییم که مطبوعات دشمن نیستند. ما مدافعان مردم هســتیم. بعضی از ما، منظورم خودم نیستم، برای حرفه خود، همه چیزمان را فدا کرده‌ایم؛ از مناطق جنگی گرفته تا متأسفانه اتاق خبر رسانه خودمان. خبرنگارها این کارها را به این خاطر انجام می‌دهند چون زندگی خود را وقف مردم کرده‌اند. این از خودگذشــتگی از عشقی که به مردم دارند ناشی می‌شود و این حقیقتی است که ارزش دفاع کردن دارد چون خبرنگاران خودشان هم از مردم هستند.


این کتاب که با عنوان دشمن مردم توسط انتشارات ایران منتشر شده و در ۱۴ فصل و ۴۸۰ صفحه سامان گرفته است به شرح خاطرات نویسنده از روزهای آخر ریاست جمهوری باراک اوباما، زمان مبارزات انتخاباتی ترامپ و ماجراهای پس از پیروزی وی به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌پردازد.

فاطمه محرر صفایی مترجم این کتاب که خود از اهالی رسانه‌ای کشور است در مقدمه اثر می‌نویسد: اساسا تعهد خبرنگار خبررسانی، شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی است و اهمیت رسانه به عنوان رکن چهارم یک جامعه مردم سالار بر کسی پوشیده نیست.... امید است مطالعه این سطور بتواند کمکی هر چند اندک برای فعالان عرصه خبر و خبرنگارانی باشد که به‌تازگی قدم در مسیر نه‌چندان هموار خبررسانی گذاشته‌اند، همواره در پی کشف حقیقت‌اند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.
کتاب خاطرات اکوستا به قلم فاطمه محرر صفایی سردبیر بازنشسته اخبار انگلیسی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به فارسی برگردانده شده و توسط انتشارات ایران به زیور طبع رسیده است.

برچسب‌ها شبکه سی ان ان بازار نشر دونالد ترامپ کاخ سفید کتاب ترجمه کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه سی ان ان بازار نشر دونالد ترامپ کاخ سفید کتاب ترجمه کتاب شبکه سی ان ان بازار نشر دونالد ترامپ کاخ سفید کتاب ترجمه کتاب کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برای قلب‌های شکسته» نوشته مریم هاشمی به تازگی توسط نشر نزدیکتر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب به گفته نویسنده‌اش شامل یک روایت بلند درباره عشق است.

این کتاب درباره انسان‌هایی است که در تلاطم روزمرگی‌ها زمانی را نیز به عاشقی اختصاص می‌دهند و در میان تمامی آشوب‌ها و سختی‌های اجتماعی، شعله عشق و محبت را در دل خاموش نمی‌کنند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی دلت می‌شکند همه این کلمات گم می‌شوند و تا بیایی دوباره پیدایشان کنی بخش زیادی از عمر گذشته و این در حالی است که ما فقط یک بار زندگی می‌کنیم و فقط یک بار صد درصد با شور و اشتیاق عاشق می‌شویم و اعتماد می‌کنیم و وای به حال آن‌هایی که این صددرصد ها را کم و کمتر می‌کنند… از آدم‌های صادق خوشم می‌آید، از آنهایی که تکلیفشان با خودشان و دیگران معلوم است، اصلاً آدم‌هایی که رک هستند و مثلاً وقتی تو را می‌بینند و از تو خوش‌شان نمی‌آید محکم حرف‌شان را پرت می‌کنند توی صورتت، اما حداقل با دروغ مثل یک خنجر ذره ذره درون تو فرو نمیبرندش تا کم کم زجر بکشی و از بین بروی… آنها حداقل کمتر وقت زندگی‌ات را می‌گیرند!»

این کتاب با ۶۴ صفحه و شمارگان ۳۰۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6089786 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»