Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@02:06:31 GMT

سیستم جامع غربالگری اوتیسم تولید شد

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۵۱۹۲۷

سیستم جامع غربالگری اوتیسم تولید شد

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد تا سیستم جامع غربالگری اوتیسم که غربالگری اولیه در مورد کودکان مبتلا به اوتیسم را انجام می‌دهد، تولید کند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هرسال، تعدادی از کودکان به دنیا آمده در کشور به بیماری اوتیسم مبتلا می‌شوند. تشخیص و غربالگری اولیه در مورد این بیماری بسیار مهم است و باعث می‌شود تا اقدامات درمانی و حمایتی لازم در مورد بیماران صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم جامع غربالگری اوتیسم، دستگاهی است که در مراکز بهداشتی نصب می‌شود و به کادر درمانی کمک می‌کند تا غربالگری اولیه را در مورد کودکان مبتلا به اوتیسم انجام دهد. این دستگاه توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده است.

منوچهر مرادی سبزوار مدیر‌عامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: سیستم جامع غربالگری اوتیسم، یک دستگاه چندبعدی است که به کادر درمان کمک می‌کند تا غربالگری اولیه را در مورد کودکان مبتلابه اوتیسم انجام دهد. این دستگاه با استفاده از یک دوربین، رفتارهای کودک را تحلیل می‌کند. این دستگاه مجهز به بازی‌های هوشمند است تا با استفاده از آنها، احتمال ابتلای کودک به اوتیسم را بررسی کند. همچنین پرسشنامه‌های الکترونیکی هوشمندی در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد تا با استفاده از آنها، از یک بعد دیگر پاسخ‌ها و رفتار کودک را ارزیابی کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه گفت: این دستگاه کودکان یک و نیم ساله تا 5 ساله را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. دستگاه جامع غربالگری اوتیسم از طریق شبکه آنلاین به مرکز داده‌های شرکت متصل است. داده‌هایی که توسط دستگاه جمع‌آوری شده است، به مرکز تحلیل و ارزیابی داده شرکت منتقل می‌شود و پاسخ مناسب برای مرکز درمانی ارسال می‌شود.

وی همچنین افزود: همچنین این دستگاه مجهز به یک سامانه هوشمند صوتی است که صدای گریه کودک را تحلیل می‌کند و از طریق تحلیل صدا، نتایج لازم را در اختیار کادر درمان قرار می‌دهد. این سیستم در دو مدل متفاوت عرضه می‌شود یک مدل از دستگاه مجهز به یک ربات است و حدود دو متر و نیم ارتفاع دارد. مدل ساده‌تر دستگاه بدون ربات است و تنها نیم متر ارتفاع دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: این دستگاه در حال گذراندن آزمایش‌های بالینی در مراکز درمانی است و خوشبختانه پاسخ خوبی از کادر درمان دریافت کرده است. امیدوار هستیم با حمایت نهادهای مسئول، زمینه تولید انبوه و صادرات این محصول دانش‌بنیان فراهم شود.

انتهای پیام/4112/

منبع: آنا

کلیدواژه: اوتیسم شرکت دانش بنیان سیستم جامع غربالگری اوتیسم شرکت دانش بنیان غربالگری اولیه کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۵۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و سکه در گفتگو با تابناک اقتصادی، درباره علت تعطیلی برخی از طلافروشی‌ها در روز‌های اخیر و حواشی رخ داده در خصوص اعتراض آن‌ها به مالیات گفت: مشکل اصلی طلا فروشان اجرای سامانه جامع تجارت است و واکنش همکاران ما انتقاد به ثبت موجودی و امنیت سامانه جامع تجارت است و نه پرداخت مالیات در سامانه مودیان.  

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یک سری طلا‌هایی هستند که بخش زیادی از آن‌ها برای طلا فروشان نیست و اگر این طلا‌ها جز اموال آن‌ها ثبت شود قاعدتا در آینده باید بابت آن مالیات هم پرداخت شود و نگران مالیات بر عایدی هم باید باشند.

وی ادامه داد: امنیت این سامانه در رابطه با ثبت آنی هم فراهم نیست، زیرا فرد باید در سطح شهر تردد کند یا از این شهر به آن شهر برود تا طلایش را بفروشد.  

وی با بیان اینکه سوالات و ابهامات در سامانه جامع تجارت زیاد است افزود: با توجه به اینکه صنعت طلای ما آسیب و تجربه تلخ سال ۸۹ یعنی اعمال مالیات بر ارزش افزوده را داشته و بعد از ۱۲ سال مشخص شد که این قانون به صورت خیلی غیرکارشناسی بر این صنعت تحمیل شده و آسیب زیادی به بخش تولید و توزیع ما رساند و باعث بروز آسیب‌های مالی و اقتصادی به حوزه فعالان طلا شد.  

وی افزود: همکاران ما معتقدند که این صنعت توان یک تجربه تلخ دیگر را ندارد، ولی علی رغم پیگیری‌ها و جلسات متعدد هنوز تغییری در تصمیم گیری اتخاذ شده اعمال نشده است.  

رئیس اتحادیه طلا و سکه گفت: مسئولین تاکید زیادی بر اجرایی شدن این سامانه دارند و همکاران ما نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و متاسفانه باعث شده که یک سری اعتراضات در این خصوص به وجود بیاید و حتی در برخی از فضا‌ها اعلام شده که، چون قیمت طلا پایین آمده طلافروشان مغازه‌های خود را بسته اند.  

وی افزود: علی رغم اینکه اعلام شده مالیات ابرازی طلا فروشان ۹ میلیون ۶۰۰ هزار تومان بوده صحت ندارد، ولی مالیات اعلامی از سوی سازمان امور مالیاتی از ۱۵ میلیون تا میلیارد بوده است. متاسفانه این حواشی اذهان عمومی را نسبت به حوزه صنعت طلا بدبین کرده است. مشکل ما مالیات نیست حتی مشکلاتی در خصوص ضرایب و مالیات‌های نابحق برای برخی همکاران داشتیم که خیلی حاد نبوده و در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه حواشی ایجاد شده برای طلافروشان را تکذیب می‌کنیم گفت: طلا فروشان نسبت به تکالیف مالیاتی و صنفی هیچ گونه اعتراضی ندارند و باید آن‌ها را انجام دهند و اکثرا فاکتور‌های خود را الکترونیکی صادر کرده اند.  

وی افزود: مسئولین باید مشکلات حوزه تولید طلا را ببیند. سال گذشته و امسال با بحران در حوزه تولید رو به رو بودیم و این امر باعث شد رکود در واحد‌های تولیدی ما تشدید شود. همکاران تولیدی ما در پرداخت اجاره بهای ملک و هزینه کارگران با مشکل رو به رو هستند. ممکن است تکرار این مسئله و رکود و تکرار رکود در این حوزه در آینده آسیب جدی به صنعت و تولید ما بزند.  

بذرافشان گفت: کارگران در این حوزه از نظر معیشتی با مشکل رو به رو هستند و ممکن است این موضوع باعث بروز مشکلات عدیده در جامعه شود.

 

دیگر خبرها

  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری